مجرم خشن وقتی با کمک همدستانش موفق به فرار از زندان شد، با تشکیل باندی به زورگیری از مسافران و گروگانگیری پرداخت.
کد خبر: ۸۲۱۴۷۰
زندانی فراری سرکرده باند گروگانگیران خشن

به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده اوایل فروردین امسال هنگامی در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی شهریار در غرب استان تهران قرار گرفت که فردی با مراجعه به ماموران از چهار مرد به اتهام آدم‌ربایی و سرقت اموالش شکایت کرد.

شاکی به پلیس گفت: به‌عنوان مسافر سوار خودروی پرایدی شدم تا به خانه‌ام در شهریار بروم. در میانه راه راننده تغییر مسیر داد و زمانی که اعتراض کردم، دو همدستش که تصور می‌کردم مسافر هستند، با چاقو مرا تهدید و با زدن اسپری به صورتم، بی‌هوشم کردند.

وی ادامه داد: زمانی که به هوش آمدم، دست و پا بسته در خانه‌ای زندانی بودم و چهار مرد آدم‌ربا با کتک و تهدید رمز عابربانک مرا گرفته و ساعتی بعد با برداشت 34 میلیون تومان از حسابم بازگشتند. آنها تهدید می‌کردند اگر 30 میلیون تومان دیگر به آنها ندهم مرا می‌کشند. آدم‌ربایان دو روز به من فرصت دادند تا این پول را تهیه کنم. بعد هم مرا در منطقه‌ای خلوت رها کردند.

با تشکیل پرونده قضایی و به دستور بازپرس اصغر احمدی، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری آدم‌ربایان آغاز شد. ماموران با کمک شاکی به چهره‌نگاری از متهمان پرداخته و چهره فرضی آنها و مشخصات خودروی پراید در اختیار گشت‌های پلیس قرار گرفت.

همزمان با شروع تحقیقات، چند مسافر دیگر نیز با مراجعه به پلیس مدعی شدند در دام چهار مرد مسافربرنما گرفتار شده‌اند. آنها پس از سرقت اموال مسافران، مالباختگان را در حاشیه شهر از خودرو به بیرون پرت کرده بودند.

با بررسی شکایت‌های جدید مشخص شد تمام سرقت‌ها از سوی اعضای یک باند انجام شده است.

سرانجام هفته گذشته ماموران خودرو را متوقف و زن و مردی را که سرنشین خودرو بودند دستگیر کردند.

متهمان با انتقال به اداره پلیس آگاهی غرب استان تهران عنوان کردند، خودرو را بتازگی خریده‌اند و از ماجرای زورگیری‌ها بی‌اطلاع هستند.

حال آن که شاکیان پس از مواجهه حضوری با متهمان، مرد راننده را به‌عنوان یکی از سارقان زورگیر شناسایی کردند.

متهم به نام شاهرخ، یک مجرم سابقه‌دار بود که به اتهام مشارکت در سرقت مسلحانه و آدم‌ربایی به 12 سال حبس قطعی محکوم و در مسیر دادگاه با کمک همدستانش موفق به فرار شده بود.

شاهرخ وقتی هویت خود را فاش‌شده دید، به سرقت‌های سریالی تحت پوشش مسافربر اعتراف کرد و گفت: چند ماه پس از فرارم تصمیم گرفتم باند جدیدی تشکیل دهم. بنابراین سراغ سه همدستم که بتازگی آزاد شده بودند، رفتم و با کمک آنها باند سرقت از مسافران را تشکیل دادیم .

با این اعترافات، تحقیقات برای دستگیری سه همدست او ادامه یافت تا این که ماموران دریافتند سه همدست او چند روز قبل هنگام سرقت از خانه‌ای در شهر فردیس دستگیر شده‌اند.

تحقیقات از متهمان در پلیس آگاهی غرب استان تهران ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها