مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل :

ایران به حمایت خود ازسوریه درمقابله با تروریسم ادامه می دهد

در دیدار قائم مقام وزیر خارجه سوییس

ولایتی: مبارزه با تروریسم یک وظیفه جهانی است

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این یک وظیفه جهانی است که با تشریک مساعی با یکدیگر با تروریسم در خاورمیانه و سراسر جهان مبارزه کنیم که البته جمهوری اسلامی ایران همیشه در این زمینه اقدام کرده و پیش قدم بوده است.
کد خبر: ۸۱۹۰۷۷
ولایتی: مبارزه با تروریسم یک وظیفه جهانی است

علی اکبر ولایتی روز چهارشنبه در دیدار ایورسیه قائم مقام وزیر خارجه سوییس افزود: کشورهای اروپایی و از جمله سوییس می توانند در خصوص حل مسایل منطقه ای نقش سازنده ای داشته باشند.

وی افزود: بحران های موجود در سوریه، یمن، لبنان و مبارزه با تروریست نه فقط مسایل منطقه ای که مسایل جهانی است و برای همه کشورهای جهان به ویژه برای به وجود آورندگان و حامیان آنها خطرآفرین است.

ولایتی یادآور شد: امروز از بیش از 70 کشور افرادی به عراق و سوریه برای شرکت در نبرد با دولت مرکزی رفته اند که حتی از کشورهای اروپایی هم در میان آنها حضور دارند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اگر امروز با تروریست ها به طور قاطعانه مبارزه نشود در مراحل بعدی تروریست ها به اروپا و دیگر مناطق جهان هم رخنه خواهند کرد.

ولایتی گفت: ما صادقانه در این راه گام برداشته ایم ومصمم هستیم که این سیاست را ادامه دهیم و مشارکت سایر کشورها در این امر ضروری است.

در ادامه این دیدار، قائم مقام وزیر امورخارجه سوییس گفت: ایران به عنوان یک بازیگر مهم در منطقه به ویژه بعد از توافق هسته ای نقش خود را در ایجاد صلح و امنیت ایفا کند.

وی افزود: هر چند که بعضی از کشورها از تفاهم هسته ای میان ایران و گروه 1+5 نگرانی های داشته باشند اما جمهوری اسلامی ایران در جهت ارتقای تعاملات بین المللی خود اقدام کند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها