شبکه تلویزیونی اسکای نیوز انگلیس روز سه شنبه در گزارشی از کشف ژن پرخوری در میان نوجوانان خبر داد.
کد خبر: ۸۱۸۶۴۸
ژن پرخوری در نوجوانان کشف شد

دانشمندان می گویند احتمال پرخوری در افراد نوجوانی که از دگرگونی در یک ژن خاص رنج می برند 20 درصد بیشتر است.

به گفته دانشمندان احتمالا پرخوری در سنین نوجوانی بوسیله دگرگونی در یک ژن خاص به وجود می آید.

یافته های پژوهشگران دانشگاه «یو سی ال» لندن نشان می دهد که شانس ابتلا به پرخوری مفرط و در نهایت چاقی در افراد نوجوان مبتلا به این اختلال ژنتیکی 20 درصد بیشتر از سایر افراد است.

انیستیتو بهداشت کودکان دانشگاه «یو سی ال» اعلام کرد که احتمال پرخوری در دختران دارای این دگرگونی ژنیتیکی 30 درصد بیشتر است و الگوی یافته شده در ژن FTO به خصوص در دختران نوجوان کاملا بیانگر این موضوع است.

دکتر نادیا میکالی، مسئول این پژوهش گفت: یافته های این پژوهش اولین گام مهم در شناخت ریسک ژنتیکی در زمینه پرخوری است و به ما در آگاهی از چگونگی طراحی استراتژی های مقابله با بحران چاقی کمک می کند.

تیم وی، داده های ناشی ازمطالعه بر روی شش هزار نوجوان 10 تا 19 ساله را توسط دانشگاه بریستول در دهه 1990 تحلیل کرده است تا این مطلب را که آیا دگرگونی ژن ها با خطر چاقی و اضافه وزن ارتباط دارد یا نه مشخص کند و خطر چاقی را در میان افراد جامعه پیش بینی کند.

از هر 10 انگلیسی بزرگسال و نوجوان یک نفر به پرخوری مبتلا است که می تواند باعث شود چنین افرادی احساس کنند کنترلی بر میزان مصرف مواد غذایی خود ندارند.

پیشتر اثبات شده بود که هم عوامل ژنتیکی و هم عوامل محیط بر چاقی و اضافه وزن اشخاص تاثیر گذارند اما یافته های پژوهش جدید دانشگاه «یو سی ال» به دلیل شناسایی یک ژن خاص تاثیر گذار بر رفتار غذایی افراد مهم و ارزشمند است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها