وزیر خارجه کشورمان در بدو ورود به فرودگاه مهرآباد اعلام کرد: هفته آینده شورای امنیت برنامه غنی‌ سازی ایران را به رسمیت خواهد شناخت.
کد خبر: ۸۱۷۶۳۵
قطعنامه شورای امنیت؛ هفته آینده

به گزارش ایسنا، ظریف با بیان این‌که تمامی تحریم‌های اقتصادی و مالی و بانکی همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند در ابتدای توافق لغو خواهد شد، ادامه داد: پس از آن، اقدامات ما پس از لغو همه تحریم‌ها شروع خواهد شد و اقدامات اجرایی آنها هم برای رفع تحریم‌ها آغاز می‌شود و در یک بازه زمانی حدودا چهار ماهه، شاید به زمانی برسیم که تمامی اقدامات دو طرف به نتیجه برسد و روند اجرایی شروع شود.

صالحی: نشاط هسته‌ای در کشور بیشتر می‌شود

رئیس سازمان انرژی اتمی دیروز در فرودگاه مهرآباد در نشست خبری گفت: پس از جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای در وین، نشاط هسته‌ای کشور نه تنها کمتر نخواهد شد بلکه بیشتر هم خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علی‌اکبر صالحی با بیان این‌که ما از این پس وارد مرحله جدید تجاری‌سازی می‌شویم، افزود: صنعت هسته‌ای را وارد مرحله‌ای می‌کنیم که از نظر هزینه ـ فایده معنا داشته باشد.

وی گفت: از این پس پارادایم روابط بین‌المللی، آرام آرام عوض خواهد شد به نحوی که کشوری که در حال توسعه است خواهد توانست جایی بین کشورهای توسعه یافته بیابد.

موگرینی: مذاکره‌کنندگان ایرانی قابل ستایش بودند

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به مذاکرات هسته‌ای تصریح کرد: همه طرف‌های مذاکره جدی بودند، اما طرف ایرانی از همه سختکوش‌تر بود؛ آنها مدام کار می‌کردند و این قابل ستایش بود و از آنها برای این تلاش تشکر و قدردانی می‌کنم.

به گزارش ایرنا، وی گفت: این تفاهم یک توافق برد - برد برای دو طرف است و بازنده ندارد.

فابیوس: به ایران سفر خواهم کرد

لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه در مصاحبه با شبکه رادیویی «یوروپ 1» از تمایل خود برای سفر به ایران در آینده خبر داد و گفت: محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران مرا به ایران دعوت کرد و من این دعوت را پذیرفتم، بنابراین به ایران سفر خواهم کرد.

به گزارش فارس، وی جزئیاتی از زمان سفر خود به ایران اعلام نکرد. همچنین در روزهای گذشته اعلام شد زیگمار گابریل، وزیر اقتصاد آلمان یکشنبه آینده به منظور بهره‌برداری سریع از فرصت‌های جدید تجاری از مذاکرات هسته‌ای ایران به تهران سفر می‌کند.

ابراز امیدواری انگلیس به بازگشایی سفارت در تهران

فیلیپپ هاموند، وزیر خارجه انگلیس ابراز امیدواری کرد سفارت کشورش در تهران تا پایان سال جاری میلادی (حدود پنج ماه دیگر) بازگشایی شود.به گزارش سایت بی.بی.سی فارسی، هاموند این موضوع را دیروز در مجلس عوام انگلیس بیان کرد.

اقلیت افراطی کنگره مصلحت‌ها را درک نمی‌کنند

مدیر انجمن کنترل سلاح آمریکا ضمن مثبت ارزیابی کردن توافق حاصل شده میان ایران و 1+5 و اشاره به مخالفت‌های کنگره با این توافق عنوان کرد که وزن مخالفان به حدی نیست که بخواهند جلوی اجرای توافق هسته‌ای را بگیرند.

داریل کیمبال در گفت‌و‌گو با جام‌جم‌آنلاین تاکید کرد: اقلیت افراطی کنگره، مصلحت‌ها را درک نمی‌کنند.

حمایت 216 نماینده از اجرای قانون عفاف و حجاب

216 نماینده مجلس در بیانیه‌ای با گرامیداشت روز حجاب و عفاف و واقعه مسجد گوهرشاد با اعلام حمایت از اجرای قانون عفاف و حجاب تاکید کردند: با توجه به ابلاغ آیین‌نامه اجرایی قانون عفاف و حجاب، مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی از سوی وزیر کشور تاکید می‌شود که همه مسئولان دستگاه‌ها با جدیت در راستای اجرای این قانون به دغدغه بحق ملت شریف و شهیدپرور ایران اسلامی پاسخ مثبت دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها