«همراه مریض» از جمله شغل‌های کاذب است که به تازگی در بیمارستان‌ها دیده می‌شود. در بسیاری از بیمارستان‌ها افرادی مستقر هستند که از طرف پرستاران، به بیمارانی که همراه‌ نیاز دارند معرفی ‌می‌شوند، تا در صورت تمایل به عنوان همراه مریض کنار آنها بمانند.
کد خبر: ۸۱۹۴۷۸
ظهور شغل کاذب در بیمارستان ‌ها

به گزارش جهان، بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیمارستان‌ها هزینه‌های افراد همراه را در بیمارستان‌های دولتی ۲۰ هزار تومان با غذا و ۹ هزار تومان بدون غذا و در بیمارستان‌های خصوصی تا ۴۰ هزار تومان در نظر می‌گیرند. اما بیمارانی که همراه ندارند، باید مبلغ بیشتری را پرداخت کنند تا بتوانند همراهی داشته باشند.

افرادی که می‌توانند به این نیاز بیماران پاسخ دهند، بابت هر ۲۴ ساعت کنار مریض ماندن ۱۰۰ هزار تومان تا ۱۵۰ هزار تومان دریافت می‌کنند و در صورتی که ۱۲ ساعت کنار مریض بمانند ۵۰ هزار تومان تا ۶۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.

اما مراکز و مؤسساتی نیز تشکیل شده‌اند و نیرو‌های خود را به بیمارستان‌ها اعزام می‌کنند تا همراه مریض بمانند. در این مراکز نرخ‌ها کمی متفاوت است.

کارمند یکی از این مؤسسات در پاسخ به اقتصادنیوز می‌گوید: بابت هر ۲۴ ساعت همراه ۱۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند و در صورتی که همراه مریض دارای مدارک بهیاری باشد ۱۲۰ هزار تومان تا ۱۵۰ هزار تومان دریافت خواهد کرد.

دفاع خالدمشعل ازسفر به عربستان

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس سفر اخیر خود به عربستان سعودی را گامی در مسیر درست توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، خالد مشعل گفت: «سفر من به عربستان صفحه جدیدی در روابط جنبش حماس با سران سعودی باز کرد. این سفر گامی در مسیر درست بود. جنبش حماس همه «درهای عربی و اسلامی» را برای فلسطین و بیت المقدس می زند. حماس خود را از حمایت هیچ طرفی خود را بی نیاز نمی داند و در «بازی محورها» در منطقه شرکت نمی کند.»

وی آنچه را شایعه ها درباره سفرش به عربستان سعودی خواند محکوم کرد.

سخنان خالد مشعل درباره باز شدن صفحه جدیدی در روابط با عربستان سعودی در حالی بیان می شود که عادل الجبیر وزیر امور خارجه این کشور روز گذشته تاکید کرد سفر مشعل فقط برای ادای مناسک عمره بود و جنبه سیاسی نداشت و موضع ریاض در برابر جنبش حماس تغییر نکرده است.

مجازات ترک سرزمین خلافت داعش

دادگاه شرعی داعش برای هر کسی که سرزمین خلافت این گروه تروریستی را ترک کند ، 100 ضربه شلاق و یک میلیون دینار جریمه در نظر گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، یک منبع محلی در استان کرکوک روز جمعه به السومریه نیوزگفت: گروه تروریستی داعش بامداد امروز حدود 50 شهروند عراقی از جمله تعدادی زن و کودک را که به دلیل شرایط وخیم قصد خروج از مناطق تحت کنترل تروریست ها داشتند، در منطقه الحوجیه واقع در 55 کیلومتری جنوب غربی کرکوک ربود.

این افراد به علت وضعیت بد اقتصادی، فقر و نبود فرصت های شغلی قصد فرار از کرکوک را داشتند.

داعش برای جلوگیری از فرارغیرنظامیان ازمناطق جنوب غربی کرکوک، ایست های کنترل و بازرسی متعددی ایجاد داده است.

منابع محلی می گویند: گروه تروریستی داعش و هواداران آن در این منطقه از پول و اموال فراوانی برخوردارند و هرازگاهی با قرار دادن اخبار و تصاویری در شبکه های اجتماعی اینگونه وانمود می کنند که زندگی بطور طبیعی رایج است و اهالی در هتل های 5 ستاره به سر می برند در حالیکه همه این تبلیغات دروغ محض می باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ز
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
۰
۰
شغل همراه مریض هم یك نوع دزدی و سرقت با سواستفاده از مقررات داخلی بیمارستانها توسط پرستاران و باند بازی وكلاشی وكلاهبرداری توسط انها از بستگان بیمار و خود كسانیست كه بعنوان مراقب گمارده میشوند وهمه اینها بر میگردد به سهل انگاری وبی كفایتی مدیران نظام پزشكی و وزارت بهداشت.

نیازمندی ها