سفیر اسپانیا در تهران گفت: با توجه به توافق هسته ای و بهبود روابط ایران و اروپا، سه وزیر کشور اسپانیا هفتم سپتامبر (16 شهریور) به ایران سفر می کنند.
کد خبر: ۸۲۱۹۳۴
سفر سه وزیر اسپانیا به ایران

پدرو ویینا روز شنبه در حاشیه دیدار با استاندار لرستان در جمع خبرنگاران افزود: وزرای امور خارجه، صنعت و عمران اسپانیا با هدف بهبود روابط تجاری و اقتصادی وارد تهران می شوند.

وی اظهار داشت: در سفر به لرستان مزیت های نفت و گاز و معادن سنگ قابل توجه بود که این موارد به منظور رایزنی های بیشتر به وزرای مربوطه به ویژه وزیرانی که به ایران می آیند انتقال داده می شود.

به گزارش ایرنا سفیر اسپانیا در تهران تصریح کرد: پس از توافق وین دولت اسپانیا در راستای ارتقای روابط با ایران تلاش می کند و علاقه مند به حضور شرکتهای اسپانیایی در ایران است.

وی ظرفیت های انرژی ، توریسم و سنگ قیمتی لرستان را قابل توجه دانست و گفت: در سه سال گذشته به دلیل رفتارهای بین المللی حجم مبادلات ایران و اسپانیا کاهش یافته که انتظار می رود این روابط با توجه به توافق وین بیش از پیش گسترش یابد.

سفیر اسپانیا در این سفر با استاندار لرستان و نماینده ولی فقیه در استان دیدار کرد و پس از این نیز با رییس و هیات رییسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم آباد و همچنین روسای دانشگاه های لرستان دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

همچنین در نظر است سفیر اسپانیا در نشست مشترک با فعالان اقتصادی لرستان و نمایندگان بخش خصوصی استان راهکارهای افزایش همکاری های اقتصادی بین استان لرستان و کشور اسپانیا را بررسی کند.

50 آژانس گردشگری ایتالیایی به لرستان دعوت شدند

استاندار لرستان نیز در این دیدار گفت: برای نخستین بار تفاهم نامه ای با 50 راهنمای تور و آژانس گردشگری ایتالیایی به منظور سفر و بازدید از نقاط مختلف این استان منعقد شده است.

هوشنگ بازوند افزود: قرار است تا پایان امسال حدود 50 تور گردشگری و مدیر تورهای توریستی به مدت پنج روز در لرستان حضور یابند.

استاندار لرستان تصریح کرد: موقعیت توپوگرافی منحصر به فرد، سازه های شهرنشینی به جا مانده از تمدن های نخستین و میراث فرهنگی به جامانده ، این استان را به قطب گردشگری تبدیل خواهد کرد.

وی با بیان اینکه لرستان پایتخت پل های تاریخی ایران است اظهار داشت: لرستان با دارا بودن ژئوپارکهای طبیعی بسیار بزرگ و علمی مقام نخست کشور در زمینه ژئوتوریسم را دارد.

بازوند همچنین با اشاره به وجود آبشارهای منحصر به فرد در لرستان ادامه داد: لرستان با میانگین بارندگی 470 تا 500 میلیمتر در سال ، بیشترین میزان بارندگی را پس از استانهای ساحلی دارد.

وی اقلیم چهار فصل و خاک مرطوب لرستان را از دیگر مزایای گردشگری استان دانست و گفت: زیرساختهای حمل و نقل هوایی ، ریلی و زمینی برای گردشگران وسرمایه گذاران حوزه گردشگری در لرستان فراهم شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها