درخواست پلیس شرق استان تهران

کلاهبرداران حرفه ای را شناسایی کنید + عکس

اعضای باندی که با چک‌های بلامحل از بنکداران گلپایگان 19 میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بودند، با ردیابی‌های پلیس در ساوه دستگیر شدند.
کد خبر: ۸۱۸۹۲۹
کلاهبرداران 19 میلیارد تومانی دستگیر شدند

فرمانده انتظامی استان اصفهان در این‌باره به جام‌جم گفت: رسیدگی به این پرونده از اوایل خرداد امسال با شکایت مردی از افرادی به اتهام کلاهبرداری در دستور کار ماموران اداره مبارزه با کلاهبرداری پلیس آگاهی شهرستان گلپایگان قرار گرفت. با تحقیق از شاکی معلوم شد دو نفر به عنوان مشتری از فروشگاه مواد غذایی وی اجناس نقدی خریده و پس از جلب اعتماد وی، مرد بنکدار را فریب داده و در برابر معامله‌ای که با او انجام داده‌اند، چند فقره چک به او داده و با تحویل گرفتن اجناس، دیگر سراغ او نرفته‌اند.

سردار عبدالرضا آقاخانی خاطرنشان کرد: شاکی هنگام نقد کردن چک‌ها در بانک متوجه شده پولی در حساب دو مشتری نیست و با آنها تماس گرفته، اما تلفن‌هایشان خاموش و نشانی‌هایشان هم غیرواقعی بوده است.

وی گفت: با تشکیل پرونده قضایی و همزمان با شروع تحقیقات پلیس، تصاویر رایانه‌ای متهمان به دست آمد و آنها تحت‌تعقیب پلیس قرار گرفتند. در این مرحله از تحقیقات بود که ده نفر دیگر نیز با حضور در پلیس آگاهی شکایت‌هایی را از چهار مرد کلاهبردار مطرح کردند. بررسی این پرونده‌ها نشان می‌داد این افراد نیز به شیوه‌ای مشابه گرفتار شده و کلاهبرداران فراری با ارائه چک‌های بلامحل، محموله‌های موادغذایی و آرایشی را از مالباختگان تحویل گرفته و ناپدید شده‌اند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان اضافه کرد: ماموران با جمع‌بندی اطلاعات به این نتیجه رسیدند آنها باید اعضای یک باند باشند که به شیوه‌ای مشابه به کلاهبرداری از مغازه‌داران و بنکداران دست زده‌اند. این در حالی بود که شواهد موجود در پرونده نشان می‌داد اعضای این باند با فریب مالباختگان حدود 19 میلیارد تومان از آنها کلاهبرداری کرده‌اند.

وی یادآورشد: جستجوی پلیس برای دستگیری اعضای این باند کلاهبردار ادامه داشت تا این‌که به ماموران اطلاع رسید متهمان فراری در شهرستان ساوه استان مرکزی در رفت و آمد هستند. با کشف این سرنخ، ماموران مخفیگاه متهمان را در این شهر شناسایی و دو روز پیش چهار متهم را در ارتباط با این پرونده دستگیر کردند.

آقاخانی خاطرنشان کرد: متهمان به پلیس آگاهی منتقل شدند و در بازرسی از مخفیگاه آنها محموله مواد غذایی و بهداشتی به ارزش 400 میلیون تومان که متعلق به شاکیان پرونده بود، کشف و توقیف شد. متهمان اعتراف کردند از دو ماه پیش باندی را تشکیل داده و با سفر به شهرستان گلپایگان و فریب مغازه‌داران و بنکداران این شهر محموله‌های مواد غذایی و آرایشی را با چک‌های بلامحل خریده و با انتقال به شهرستان ساوه، به قیمت پایین‌تر فروخته‌اند.

با توجه به اعتراف متهمان که با این ترفند حدود 19 میلیارد تومان از مردم کلاهبرداری کرده‌اند برای آنها قرار قانونی صادر شد. تحقیقات تکمیلی از آنها در حالی ادامه دارد که پلیس در این رابطه دو مالخر را نیز دستگیر کرده است.

وی با هشدار به مغازه‌داران و بنکداران، از آنها خواست با افرادی معامله کنند که کاملا آنها را می‌شناسند و از معامله با افراد غریبه خودداری کرده و پیش از معامله، چک‌های دریافتی از آنها را در ساعات کاری بانک‌ها استعلام کرده و بعد با خریداران کالا وارد معامله شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها