فرماندار تهران:

کاهش جمعیت فاجعه است

فرماندار تهران با اشاره به مشکلاتی که امروز در جامعه در بحث باروری وجود دارد، افزود: پیش بینی این است که جمعیت در سال های آینده تا ۵۰ میلیون نفر کاهش پیدا کند و این یک فاجعه است
کد خبر: ۸۱۷۴۱۵
کاهش جمعیت فاجعه است

عیسی فرهادی در سومین نشست مشاوران امور بانوان فرمانداری های استان تهران، به موضوع توافق هسته ای اشاره کرد و گفت: ایران اکنون به لحاظ استقلال اولین کشور دنیاست. ما از این بحران سنگین به خوبی عبور کرده ایم و انشاء الله که بعد از آن نیز، سازندگی، امکانات و آسایش و رفاه جایگزین خواهد شد.

وی همچنین به مشکلات بانوان کشور اشاره کرد و افزود: در فرمانداری ها کوچکترین اعتباری برای بانوان دیده نشده است. این نقص در تشکیلات اداری وجود دارد و اکنون نیز که به سمت کوچکتر شدن می رویم، معلوم نیست چطور می توانیم چنین نقصی را رفع کنیم.

فرماندار تهران گفت: بیشترین آسیب ها در حوزه بانوان را دشمن ایجاد می کند، امروز در بخش اعتیاد زنان، کارتن خواب ها، زنان مطلقه یک آسیب جدی وجود دارد که هم به زنان و هم به جامعه آسیب می رساند و هم اینکه تربیت نسل های بعدی دچار مشکل خواهد شد.

فرهادی با تاکید بر اینکه نسل امروز ما، فردا قرار است به کدام امتیاز خود افتخار کنند، اظهار داشت: اگر نسل پویایی تربیت نشود، جامعه پیشرفت نخواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر نسل های ضعیف و بدون توجه به هم نوع و ایران اسلامی تربیت شوند معلوم نیست در سال های بعد چه شرایطی خواهیم داشت. اکنون نسل انقلاب پشت سر گذاشته می شود و نسل جدید به شدت مورد هجمه دشمن است.

فرماندار تهران با اشاره به مشکلاتی که امروز در جامعه در بحث باروری وجود دارد، افزود: پیش بینی این است که جمعیت در سال های آینده تا ۵۰ میلیون نفر کاهش پیدا کند و این یک فاجعه است، چون نه تنها با کاهش جمعیت روبرو می شویم، بلکه جمعیت کشور پیر می شود.

فرهادی گفت: امروز آمار زاد و ولد در کشور سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تولد و مرگ و میر ۴۵۰ هزار نفر است که هر سال این آمار عکس می شود و زاد و ولد کاهش و مرگ و میر افزایش پیدا می کند. در سال ۱۴۰۹ این رقم برابر می شود و از سال ۱۴۰۹ به بعد به شدت کاهش پیدا می کند.

وی همچنین به عنوان هدیه عید فطر به بانوان مشاور، گفت: هر خانواده، مستأصلی را که به فرمانداری معرفی کنند، فرمانداری ظرف یک هفته این خانواده را از کانال خود تحت پوشش قرار می دهد و حداقل ملزومات اولیه زندگی را در اختیار آنها قرار می دهد.

رفع تحریم ها تحولات فرهنگی به همراه خواهد داشت

همچنین در این جلسه، فهیمه فرهمند مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده نیز با اشاره به توافق هسته ای کشور، گفت: باید خودمان را برای شرایط بعد از تحریم آماده کنیم. ما در موقعیت های جدیدی قرار می گیریم. تغییرات اقتصادی در کشور زمینه ساز تغییرات اجتماعی و فرهنگی است و باید خود را برای تغییرات آماده کنیم.

وی تصریح کرد: قطعا تحول اقتصادی که امیدواریم به شکل چشمگیر ایجاد شود، پیامدهای مثبت و منفی خواهد داشت، همان طور که بعد از قرارداد ۵۹۸ و پایان جنگ، شاهد تحولات جدی فرهنگی و اجتماعی بودیم که پیش بینی آن را نمی کردیم و به همین دلیل از سرعت تحولات جا ماندیم.

فرهمند خاطرنشان کرد: امیدواریم با طراحی درست و استراتژیک در تغییرات جدید با سرعت تحولات پیش رویم.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
نرم افزار موبایل
-
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
۰
۰
منم با رضا موافقم, هنوز بستر اقتصادی و فرهنگی برای افزایش جمعیت فراهم نیست, ما تحت فشار برای مایحتاج خودمون هستیم چطور می تونم اینده فرزند خودم رو تضمین كنم,
نرم افزار موبایل
-
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
۰
۰
اون اقایی كه نظر می ده فاجعه هستش, نه غصه مسكن داره نه خورد و خوراك و اتیه خودش و بچه هاش, چه كاریه صاحب فرزند بشی بعد هم شرمنده خانواده باشی و سر افكنده
نرم افزار موبایل
-
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
۰
۰
از كاهش جمعیت نتر شسد افغانیها هر كدام با 7الی10بچه در ایران كم بود جمعیت را جبران مكنند چو بستر كار برای انها فراهم است
محمد رضا سیف
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
۰
۰
هر شخص كه بدنیا میاد مصرف اب داره حل أین یك قلم كار رو واسه مردم بخاطرموقعیت جغرافیایی حل نشدنیه كشاورزی باید كمتر بشه وگرنه تمام تالابها خشك میشه كه شده اگه هم احیا كنند باید كانالهای انحرافی أب كشاورزی رأ ببندند انوقت باید وارد كننده اقلام كشاورزی باشیم الان دولت برای احیا داره همین كار رو میكنه چاره هم نداره تمام موجودات زنده اگه شرایت تكثیر محیا باشه تكثیر پیدا میكنند إنسان هم به موجود زنده است شرایط كشور إیجاب میكنه جمعیت كم باشه لطفا یكم دقت كنید با دستور عمل إز فلان جا و فلان كس فردا هرج ومرج و كشت و كشتار رَآه نندازید هر چند مملكت بخاطر كمبود منابع وارد اون فاز شده یه سری به دادگاهها بزنید متوجه میشیدًًًًً.......اگه معتقدید اینها همش بخاطر مدیریت نا صحیحه تا بوده همین بوده أنشالله هروقت مدیریت خوب شد، اونوقت برای افزایش جمعیت یك كاری انجام میدیم
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها