سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا با توجه به در پیش بودن عید سعید فطر و تبریک این عید سعید به عموم هموطنان، گفت: با نزدیک شدن به عید سعید فطر و پایان یک ماه عبادت و روزه‌داری، در فضای مجازی خصوصا شبکه‌های اجتماعی شاهد انتشار فراخوان‌هایی تحت عناوینی جمع آوری فطریه، کفاره روزه، زکات، کمک به نیازمندان یا آزادی سازی زندانیان نیازمند و... خواهیم بود، که بسیاری از این فراخوان ها جعلی بوده و از سوی افراد شیاد در شبکه های اجتماعی یا فضای سایبر بارگذاری شده است.
کد خبر: ۸۱۶۳۴۸
هشدار پلیس درباره کلاهبرداری به بهانه جمع‌آوری فطریه

سرهنگ علیرضا آذردرخش گفت: پلیس فتا از شهروندان درخواست دارد که مراقب این فراخوان‌ها باشند، چرا در سال‌های گذشته کلاهبرداران با عنوان کمک های مردمی به افراد آسیب دیده در حوادث طبیعی از جمله زلزله، فعالیت های مجرمانه ای داشتند که پلیس فتا اقدام به دستگیری این شیادان نموده است.

وی افزود: هموطنانی که قصد دارند فطریه یا کفاره روزه خود را از طریق فضای مجازی یا تلفن‌بانک و یا سایر روش هایی که به تازگی باب شده و از طریق فضای مجازی انجام می شوند پرداخت نمایند، می‌توانند فطریه یا کفاره روزه خود را از طریق شرکت‌ها و موسسات شناخته شده در کشور که توسط رسانه‌های جمعی (رادیو، تلویزیون و...) اقدام به اعلام شماره حساب‌های رسمی خود می‌کنند، اقدام نمایند و از واریز فطریه یا کفاره روزه خود به حساب‌های نامعتبر و شخصی افراد خودداری نمایند.

سرهنگ آذردرخش گفت: همچنین شهروندانی که تمایل دارند از طریق تلفن‌بانک، اینترنت بانک و سایت‌های معتبر کمیته امداد امام خمینی(ره) در سراسر کشور اقدام به پرداخت فطریه یا کفاره روز خود نمایند نیز دقت داشته باشند تا در دام سایت های جعلی موسوم به فیشینگ گرفتار نشوند و هنگام پرداخت، موارد ایمنی چون آدرس سایت و وجود گواهینامه ssl را نادیده نگیرند.

سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا با بیان اینکه برخی افراد سودجو و فرصت طلب با راه اندازی سایت هایی در قالب موسسه خیریه، قصد جمع آوری فطریه و وجوهات شرعی شهروندان را دارند، گفت: شهروندان و کاربران قبل از پرداخت فطریه خود به صورت مجازی از اصالت و صحت موسسه یا خیریه مطمئن شوند.

براساس گزارش پلیس فتا، سرهنگ آذردرخش در انتها از هموطنان خواست در صورت مواجه با هر گونه مورد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی با ما در میان بگذارند.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها