رییس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: اعضای باند بزرگی که به صورت حرفه‌ای اقدام به سرقت از منازل مردم می‌کردند در یک عملیات همزمان و هماهنگ در مخفیگاه هایشان دستگیر و بیش از ۱۵ میلیارد ریال اموال مسروقه از آنان کشف شد.
کد خبر: ۸۲۲۷۱۱
کشف 15 میلیارد ریال اموال مسروقه از مخفیگاه سارقان

سرهنگ ستار خسروی گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان اصفهانی مبنی بر سرقت از منازل آنها به روش تخریب قفل، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس قرار گرفت.

وی افزود: تحقیقات برای جستجوی عامل یا عاملان این سرقت‌ها ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان پایگاه غرب این پلیس با اقدامات ویژه و تخصصی توانستند ردپای سارقی سابقه‌دار را در این سرقت‌ها به دست آورده و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان تصریح کرد: متهم که در ابتدا منکر هرگونه بزهی بود پس از مواجهه با مدارک و مستندات کارآگاهان به ناچار لب به اعتراف گشود و به انجام سرقت منزل با همدستی 3 نفر دیگر اقرار کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سرهنگ خسروی خاطرنشان کرد: با اعترافات متهم دستگیر شده، ماموران در سه عملیات همزمان و هماهنگ توانستند اعضای یکی از باندهای بزرگ سرقت منزل را شناسایی و دستگیر کنند.

وی با بیان اینکه اعضای این باند 3 مرد و یک زن هستند، گفت: در این عملیات، 4 مالخر نیز دستگیر شدند و در مخفیگاه‌های سارقان و مالخران، اموال مسروقه چون طلاجات، فرش، لوازم خانگی، صوتی و تصویری، عتیقه‌جات، دوربین‌های فیلمبرداری و عکاسی به ارزش 15 میلیارد ریال کشف شد.

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان اظهار کرد: تمامی متهمان دستگیر شده، سابقه‌دار و معتاد به مواد مخدر از نوع شیشه هستند و تاکنون به 60 فقره سرقت منزل در منطقه غرب و شرق شهر اصفهان اعتراف کردند.

سرهنگ خسروی در خصوص نحوه انجام سرقت توسط متهمان گفت: این افراد در ساعات خلاء روز و شب به صورت گروهی اقدام به سرقت می‌کردند و پس از انتخاب منازل مورد نظر خود با زدن زنگ در و اطمینان از خالی بودن منزل وارد ساختمان می‌شدند و یکی دو نفر نیز در بیرون کمین می‌کردند.

وی استفاده از تجهیزات ایمنی، استفاده از درهای ضد سرقت، قفل‌های ایمن، آیفون‌های هوشمند، نصب نرده به در و پنجره و استفاده از دزدگیر را در پیشگیری از سرقت منزل بسیار مؤثر دانست و افزود: نگهداری سکه، پول، طلاجات و زیور آلات در مکان‌هایی از منزل که دسترسی به آنها آسان است از جمله سهل انگاری مالباختگان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها