فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا:

پدافند هوایی با تکیه بر امکانات بومی بر آسمان کشور اشراف دارد

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش:

اتوماسیون ربات پدافندی با موفقیت آزمایش شد

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: اتوماسیون ربات پدافندی با قابلیت پرتاب از لانچرهای دوتایی و چهارتایی با فاصله ای تا شعاع 500 متر از خدمه، یکی از دستاوردهای مهم نیروی زمینی ارتش است که آزمایش عملیاتی را با موفقیت پشت سر گذاشت.
کد خبر: ۸۱۹۳۶۹
اتوماسیون ربات پدافندی با موفقیت آزمایش شد

به گزارش جام جم آنلاین از پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلامی، امیر سرتیپ کیومرث حیدری با اشاره به فعالیت های این نیرو در راستای رفع نیازها و به روز رسانی تجهیزات، افزود: اتوماسیون ربات پدافندی در حوزه پدافندی با دخالت سامانه های رباتیک راکت های ضدهوایی را با فاصله ای تا شعاع 500 متر از خدمه پرتاب می کنند که این سامانه پدافندی مراحل آزمایشی را طی کرده و تمرین های موفقیت آمیز را پشت سر گذاشته است.

وی تأکید کرد: این سامانه که با لانچرهای دو تایی و چهارتایی می تواند علیه اهداف هوایی اجرای عملیات کند دارای ویژگی های منحصر به فرد است که در رزمایش های آتی از آن استفاده خواهد شد.

سرتیپ حیدری با بیان اینکه نیروی زمینی توسعه و بهره برداری از تجهیزات رباتیک را در ابعاد وسیع در دستور کار خود قرار داده است، افزود: در حوزه رباتیک تاکنون پروژه های مین یابی، مین روبی و دیده بانی کلید خورده است و تاکنون توفیقات خوبی را در این زمینه به دست آورده ایم.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی درباره ربات دیده بان گفت: این سامانه با هدف تشخیص تحرکات دشمن با کمترین دخالت نیروی انسانی تعبیه شده است که تا پایان سال عملیاتی می شود.

وی افزود: متخصصان جوان و متعهد سازمان جهاد خودکفایی نزاجا(نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی) همواره در راستای بهینه سازی و ساخت تجهیزات مورد نیاز این نیرو گام برمی دارند.

سرتیپ حیدری با بیان اینکه در عرصه دفاع زمینی و هوایی پروژه های جدیدی را در نظر گرفته ایم که یکی از آنها اتوماسیون ربات پدافندی است، گفت: در این حوزه به دستاوردهای مطلوبی دست یافته ایم که اتوماسیون ربات پدافندی با قابلیت پرتاب از لانچرهای دوتایی و چهارتایی یکی از این موارد است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها