شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید «کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۸۲۱۸۶۸
احمدی نژاد: تبیین خط امام و آرمان‌های انقلاب بردوش من است

احمدی نژاد: تبیین خط امام و آرمان‌های انقلاب بردوش من است

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:احمدی نژاد همچنان معتقد است وظیفه تبیین خط امام و آرمان‌های انقلاب بردوش او قرار دارد و باید جامعه را، که از نظر او از خط امام و آرمان‌های انقلاب فاصله گرفته، به انقلاب برگرداند! به گزارش ایسنا، نشست سراسری تبیین مبانی و آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) از صبح پنج شنبه با حضور محمود احمدی‌نژاد، سید مجتبی ثمره هاشمی، محسن نامجو، علی نیکزاد، خسرو معتضد، مرتضی تمدن، علی اکبر جوانفکر، سید شمس الدین حسینی، مهدی غضنفری و... در محل دانشگاه ایرانیان برگزار شد. احمدی نژاد در این نشست گفت از شش جهت به دولت نهم و دهم هجوم آورده‌اند. وی افزود: علت اصلی این هجمه‌ها ایستادگی ما بر مبانی انقلاب و خط امام است. احمدی نژاد، علاوه بر این ادعا، دولت خود را «دولت پاک» می‌دانست درحالی که بیشترین مفاسد مربوط به دوران دولت‌های نهم و دهم است. خبرگزاری جمهوری اسلامی نوشت در این همایش که 400 نفر از مدیران دولت احمدی نژاد از سراسر کشور دعوت شده بودند، به خبرنگاران اجازه ورود داده نشد.

اعتراضات تکراری درنشست کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی

جمهوری اسلامی آورده:سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه در نشست اخیر خود با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به سئوالات آنان پیرامون توافق هسته‌ای پاسخ دادند. مذاکره کننده ارشد هسته‌ای ایران در این جلسه با سئوالات و اعتراضات تکراری بسیاری مواجه شد، در این میان یکی از نمایندگان سئوالاتی را مطرح کرد که موجب تعجب حاضرین در جلسه شد. نماینده اردستان از عراقچی پرسید: با کاسته شدن از 19 هزار سانتریفیوژ در سایت نطنز، چه تعداد از بچه‌های اردستان و اطراف بی‌کار و اخراج می‌شوند؟ چرا تصمیم گرفتید در فردو که زیرزمین است کار تحقیقاتی کنید، آخر چه کسی در زیر زمین کار تحقیقاتی می‌کند؟ کار تحقیقاتی باید در دانشگاه انجام شود. عراقچی در پاسخ گفت: واقعاً از شما بعید است، شما گمان می‌کنید پای هر سانتریفیوژ یک کارمند ایستاده؟! و آیا گستره صنعت هسته‌ای ما همین 19 هزار سانتریفیوژ است؟

دختران ازدواج نکرده عربستان، 4 میلیون شد

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:مطالعات جدید در عربستان سعودی نشان می‌دهد تعداد دختران ازدواج نکرده در این کشور از 5/1 میلیون نفر در سال 1389 به 4 میلیون در سال جاری رسیده است. به گزارش پایگاه القدس العربی، «احمد السنانی» کارشناس مسایل اجتماعی تاکید کرد افزایش میزان مهریه و افزایش هزینه بالای تالارهای عروسی از مهم‌ترین عوامل بالا رفتن سن دختران ازدواج نکرده در عربستان است. افزایش میزان بیکاری در سال‌های اخیر، بحران مسکن، عدم فعالیت موسسات اجتماعی و خیریه در راه آسان سازی ازدواج؛ از دیگر دلایل بالا رفتن سن ازدواج و گسترش پدیده «پیر دختری» است. السنانی میزان اجاره یک شب تالارهای ازدواج در عربستان را 50 هزار تا 90 هزار ریال سعودی معادل 40 تا 72 میلیون تومان اعلام کرد.

غش و ریسه الکی‌خوش‌ها برای اهانت فرانسوی

روزنامه کیهان نوشت:روزنامه‌های مختلف از زوایای گوناگون به سفر وزیر خارجه فرانسه پرداختند.

روزنامه آرمان در تیتر اول خود نوشت: «سفر پرو پیمان فابیوس به تهران» اما در محتوای خبر خود دعوت از روحانی برای سفر به فرانسه و دیدار نمادین فابیوس با وزرای اقتصادی و رئیس سازمان محیط زیست را دستاورد این سفر برشمرد. روزنامه شرق اما در تیتر اول خود از قول دبیر انجمن خودروسازان (که از طرفداران همیشگی گران‌تر شدن قیمت خودروها بوده) نوشت: «پژو را نبش قبر نکنیم»! شرق همچنین دعوت اولاند از روحانی برای سفر به پاریس را تیتر کرده است.

آفتاب یزد در تیتر اول خود به این جمله فابیوس بسنده کرد که «با فرمول روحانی مذاکره کردیم- دعوت از رئیس‌جمهور برای سفر به فرانسه». روزنامه ایران هم ازتمام دستاوردهای سفر فابیوس این تیتر را برگزیده که «کارت دعوت الیزه برای روحانی»، اعتماد هم تیتر زده «آشتی فرانسوی».

اما روزنامه وطن امروز در تیتر اول خود نوشت: «فرش قرمز برای موسیو ایدز». این روزنامه می‌نویسد: در حالی که وزیر خارجه فرانسه یعنی کشوری که بیشترین عربده‌ها را در مذاکرات هسته‌ای علیه ایران زد؛ به عنوان اولین عضو 5+1 وارد خاک ایران شده، رئیس‌جمهور این کشور در اظهاراتی توهین‌آمیز گفته است نحوه استقبال از فابیوس را به صورت ویژه زیر نظر دارد و شیوه استقبال از لوران فابیوس در تهران سنجش و ارزیابی از رفتار ایران خواهد بود! انتقادات علیه فابیوس انتقاد از فرانسه است و وی فرستاده رئیس‌جمهور فرانسه به ایران محسوب می‌شود. اولاند افزود: از رئیس‌جمهور روحانی انتظار داریم نشان دهد اکنون ایران می‌تواند حل و فصل بحران‌های جدی منطقه به‌ویژه سوریه را تسهیل کند. رئیس‌جمهور فرانسه ادامه داد: ایران باید کشوری باشد که راه حل برای مسائل منطقه همچون لبنان، سوریه، یمن و بحرین ارائه کند. این اظهارات طلبکارانه اولاند در واقع به معنای این است که از نگاه او نزدیکی به ایران دارای پیش‌‌شرط‌هایی است که مهم‌ترین آنها در حوزه سیاسی درباره تحولات منطقه است!

این روزنامه همچنین بدعهدی گسترده شرکت‌‌های نفتی و خودروساز فرانسوی در معاملات گذشته با ایران را هشدار‌آمیز توصیف کرده است.

روزنامه جوان نیز این عبارت را تیتر اول خود کرد: اتهام‌زنی مهمانان فرنگی با «جهان امن‌تر پس از توافق»!

جوان می‌نویسد: «امروز یک روز تاریخی است و برای ما افتخار بزرگی می‌باشد تا اعلام کنیم که در مورد راه حل هسته‌ای ایران به توافق رسیده‌ایم تا جهان را امن‌تر سازیم! این جمله‌ای است که فدریکا موگرینی، نماینده بلندپایه اتحادیه اروپا برای امور خارجه و سیاست و امنیت در وین اعلام کرد. این سخنان موگرینی در این اجلاس تقریبا پایانی بر مهم‌ترین مذاکرات ایران و کشورهای 5+1 بود که تمام اتفاقات بعدی را رقم زد. در این میان نکته‌ای که خانم موگرینی در پایان سخنان خود به آن اشاره کرد، کلید‌واژه‌ای بود که بارها و بارها از سوی مقامات غربی تکرار شد. ایمن‌‌تر کردن جهان واژه‌ای بود که باید به صورت مداوم تکرار شود. لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه نیز در یادداشت خود در روزنامه ایران به این نکته اشاره کرد که «ما می‌خواهیم برای یک جهان امن‌تر اقدام کنیم و بایسته است ایران همه سهم خود را در این جهان داشته باشد. این پیامی است که به تهران می‌برم.» تکرار مکرر این نکته که توافق وین سبب امن‌تر شدن جهان یا منطقه شد به طور حتم سوالی را در ذهن هر ناظر آگاهی برمی‌انگیزد، آیا پیش از این فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران تهدیدی برای امنیت جهانی بوده است که حالا با توافق وین خنثی شده باشد؟ آیا قرار است ایران پیش از این به عنوان یک چاقوکش در عرصه بین‌المللی معرفی شود تا توافق وین قفلی بر دستان این بازیگر نامطلوب باشد و شاید هم ایرانیان قرار است به 12 سال گذشته که در مقابل غرب ایستاده‌اند با شرمندگی نگاه کنند. چنین نگاهی را بدون تردید می‌توان نگاهی خصمانه و بدوی‌گونه به ایرانیان دانست که این بار نه در مجامع بین‌المللی بلکه به صورت آشکار و روشن در سفرهای رسمی به ایران و از سوی مقامات رسمی غرب بیان می‌شود، سخنانی که تنها می‌تواند بوی توهین از آن به مشام برسد. نکته جالب اینجاست که وزارت امور خارجه در مقابل این مسئله سکوت پیشه کرده است و هیچ موضعی در ضدیت با این سخنان چه از سوی وزیر خارجه و چه سایر مقامات به گوش نمی‌رسد.

جوان همچنین در بررسی تحلیلی خود به طرح پرسش‌هایی نظیر «اصلی‌ترین خطر برای ایجاد جنگ اتمی در خاورمیانه کیست؟» و «خاورمیانه را چه کسانی جهنم کرده‌اند؟» پرداخت و با بیان این که آمریکا و عرب و اسرائیل عاملان ناامنی در منطقه هستند، نوشت: ایران است که مقابل داعش ایستاده است.

نسل جدید با قابلیت‌های مختلف از جمله حمل تسلیحات بالا نیاز دارد.

اصلاح‌طلبان حامی دولت به دنبال جذب علی لاریجانی

کیهان نوشت:یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس گفت اصلاح‌طلبان حامی دولت، دنبال جذب امثال لاریجانی هستند.

کمال‌الدین پیرموذن‌ (برادر نورالدین پیرموذن، از اصلاح‌طلبان فراری و همکار صدای آمریکا) در مصاحبه با آریا گفته است: اصولگرایانی چون آقای لاریجانی به عنوان افرادی منصف، معتدل و اهل منطق شناخته می‌شوند.

وی درباره علی لاریجانی گفت: جایگاه آقای لاریجانی در معتدلین هر دو طیف اصلاح‌طلبان و اصولگرایان خوب است اما از آنجایی که خمیر‌مایه اصولگرایان افراطی‌گری است بنابراین این جریان همراه آقای لاریجانی نخواهند بود.

این عضو فراکسیون رهروان گفت: تا جایی که اطلاع دارم در بین اصلاح‌طلبان حامی دولت اراده‌ای هست که می‌خواهد افرادی همچون لاریجانی‌ها را جذب کند.

در همین حال بهروز نعمتی، عضو فراکسیون رهروان ولایت در گفت‌وگو با آریا گفت: برای اداره کشور نه تنها به چندصدایی نیاز داریم بلکه باید از همه نظرات نیروهای مختلف کشور به نحو احسن استفاده کنیم لذا من فکر می‌کنم در این دوره از مجلس آقای لاریجانی این فضا را ایجاد کرده که در فراکسیون رهروان ولایت از همه طیف‌ها حضور داشته باشند در حالی که نقدهای بسیاری بر ما بود که چرا فلان شخص اصلاح‌طلب یا سنی یا اقلیت در فراکسیون رهروان ولایت عضو هستند اما با این وجود برای آنکه مجلس کارآمدی داشته باشیم و بتوانیم از همه استعدادهای کشور استفاده کنیم همه این فراز و نشیب‌ها را پشت سر گذاشتیم.

وی افزود: نوای خوش دموکراسی همین است که همه استعدادهای کشور در کنار هم کار کنند.

نماینده مردم اسدآباد درباره حزب علی لاریجانی، گفت: ما همچنان پیگیر تشکیل حزب آقای لاریجانی هستیم اما برای این کار به تعامل بیشتری نیاز داریم البته با خیلی‌ها هم رایزنی‌هایی در این زمینه داشته‌ایم اما من فکر می‌کنم تشکیل این حزب به شرایطی نیاز دارد که باید فراهم شود البته این اتفاق بالاخره می‌افتد هرچند ممکن است این نام حزب نداشته باشد.

بازی با کلمات برای دور زدن مجلس و قانون اساسی

معاون حقوقی رئیس‌جمهور درباره سند «برجام» گفت در این سند، چیزی به نام تصویب مجلس پیش‌بینی نشده و ظرف 90 روز نیز این سند اجرایی می‌شود.

به گزارش خبر آنلاین، الهام‌ امین‌زاده، در نشست بانوان حقوقدان در ساختمان ریاست‌جمهوری گفت به نظر او و سایر حقوقدانان بین‌المللی این سند، معاهده بین‌المللی نیست که نیاز به تصویب مجلس داشته باشد.

امین‌زاده درباره موضعگیری برخی از رسانه‌ها درخصوص رویکرد دولت درباره سند برجام گفت: دیروز برخی از رسانه‌ها به این مسئله هجمه‌ای داشتند. در معاونت حقوقی در حوزه قطعنامه و برجام 2 جلسه با حضور 40 حقوقدان بین‌المللی برگزار کردیم تا مذاکره‌کنندگان ما با دغدغه‌های حقوقدانان روبرو شوند. بعد از بازگشت تیم مذاکره‌کننده از وین، جلسه‌ای را دیروز درباره این سند برگزار کردیم. در قانون الزام‌ دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای آمده دولت موظف به ارائه نتیجه توافقنامه به مجلس است. ما گفتیم این بررسی است ولی متاسفانه جراید حمله کردند که برخلاف قانون اساسی دولت نمی‌خواهد این مجلس برود.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: سند برجام برخلاف معاهدات بین‌المللی، امین معاهده نیز ندارد. اگر صحبت این بود که برجام باید توسط قانونگذاران تصویب شود، چرا پارلمانهای 5+1 دنبال تصویب این متن نیستند. نمایندگان مجلس این سند را دریافت کرده و گزارش نیز به مردم داده شده. اگر طرف مقابل ما اعتقاد دارد این توافق سیاسی است، ما چه اصراری داریم آن را معاهده اعلام کنیم؟

در همین حال علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ضمن اظهاراتی گفت: برجام یک موافقت‌نامه بین‌المللی نیست که نیاز به تصویب در مجلس داشته باشد.

وی می‌گوید: این متن هنوز موافقت‌نامه، کنوانسیون یا معاهده بین‌المللی تلقی نمی‌شود، از این روست که این متن را برنامه اقدام جامع مشترک نامگذاری کرده‌اند.

یادآور می‌شود تغییر عنوان برجام، هیچ تغییری در محتوای آن که حاوی تعهد - آن هم تعهدات سنگین و متنوع- برای کشور است، ایجاد نمی‌کند و طبق اصول 77 و 125 قانون اساسی دولت موظف است قبل از امضا، چنین اسنادی را برای بررسی و تصویب به مجلس ارائه کند. رهبر معظم انقلاب نیز چندین‌بار بر بررسی و بستن راه‌های بدعهدی حریف در مجرای قانونی تأکید کرده‌اند که مجلس تنها مجرای قانونی این امر است.

از سوی دیگر باید گفت توافق وین هیچ تعهدی متوجه دولت‌های غربی نمی‌کند و در حقیقت این طرف ایرانی است که مسئولیت‌ها و تعهدات سنگین متوجه او شده است. در عین حال در آمریکا نیز کنگره مشغول بررسی توافق است.

اما درباره اظهارات علی‌اکبر صالحی شایان ذکر است که همین اظهارات نشان می‌دهد متن برجام باید به تایید مجلس برسد تا بتواند عنوان توافق و موافقت‌نامه به خود بگیرد. اما اشکال کار که در اقدام غیرقانونی دولت و وزارت خارجه جلوه‌گر است، این است که مسئولان دولتی و وزارت خارجه بدون بررسی تصویب مجلس درصدد اجرای متن برجام با انواع متعدد تعهدات هستند. به عبارت دیگر برجام اگر موافقت‌نامه نیست، نباید تعهدات خلاف امنیت و منافع ملی مندرج در آن اجرا شود اما اگر تعهداتی در آن وجود دارد که باید اجرایی شود، بنابراین مستلزم اخذ مجوز مجلس است و مسئولان دولتی اذعان می‌کنند که اصول قانون اساسی را به خاطر دستپاچگی دور زده‌اند.

گفتنی است براساس قانون مجلس موسوم به قانون الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌ای، «لغو تحریم‌ها باید به طور یکجا و کامل در متن توافقنامه درج شده و در روز آغاز اجرای تعهدات جمهوری اسلامی ایران انجام شود»، «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چارچوب توافقنامه پادمان، مجاز به انجام نظارت‌های متعارف از سایت‌های هسته‌ای است و دسترسی به اماکن نظامی، امنیتی و حساس غیرهسته‌ای، اسناد و دانشمندان ممنوع است و باید مصوبات شورای عالی امنیت ملی رعایت شود.» و «هیچ محدودیتی برای کسب دانش و فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای و تحقیق و توسعه، پذیرفته نیست» اما در برجام این الزامات رعایت نشده است. همچنین طبق تبصره 1 همین قانون «براساس اصول هفتاد و هفتم (77) و یکصد و بیست و پنجم (125) قانون اساسی، نتیجه مذاکرات باید به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.» که معنای اصول 77 و 125، بررسی و تصویب برجام در مجلس است.

مجوز کابینه برای افزایش میزان جریمه اصناف

روزنامه خراسان نوشت:بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر یک مسئول ارشد اجرایی به تعدادی از اعضای دولت، اعلام شده است که حسب موافقت کابینه که بنا به پیشنهاد سال گذشته وزیر صنعت مورد بررسی قرار گرفت، ارزش ریالی برخی تخلفات مندرج در قانون نظام صنفی کشور و اصلاح بعدی آن تغییر یافته و به عنوان مثال جریمه عدم درج قیمت در هر بار به 745 هزار ریال، عدم صدور صورتحساب به 650 هزار ریال و عدم رعایت نرخ مصوب کالاها و خدمات از 2 میلیون و 200 هزار ریال تا 11 میلیون ریال تعیین شده است.

دستور دولت به آخوندی برای تدوین مقررات استفاده از کولر

خراسان آورده:بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر هیئت دولت به عباس آخوندی مقرر شده ضمن اصلاح مصوبه مردادماه سال 88 دولت وقت درباره شرایط و دستورالعمل های مصرف انرژی در بخش های مختلف کشور و با توجه به ضرورت ساماندهی و ابلاغ مدیریت مصرف انرژی در فصول گرم، وزارت راه و شهرسازی موظف است مقررات ملی نصب سیستم‌ های سرمایشی مناسب در ساختمان ‌ها را ظرف 3 ماه از ابلاغ این دستور، تدوین و به بخش های مختلف ابلاغ کند.

سؤالات عجیب از عراقچی در نشست با نمایندگان

روزنامه ایران در ستون دیگه چه خبر نوشت:نشست سیدعباس عراقچی و مجید تخت روانچی، معاونان وزیر خارجه با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تلویزیون پخش شد. به گزارش انتخاب، مذاکره کننده ارشد هسته‌ای ایران در این جلسه با سؤالات و اعتراضات تکراری بسیاری مواجه شد. در این میان یکی از نمایندگان سؤالاتی را مطرح کرد که موجب تعجب حاضران در جلسه از جمله شخص عراقچی شد. احمد بخشایش‌اردستانی خطاب به عراقچی گفت: «با کاسته شدن از 19 هزار سانتریفیوژ در سایت نطنز، چه تعداد از بچه‌های اردستان و اطراف بیکار و اخراج می‌شوند؟» وی در ادامه با طرح سؤال دیگری گفت: «چرا تصمیم گرفتید در فردو که زیر زمین است، کار تحقیقاتی کنید؟ آخر چه کسی در زیرزمین کار تحقیقاتی می‌کند؟ کار تحقیقاتی باید در دانشگاه انجام شود.» عراقچی در پاسخ گفت: «واقعاً از شما بعید است، شما گمان می‌کنید پای هر سانتریفیوژ یک کارمند ایستاده است؟! و آیا گستره صنعت هسته‌ای ما همین 19 هزار سانتریفیوژ است؟»

نامه سرگشاده زیباکلام به قالیباف

ایران نوشت:صادق زیباکلام در نامه‌ای سرگشاده به محمدباقر قالیباف، به نصب پوسترهای شهرداری علیه سفر فابیوس در سطح تهران اعتراض کرد. به گزارش «خبرآنلاین»، در بخشی از این نامه آمده است: «جناب آقای دکتر قالیباف! این البته نه نخستین باراست که جنابعالی شهرداری را وارد سیاست خارجی می‌کنید و نه آخرین بار خواهد بود. نصب بیلبوردهای توهین‌آمیز به رئیس جمهوری امریکا از اقدامات دیگر جنابعالی بوده. نمی‌دانم آیا ۱۳ میلیون مردم تهران به جنابعالی وکالت داده‌اند که اختیار دارید بودجه شهرشان را خرج تبلیغات سیاسی معطوف به انتخابات برای خودتان نمایید؟ آیا درست است که برای جلب رضایت جریان تندرو از بودجه شهرداری هزینه نمایید؟» در ادامه نامه با اشاره به دیگر اقدامات شهردار تهران افزوده شده است: «به نظر می‌رسد جنابعالی مصمم هستید برای چندمین بار بخت و اقبال خودتان را برای احراز کرسی ریاست جمهوری بیازمایید... اما همان طور که در جریان کارناوال تفکیک جنسیتی که در شهرداری به راه انداخته بودید عارض شدم، صد از این مجلس‌آرایی‌ها را هم که بنمایید، اصولگرایان در تجزیه و تحلیل نهایی شما را نامزد اصلی خودشان نخواهند کرد.»

ایران به کدام درخواست فابیوس پاسخ مثبت نداد؟

ایران آورده:روزنامه سعودی «الحیات» چاپ لندن، مدعی شد ایران به دعوت وزیر خارجه فرانسه برای همکاری درباره انتخاب رئیس جمهوری جدید لبنان پاسخ مثبت نداد. به گزارش تابناک، «الحیات» نوشت: «با اینکه فابیوس در دیدار با روحانی هم مسأله انتخاب رئیس جمهوری جدید لبنان را مطرح کرد، روحانی به این مسأله اشاره نکرد و فقط به طور کلی درباره پیامدهای توافقنامه هسته‌ای سخن گفت.»

منع خبرنگاران از ورود به همایش احمدی‌نژادی‌ها

ایران نوشت:همایش حامیان رئیس دولت سابق در محل دانشگاه غیرقانونی «ایرانیان» برگزار شد و دست‌اندرکاران برگزاری مراسم از ورود خبرنگاران به همایش جلوگیری کردند. به گزارش ایرنا، در اطراف این مراسم تدابیر امنیتی حکمفرما بوده و تنها افرادی اجازه ورود به همایش را داشتند که از قبل «کد شناسایی» گرفته بودند. ایرنا برخورد مسئول ورود و خروج مراسم با خبرنگار و عکاس این خبرگزاری را «تند و خارج از عرف» گزارش داده است. غلامحسین الهام، مرتضی تمدن، مجید نامجو، علی نیکزاد، سید شمس‌الدین حسینی، علی اکبر جوانفکر و عبدالرضا شیخ‌الاسلامی از جمله حاضران در این همایش بودند. به گزارش ایسنا، در این مراسم که تحت عنوان «افتتاحیه نشست سراسری تبیین مبانی و آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام(ره)» برگزار شد، احمدی‌نژاد مدعی شد که منتقدان او با «سنگ»، «لگد»، «شمشیر» و «نیزه»، از «۶ جهت» به کارنامه او و دولتش «هجوم» آورده‌اند. رئیس دولت سابق همچنین ، از برنامه خود برای «سخنرانی‌های استانی» در آینده و نیز «تشکیل کارگروه‌هایی» و برقراری «مختصر ارتباط‌هایی در استان‌ها» خبر داد.

تکذیب بمب‌گذاری در تبریز

روزنامه آرمان آورده:شنیده شد که معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان آذربایجان شرقی، بمب‌گذاری در بازار امیر تبریز را تکذیب کرد. سرهنگ علی اسماعیل پور گفت: صبح روزپنجشنبه در بازار امیر تبریز که بورس طلا و جواهرات است، بسته‌ای به صاحب مغازه زرگری در این بازار تحویل داده می‌شود. وی افزود: با توجه به اینکه همسر صاحب مغازه برای وضع حمل به بیمارستان منتقل شده بود؛ وی نیز با بستن مغازه راهی بیمارستان می‌شود. سرهنگ اسماعیل پور ادامه داد: شاگرد وی هنگام مراجعه و باز کردن مغازه، بسته را که بسیار سنگین است مشاهده می‌کند؛ با پاسخ ندادن صاحب مغازه به تماس‌های تلفنی، موضوع را به همسایگان اطلاع می‌دهد و تصمیم می‌گیرند که پلیس را در جریان وجود این بسته قرار دهند. وی گفت: با حضور مامور پلیس در مغازه به دلیل بی‌اطلاعی از ماهیت بسته، تصمیم به حمل آن به بیرون از پاساژ گرفته می‌شود که این امر موجب انتشار شایعه وجود بمب در بازار تبریز می‌شود.

کارفرمایان فرانسوی به ایران می‌آیند

آرمان نوشت:شنیده شد که وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد ماه شهریور هیاتی تجاری متشکل از 100 کارفرمای فرانسوی به ایران سفر می‌کند. لوران فابیوس در مصاحبه با شبکه فرانس 24 گفت: من با رئیس‌جمهور ایران و همتایم در وزارت خارجه گفت‌وگوهای سیاسی داشتم. من همچنین با شماری از وزرای ایرانی دیدار کردم که زندگی روزمره کشور را اداره می‌کنند. در این دیدارها درباره زمینه‌های همکاری احتمالی بین دو کشور رایزنی کردیم.

بازگشت شادمهر عقیلی به ایران؟

آرمان نوشت:شنیده شد که شادمهر عقیلی بعد از مهاجرت به آمریکا، در حال رایزنی با یکی از شخصیت‌های کشور برای بازگشت به ایران است. نامه نیوز نوشت؛ در جریان دیدار اهالی هنر با یکی از شخصیت‌های نظام، یکی از دوستان شادمهر عقیلی، خواستار پیدا کردن راهی برای بازگشت این خواننده و آهنگ‌سازمعروف به کشور شده است. شادمهر عقیلی بعد از مهاجرت از کشور نتوانست روزهای موفقی در آمریکا داشته باشد به خاطر همین در تلاش است با استفاده از جایگاه این چهره، راهی برای بازگشت به کشور و کار در ایران پیدا کند. آنگونه که از شواهد پیداست، شادمهر عقیلی به‌شدت از ترک ایران پشیمان است. شایان ذکر است که حبیب دیگر خواننده ایرانی که سال‌ها در خارج از کشور زندگی می‌کرده، مدتی است به ایران بازگشته است.

فعالیت یکتا غیرقانونی است

آرمان نوشت:شنیده شد که سخنگوی وزارت کشور گفت: جبهه یکتا تاکنون درخواست تاسیس حزب یا جبهه از وزارت کشور را نداشته بنابراین هرگونه فعالیت حزبی آنان بدون داشتن مجوز از کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، غیرقانونی است. تسنیم نوشت؛ حسینعلی امیری در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت جبهه یکتا و اینکه آیا این تشکل سیاسی درخواست تاسیس حزب از وزارت کشور را داشته یا خیر؟ گفت: «یکتا» هیچ درخواستی برای تاسیس حزب یا جبهه از کمیسیون ماده 10 احزاب نداشته است. وی افزود: هرگونه فعالیت حزبی یکتا بدون داشتن مجوز از کمیسیون ماده 10 احزاب، غیرقانونی است.

هدیه آخوندی به فابیوس چه بود؟

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که وزیر راه و شهرسازی که میزبان وزیر خارجه فرانسه بود در پایان دیدارش، کتاب پنج هزار سال مهندسی ایران را به فابیوس هدیه کرد. این کتاب مجموعه‌ای از پژوهش‌های مستند علمی و تصاویر باکیفیت است که به تاریخ ساخت‌وساز در ایران اختصاص دارد و به مخاطب نشان می‌دهد آثاری که امروزه بعد از قرن‌ها در ایران بر جای مانده‌اند چگونه خلق شدند و گذشت زمان آنها را دستخوش چه تغییر و تحولاتی کرد. انتخاب نوشت؛ این کتاب شامل ۶ فصل است با موضوعات مهندسی یک امپراتوری، آب که بخش عمده آن مربوط به قنات است، باد که به بادگیرها و آسیاب‌های بادی می‌پردازد، خاک و طراحی دو شهر «اردشیر خوره» و «اصفهان» عصر صفوی آتش، دانش و دانشگاه در ایران که با دانشگاه جندی شاپور آغاز می‌شود و به مدرسه دارالفنون می‌رسد. مقدمه این کتاب را وزیر راه و شهرسازی که عضو شورای کانون مهندسان فارغ‌التحصیل دانشکده فنی دانشگاه تهران است نوشته است.

محمد علی طاهری به اعدام محکوم شد

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که یک منبع آگاه از تایید حکم اعدام محمد علی طاهری سرکرده فرقه انحرافی «حلقه» خبرداد و گفت: این حکم به وکیل وی ابلاغ شده است. میزان نوشت؛ یک منبع آگاه با اعلام خبر تایید حکم اعدام سرکرده فرقه انحرافی «حلقه» یا «عرفان کیهانی» گفت: این حکم به وکیل آقای محمدعلی طاهری ابلاغ شده و مدت قانونی جهت اعتراض یا تجدیدنظر خواهی خواهد داشت. محمد‌علی طاهری سرکرده فرقه انحرافی «عرفان کیهانی» یا «حلقه» در ایران است که 14 اردیبهشت ماه سال 90 بازداشت و از سوی دادگاه انقلاب به‌اتهام توهین به مقدسات، مداخله غیرقانونی در امور پزشکی و درمان بیماران، ارتکاب فعل حرام و رابطه نامشروع، استفاده غیرمجاز از عناوین علمی (دکتر و مهندس)، ضالّه بودن کتب و آثار، به 5 سال حبس، پرداخت 900میلیون تومان جزای نقدی و 74 ضربه شلاق محکوم شد. فساد فی‌الارض از طریق منحرف کردن افراد، دیگر اتهام طاهری بود که دادگاه به تحقیقات صورت گرفته در این بخش اشکال نقص گرفت و پرونده برای تکمیل تحقیقات به دادسرا ارسال شد. در نهایت، دادسرا پس از رفع نواقص، پرونده را مجدداً به دادگاه ارسال کرد و ششم اسفند ماه سال 93 برای رسیدگی به این اتهام تعیین شد اما با درخواست استمهال متهم، دادگاه برگزاری جلسه محاکمه را به تاریخ دیگری موکول کرد تا اینکه دادگاه اوایل اردیبهشت ماه امسال به این بخش از پرونده طاهری رسیدگی کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها