حدود دو هفته بعد از جمع بندی مذاکرات هسته ای میان ایران و 1+5، هنوز مسیر بررسی آن در داخل کشور با ابهاماتی روبه روست.
کد خبر: ۸۲۰۷۵۱
ابهام در مسیر بررسی جمع بندی مذاکرات هسته ای

در همین راستا اگرچه نمایندگان به تشکیل کمیسیونی ویژه در این زمینه رای داده اند و لاریجانی بر ضرورت ارائه متن جمع بندی در قالب لایحه ای از سوی دولت به مجلس تاکید کرده اما دیروز نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر شورای عالی امنیت ملی در خصوص بررسی مساله هسته ای ورود کند و مورد تائید رهبر معظم انقلاب قرار گیرد، آن موقع ضرورتی برای ورود مجلس به بررسی موضوع نیست.

به گزارش مهر، محمد رضا باهنر با بیان این‌که بررسی صوری و فرمالیته مساله هسته ای در مجلس صحت ندارد، گفت: ما با شورای عالی امنیت ملی بررسی این موضوع را هماهنگ می کنیم و سیاست اصولی و راهبردی ما این است که این مقوله نباید موجب اختلاف در مجلس شود.

وی با اشاره به تفاهم بر سر ترکیب اعضای کمیسیون ویژه گفت: این‌که به تفاهم می رسیم یا خیر، کار سختی است. ما می خواهیم در کمیسیون ویژه ترکیبی داشته باشیم که چند نفر از فراکسیون رهروان، چند نفر از فراکسیون اصولگرایان و چند نفر از فراکسیون اصلاح طلبان در آن حضور داشته باشند و ترکیب کمیسیون کاملا جامع بسته شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: البته ممکن است تلاش های ما به ثمر نرسد و یک فراکسیون با اکثریت خود بیاید و اکثریت کمیسیون ویژه را تشکیل دهد که ما هم چاره ای نداریم.

همچنین به گزارش ایسنا، الهام امین زاده، معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: این که به مصلحت باشد یا نباشد که مجلس شورای اسلامی به عنوان مجلس قانونگذار، مهر تائید پای توافق نامه بگذارد، در شورای عالی امنیت ملی و همچنین در معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری در حال بررسی است.

ولایتی: داعش مورد حمایت آمریکاست

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: داعش مورد حمایت اسرائیل، آمریکا و برخی کشورهای منطقه است و باید با هرگونه افراط‌گرایی و هر نوع گروه‌ تروریستی مبارزه کرد.

به گزارش مهر، علی‌اکبر ولایتی در دیدار لوان جاگاریان، سفیر روسیه در تهران با تاکید بر اهمیت و جایگاه منطقه‌ای و بین‌المللی دو کشور، ضرورت توجه به توسعه روابط همه‌جانبه و بلندمدت را مورد تاکید قرار داد و گفت: هر دو کشور ظرفیت‌های فراوان و ارزشمندی در منطقه و جهان دارند و می‌توانند در حل و فصل مشکلات منطقه‌ای و بین‌المللی همکاری‌های جدی را برنامه‌ریزی و اجرا کنند.

اوباما: استدلالی واقع‌بینانه علیه توافق با ایران نشنیده‌ام

رئیس‌جمهور آمریکا با بیان این‌که هنوز استدلال واقع‌بینانه‌ای علیه توافق با ایران نشنیده است، گفت: دلیل این‌که چرا 99 درصد دنیا موافق توافق هسته‌ای با ایران هستند، این است که واقعا این توافق، توافقی خوب است.

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری رویترز، رئیس‌جمهور آمریکا از جوسازی‌ها علیه توافق هسته‌ای از سوی جمهوریخواهان نیز انتقاد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها