نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

تجلیل از موکب داران اربعین حسینی

هواشناسی استان مرکزی با صدور اخطاریه، نسبت به ناپایداری جوی که به صورت محلی ممکن است موجب بارش های شدید، تگرگ، آبگرفتگی، جریانات سیلابی موقت، وزش باد با سرعت بیش از 70 کیلومتر و گرد و خاک هشدار داد.
کد خبر: ۸۱۸۶۷۸
اخطار فوری به اهالی استان مرکزی

کارشناس هواشناسی استان مرکزی در این خصوص در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بر اساس اخطاریه 30 تیرماه جاری جریانات ناپایدار جوی تا پایان هفته در این استان حاکم است.


رضا داود آبادی افزود: بر اثر ناپایداری جوی 24 ساعت گذشته این استان سرعت وزش باد در شهرستان خمین به حدود 60 کیلومتر در ساعت و در محلات به 55 کیلومتر در ساعت رسید.

وی بیان کرد: در این مدت میزان بارش باران در محلات به چهار و هشت دهم میلی متر و در خمین به دو شش دهم میلی متر رسید.

کارشناس هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: ساوه و مامونیه با بیشینه دمای 32 درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه دمای 21 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و شازند با کمینه دمای 11 درجه سانتیگراد بالای صفر و بیشینه دمای 30 درجه سانتیگراد بالای صفر خنک ترین شهر این استان در 24 ساعت گذشته بوده است.

داودآبادی گفت: دمای فعلی شهر اراک 28 درجه سانتیگراد بالای صفر است که در حداقل به 15 درجه سانتیگراد بالای صفر رسید و پیش بینی می شود حداکثر به 30 درجه سانتیگراد بالای صفر برسد.

از ابتدای سال زراعی جاری ( از ابتدای مهرماه سال 93) تا کنون 220 میلی متر بارندگی در استان مرکزی گزارش شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 23 درصد کاهش دارد. ( ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها