تنش شدید آبی در ۱۲ استان

مخازن ۱۶۰ سد نصف شد

۵۰ درصد مخازن، آب ندارد

وضعیت ذخایر سدها در تیرماه

حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور در هفته سوم تیرماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته، یک میلیارد و ۶۴۰ میلیون مترمکعب کاهش یافت.
کد خبر: ۸۱۶۹۸۲
وضعیت ذخایر سدها در تیرماه

در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور ۶.۳ درصد کاهش یافت. حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور در زمان مشابه سال گذشته، حدود ۲۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب گزارش شده بود.

حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور در پایان هفته سوم تیرماه، ۲۴ میلیارد و ۴۶۰ میلیون مترمکعب به ثبت رسیده که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته، معادل ۶.۳ درصد کاهش نشان می دهد.این میزان در زمان مشابه سال گذشته، حدود ۲۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب گزارش شده بود.

براساس این گزارش، حجم آب ورودی به مخازن سدهای کشور نیز از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه ۹۳) تا پایان هفته گذشته، با ۱۳ درصد کاهش در مقایسه با سال آبی گذشته به ۲۵ میلیارد و ۹۵۰ میلیون مترمکعب رسیده است. این میزان در مدت مشابه سال آبی گذشته ۲۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون مترمکعب گزارش شده بود.

میزان آب خروجی از سدهای کشور نیز از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، ۲۱ میلیارد و ۹۲۰ میلیون مترمکعب گزارش شده؛ در حالی که آب خروجی از سدهای کشور در مدت مشابه سال آبی گذشته به میزان ۲۲ میلیارد و ۹۱۰ میلیون مترمکعب بود.

بر این اساس، حجم آب خروجی از سدهای کشور در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته، ۴.۴ درصد کاهش نشان می‌دهد. هم‌اکنون مجموع ظرفیت مخازن سدهای کشور در زمان کنونی ۴۸.۸ میلیارد مترمکعب گزارش شده که ۵۰ درصد از حجم مخازن سدهای کشور از آب پُر بوده است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها