جانشین فرماندهی ناجا خبر داد:

کشف 190 تن مواد مخدر در کشور

رئیس سازمان بهزیستی، از افزایش ۲۴ درصدی مصرف مخدرهای صنعتی طی سال های گذشته خبر داد و گفت: رشد مواد صنعتی طی ۵ سال از ۴ به ۲۴ درصد رسیده است.
کد خبر: ۸۱۷۰۰۵
افزایش ۲۴ درصدی مصرف مخدر صنعتی

دکتر انوشیروان محسنی بندپی با اشاره به اینکه تعداد زنان سرپرست خانوار ۵۳ درصد طی سال‌های اخیر رشد داشته است، گفت: در سال ۷۵، یک میلیون و ۲۰۰ هزار زن سرپرست خانوار و در سال ۸۵، یک میلیون و ۶۰۰ هزار زن سرپرست خانوار در کشور وجود داشته که این آمار در سال ۹۰ به دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسیده است.

وی افزود: افزایش تعداد زنان سرپرست خانوار نشان‌دهنده مستعد بودن جامعه برای آسیب‌پذیری است؛ به همین دلیل می‌توان گفت که آمارهای آسیب های اجتماعی نیز افزایش یافته است.

رئیس سازمان بهزیستی در خصوص آمار معتادان نیز تاکید کرد: بر اساس آمار رسمی، یک میلیون و ۳۰۰ هزار معتاد و مطابق آمارهای غیررسمی، دو میلیون و ۴۰۰ هزار معتاد داریم که تعداد آنها نیز طی سال‌های گذشته افزایش داشته است. بنابراین جا دارد که با توجه به افزایش آسیب‌ها، در زمینه پیشگیری و همچنین برنامه‌ریزی برای کاهش آن از سوی دستگاه‌های مختلف و همچنین بهزیستی برنامه‌ریزی ویژه‌ای انجام شود.

محسنی بندپی به افزایش مصرف مواد مخدر صنعتی در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس آمارهای موجود در سال ۸۵ رشد مواد صنعتی ۴ درصد بوده و این در حالی است که هم‌اکنون به ۲۴ درصد افزایش یافته است.

به گفته وی، مصرف مواد صنعتی باعث بروز مشکلات بیشتری نسبت به مواد مخدر سنتی شده و همچنین ترک آن نیز سخت‌تر از سایر مواد مخدر است. بنابراین تمرکز ما در سازمان و همچنین ستاد مواد مخدر، اطلاع‌رسانی و پیشگیری و اجرای طرح‌های مختلف کاهش مصرف مخدر شیشه بوده است.

رئیس سازمان بهزیستی در خصوص بیمه معتادان نیز گفت: در حال حاضر طرح بیمه معتادان توسط سازمان اجرایی می‌شود و ۳۰ میلیارد تومان نیز برای عقد قرارداد با مراکز دولتی و خصوصی در سال جاری اختصاص یافته است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها