نمک جهرم به اسرائیل می رود؟

چند نسخه شفابخش از طب ایرانی برای امراض

رئیس هیئت مدیره جامعه احیاگران طب ایرانی با انتقاد به مافیای نمک در ایران از درمان دیابت و سرطان با مصرف غذای سالم خبر داد و گفت: امروزه نمک جهرم را از طریق دُبی به اسرائیل می‌برند و حتی کتاب جرجانی را در اسرائیل به عبری ترجمه کردند.
کد خبر: ۸۱۷۰۵۵
چند نسخه شفابخش از طب ایرانی برای امراض

محمد دریایی در نشست‌ خبری نخستین همایش طب ایرانی برای درمان بیماری‌های رایج با محوریت غذا درمانی، اظهار کرد: درمان در حوزه سلامت فقط دارو نیست، بلکه درمان در طب با غذاست، حتی داروهای گیاهی نیز در وعده به عنوان مکمل قرار می‌گیرند، بنابراین بزرگان عنوان می‌کنند که تا آنجا که می‌توانیم باید افراد را با غذا درمان کنیم، نه با دارو و اگر کسی قبل از درمان با غذا بخواهد با دارو درمان کند به واقع کمر به قتل آن فرد بسته است.

وی با اشاره به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در مورد تغییر اصلاح زندگی با اصلاح کردن غذای افراد نسبت به غذای ارگانیک تاکید ویژه‌ای کرد و گفت: بیشتر بیماری‌ها در غذاست. براین اساس اروپایی‌ها در غذا درمانی فعالیت‌های گسترده‌ای را به ثمر رساندند، حتی صهیونیست‌ها نیز از این فرصت استفاده کردند و داروهای گیاهی خود را در دنیا مطرح می‌کنند که البته پایه آن شیمیایی است.

درمان سرطان و دیابت با غذا

دریایی با اشاره به آمار وزارت بهداشت بر 8 میلیون ایرانی که دچار دیابت هستند، گفت:‌ البته ما معتقد هستیم این آمار 12 میلیون نفر است، اما می‌توانیم به جرات عنوان کنیم که با ساده‌ترین غذا می‌توان سرطان‌ها و دیابت را درمان کرد. همچنین با غذا می‌توان کبد چرب و میگرن در درمان کرد.

وی عنوان کرد:‌ البته درمان دیابت نوع یک زمان‌بر است ولی درمان این بیماری نیز با غذا امکان‌پذیر است، زیرا طب ایرانی و اسلامی پاسخ‌گوی تمام بیماری‌ها است، به طوری که 7 قرن کتاب قانون ابن‌سینا در اروپا تدریس شد و هم‌اکنون نیز کتاب جرجانی شاگرد ابن‌سینا به زبان عبری در اسرائیل ترجمه و استفاده می‌شود.

این متخصص علوم زیستی و گیاهان دارویی ادامه داد: اگر غذای فرد براساس تغذیه سالم باشد هیچ زمانی بیمار نمی‌شود، بلکه غذای سالم بیماری‌ها را نیز درمان می‌کند، همانطور که رهبر معظم انقلاب دغدغه طب اسلامی و ایرانی دارند و بر روی غذادرمانی تاکید فراونی کردند، بنابراین می‌توان با غذا و داروهای گیاهی اکثر بیماری‌ها را معالجه کرد.

روغن حیوانی رگ‌ها را باز می‌کند

دریایی با تاکید بر مصرف روغن زیتون، روغن کنجد و حتی روغن حیوانی عنوان کرد:‌ برخلاف تصور روغن حیوانی می‌تواند رگ را باز کند و نمی‌بندد، به طوری که این روغن جامد است ولی وقتی وارد بدن می‌شود به مایع تبدیل می‌شود. در حالی که روغن‌های مایع کنونی وقتی وارد بدن می‌شوند به ترانس تبدیل می‌شوند و باعث خواهند شد کبد نتواند اجزای مواد غذایی را شناسایی کند و تبدیل به کبد چرب می‌شود و در نهایت صفرا به خوبی ترشح نمی‌کند و سنگ ایجاد می‌شود.

ماءالشعیر دارای هورمون زنانه و نامناسب برای مردان

رئیس هیئت مدیره جامعه احیاگران طب ایرانی با تاکید بر پرهیز از مصرف پفک و نوشابه‌های رنگی و علی‌الخصوص ماءالشعیر، عنوان کرد:‌ در همین ماءالشعیر ماده‌ای به نام رازک وجود دارد که دارای یک هرمون زنانه است و برای مردان به هیچ عنوان مناسب نیست.

مرغ‌های 45 روزه آنتی‌بیوتیک‌دار باعث سرطان می‌شود

دریایی با اشاره به حذف آنتی‌بیوتیک در برخی مرغ‌های تولیدی کشور عنوان کرد: مرغی که طی 45 روز انواع آنتی‌بیوتیک‌ها را دریافت می‌کند حامل جهش سلولی و باعث سرطان، میگرن و صدها بیماری می‌شود ولی امروزه با همت برخی تولیدکننده مرغ‌های بدون آنتی‌بیوتیک تولید شده ولی فقط 5 درصد بازار کشور را تحت پوشش قرار داده است.

شیرهایی که انسداد قلبی می‌آورند

این متخصص علوم زیستی و گیاهان دارویی در ادامه به مشکل شیر گاوها نیز اشاره کرد و افزود: امروزه به دلیل تغذیه نادرست دامهای گاوی مشاهده می‌کنیم شیرها دارای اُمگا‌4 و اُمگا9 هستند و فاقد اُمگا3، در حالی که اُمگا3 از عروق قلبی جلوگیری می‌کند ولی شیرهای کنونی باعث انسداد قلبی می‌شوند در حالیکه عدم اُمگا 3 سرطان را دربر خواهد داشت.

نمک دریا مفید است اما به شرط‌

دریایی به اختلاف که بین مسئولان وزارت بهداشت و صاحبنظران طب اسلامی - ایرانی و سنتی درباره مسائل نمک دریا وجود دارد توضیحاتی داد و گفت:‌ متاسفانه ریشه همه این اختلافات و مشکلات در مافیا است زیرا ما در ایران مافیای نمک، مافیای شکر و مافیای روغن داریم البته ما هم می‌پذیریم که هر نوع نمک دریا نیز مناسبت نیست اما نمک دریای مناسب نیز داریم و باید مصرف شود از طرفی دیگر نمک‌های کلروسدیم که به آجیل و کنسروجات اضافه می‌کنند باعث سرطان می‌شود.

حذف آنژین قلبی با دو قاشق روغن زیتون و یک قاشق سرکه سیب

وی در ادامه توصیه‌ای برای باز کردن عروق قلبی عنوان کرد و افزود: افراد اگر به مدت 40 روز به صورت روزانه دو قاشق روغن زیتون طبیعی را با یک قاشق سرکه‌سیب مخلوط و در این مدت مصرف کنند عروق قلبی آنان باز می‌شود و به هیچ عنوان نیاز با آنژین قلبی نیست.

برطرف کردن دیابت نوع 2 در مدت دو ماه با غذا

دریایی در ادامه با اشاره به درمان دیابت نوع 2 در مدت دو ماه با استفاده از بهره‌گیری از اصول غذادرمانی درباره نظارت بر غذاهای کشور عنوان کرد: ناظر این کار وزارت بهداشت و دولت است بنابر این مجلس باید نسبت به این نظارت‌ها اجبار بیشتری داشته باشد.

وی در ادامه با ارائه توضیحاتی در مورد نمک دریا به خصوص نمک دریاچه بیدگل کاشان که فاقد سرب، جیوه است گفت: البته نمک‌های دریا علی‌الخصوص از برخی مکان‌ها مانند دریاچه قم گرفته می‌شود که مناسب نیست. ولی در مجموع نمک کوهستان یا نمک دریا که ید بسیاری دارند مورد استفاده قرار گیرد به طوری که امروزه نمک جهرم کشورمان استاندارهای لازم را دارد و به کشورهایی مانند آلمان صادر می‌شود و از طریق واسطه و از دُبی نیز این نمک به اسرائیل ارسال می‌شود.

این متخصص علوم زیستی و گیاهان دارویی در ادامه با اشاره به انتشار کتاب طب استعماری که در آن نسبت به مصرف آسپرین، دیازپام و برخی داروهای شیمیایی هشدار داده شده است عنوان کرد: متاسفانه داروهایی مانند ریتالین که به بهانه تمرکز حافظه مصرف می‌شود باعث شیوع افراد به سمت مواد مخدر می‌شود.

وی درباره اینکه مسئولان وزارت بهداشت چه نقشی بر روی نظارت این محصولات دارند گفت: مسئولان وزارت بهداشت دو دسته‌اند یک دسته آنهایی که اطلاعات دقیقی دارند ولی به دلیلی نمی‌تواند اظهار نظر کنند و یک دسته آنهایی هستند که یافته‌های آنان غربی است مثلا امروز در نمکی که مردم مصرف می‌کنند یُد اضافه می‌شود در حالی که این ید نباید مولکولی باشد. زیرا چنین یدی جذب نمی‌شود و سمی است.

دریایی با اشاره به اینکه 70 تا 80 درصد پاکساز ی بدن را می‌تـوان طی 4 روز انجام داد، گفت: متاسفانه امروز در کشور ما طب ایرانی و اسلامی در تقابل طب نوین و طب سنتی معروف به عطاری‌ها قرار گرفته است در حالی که ما منکر پوشش متادون و مواد مشابه مخدر در عطاری‌ها نیستیم و برخی ازهمین عطاری‌ها چهره طب سنتی را خراب کردند و به قول مرحوم شریعتی برای از بین بردن یک حق لازم نیست حمله شود بلکه از آن بد دفاع شود آن حق از بین می‌رود. بنابر این طب ایرانی اسلامی در دو لبه تیز طب نوین و سوءاستفاده‌های طب سنتی قرار گرفته است.

وی با استناد به توصیه‌های امام صادق(ع) که فرمودند ما خشکی را با تَری و گرمی را با سردی تعادل می‌بخشیم، بیان داشت: امروزه طب سنتی را با فروش مواد مشابه مخدر خراب کرده‌اند. سوءاستفاده‌های زیادی در آن شده است.

برنج‌های کنونی باعث دیابت می‌شوند

وی در ادامه با انتقاد به برنج‌های کنونی به دلیل عدم سبوس باعث دیابت می‌شود افزود: علت عصبانیت‌ها و ریزش مو در بیشتر افراد جامعه ایرانی نیز مصرف آنتی‌بیوتیک است.

دریایی در ادامه با اشاره به انواع بیماریهای مقاربتی که بر اثر بی‌بندباری رخ می‌دهد افزود: قرآن بر روی غذا بسیار تاکید دارد مثلا به عنوان نمونه با مصرف خرما می‌توان مشکل جنسی و یبوستی را انجام داد این ماده غذای هم دواست و هم غذاست.

این متخصص علوم زیستی و گیاهان دارویی در ادامه توضیح مصرف مواد غذایی سالم عنوان کرد: مثلاً خانم‌ها واهمه دارند سمنو مصرف کنند چون فکر می‌کنند چاق کننده است در حالی که سمنو چربی‌های اضافی را از بین می‌برد.

از بین بردن ملت‌ها با غذا یکی از مهمترین پروتکل‌های اسرائیل

دریایی با اشاره به یکی از پروتکل‌های مهم اسرائیلی‌‌ها عنوان کرد: آنها در همین یکی از پروتکل‌ها از بین بردن ملت‌ها را منوط به مصرف بعضی غذاها عنوان کردند و امروز هم شاهد آن هستیم که بحث دارو بسیار غوغا کرده است در حالی که برخی از همین داروهای آنتی بیوتیک باعث سرطان می‌شوند.

نمک، شکر، آب، روغن و نان اصلاح شود

این متخصص علوم زیستی و گیاهان دارویی با اشاره به تلاش‌های دکتر طریقت منفرد وزیر سابق بهداشت برای اصلاح نان ایرانیان و حذف نان سفید و جوش شیرین که می‌تواند با حذف این نان‌ها 40 تا 50 درصد مشکل بیماری‌های مردم را نیز حل کرد، عنوان کرد: 5 ماده غذایی از جمله نمک، شکر، آب، روغن و نان مردم باید اصلاح شود.

دریایی با توصیه به مصرف شکر قهوه‌ای و پرهیز از مصرف شکر سفید خاطرنشان کرد: نیازی به تهیه دستگاه تصفیه آب نیست و حتی درباره مصرف آب‌های معدنی نیز انتقادات بسیاری وجود دارد زیرا برخی از آنان تقلبی و املاح دارد. بنابر این مردم همین آب شیر منازل خود را می‌توانند تقطیر کنند و یا مقداری آب لیمو در آن مخلوط کنند و با خیالی آسوده آن را مصرف کنند.

به گزارش تسنیم، نخستین همایش طب ایرانی در درمان بیماری‌های رایج با اصلاح تغذیه (غذادرمانی) به همت مرکز فرهنگی تحقیقاتی غذای سالم با حضور سفرای 23 کشور اسلامی و اروپایی و جمعی از نمایندگان مجلس و مسئولان وزارت بهداشت برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها