چین ترکیه را به سازماندهی و اعزام ترک های ایغور این کشور به سوریه و عراق متهم کرد.
کد خبر: ۸۱۶۷۴۱
پکن: ترکیه چینی‎‌های ایغور را جذب داعش می‌کند

فایننشال تایمز نوشت: چین دیپلمات های ترکیه را به دادن گذرنامه های جعلی به ایغورهای این کشور متهم کرد.

چین اعلام کرد دیپلمات های ترکیه به اتباع ایغور این کشور که خواستار خروج از این کشور هستند گذرنامه های جعلی می دهند تا با این کار آنها را برای پیوستن به گروه های تروریستی در سوریه و عراق سازماندهی کنند.

بعد از اینکه دولت تایلند با فشارهای چین شماری از ایغورهای چینی را به پکن تحویل داد تنش بین چین و ترکیه بالا گرفته است و در هفته گذشته استانبول شاهد اعتراضاتی علیه چین در خصوص رفتار با مسلمان های ترک تبار ایغور این کشور بوده است. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
فرشاد
Germany
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
۰
۰
چرا نمیگید چه ظلمی داره مرتكب میشه دولت كمونیستی چین كه روزه داری ممنوع اعلام كرده برای كارمندا و...
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
۰
۰
تركیه كشوری هست كه با افكار پانتركیستی وپان تاتاریستی هزاران چچن وایغور وتاتار وقرقیز وترك تبار را به جان مردم شیعه عراق وسوریه انداخته...چچن وایغور را با مردم شیعه عراق وسوریه چكار؟؟؟؟؟اینها قصد تجزیه 2 ابر قدرت چین وروسیه را دارند ..بماند ایران بینوا....... ..انچه كه تركیه در لیبی وسوریه وعراق ویوگسلاوی سابق انجام داد نشان از خواب وخیالهای اینها برای كشورهای دنیا دارد ..كسانی كه خود را گرگ زاده وگرگ پرورده همانند تموچین میدانند وسالها مصادره تاریخ ومظلوم نمایی وتلاش برای ایرانیت زدایی وایجاد شكاف قومیتی در ایران داشته اند هیچگونه خیانتی از انها دور از ذهن نیست تا بر سر ایران هم همان را بیاورند كه بر سر سوریه دراوردند
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
۰
۰
چین اشتباه كرده به تركیه اتهام میزنه.
خودمون دیدیم چه بلایی سر تركهای مسلمون
تو كشورشون می اوردن

نیازمندی ها