نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد در وین مسیر امتیازدهی به ایران ادامه دارد، حتی در مسائلی که در لوزان تحت عنوان خطوط قرمز مطرح شده بودند که خود آن توافق نیز توافق بدی به شمار می‌رفت. ایران حتی نیت خود را در مورد تداوم خصومت شدید با برخی طرفهای حاضر در مذاکرات هسته‌ای پنهان نمی‌کند.
کد خبر: ۸۱۶۲۹۸
عصبانیت نتانیاهو از توافق احتمالی هسته ای

به گزارش تسنیم، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همزمان با نزدیک شدن به روزهای پایانی مذاکرات هسته‌ای و پس از برگزاری روز قدس در بسیاری از شهرهای دنیا گفت: رهبر ایران گفته است که جدا از مسئله توافق میان ایران و قدرتهای هسته‌ای این کشور باید آماده مبارزه با ایالات متحده باشد. روحانی در راهپیمایی روز قدس شرکت کرد که در آن پرچم آمریکا و اسرائیل به آتش کشیده شد و هزاران نفر شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا سر دادند.

نتانیاهو در ادامه باز هم مدعی شد امتیازدهی به ایران مسیر دستیابی ایران به بمب اتمی و همچنین صدها میلیارد دلار پول آزاد شده به واسطه رفع تحریم‌ها را فراهم خواهد ساخت. به ادعای وی ایران از این پولها برای تأمین مالی گروه‌های تروریستی استفاده خواهد کرد.

وی درباره وضعیت اسرای اسرائیلی تحت کنترل حماس نیز گفت: مسئولیت وضعیت شهروندان ربوده شده اسرائیلی در غزه به‌عهده حماس است. از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که در این مسئله مداخله کرده و از حماس بخواهد اسرائیلی‌ها را به ما بازگرداند.

بازگشت ولیعهد برکنار شده سعودی به صحنه

در حالی که از «مقرن بن عبدالعزیز» پس از برکناری از مقام ولیعهدی عربستان ، طی سه ماه گذشته هیچ خبر و عکسی منتشر نشده است ، دولت عربستان با چاپ عکس هایی، وی را به صحنه سیاسی کشور بازگرداند.

به گزارش ایرنا ، خبرگزاری دولتی عربستان (واس) امروز عکسی از مقرن بن عبدالعزیز ولیعهد برکنار شده منتشر کرد که او را در کنار سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان در حال ادای نماز میت بر پیکر سعود الفیصل وزیر امور خارجه نشان می دهد.

عکس دوم «محمد بن نایف» ولیعهد کنونی این کشور را در حال بازدید از طرح های جدید مسجد الحرام در حالی نشان می دهد که مقرن بن عبدالعزیز ، ولیعهد برکنار شده نیز در کنار او حضور دارد.

خبرگزاری رسمی عربستان هیچ توضیحی درباره دلیل حضور ولیعهد برکنار شده در این دو عکس نداد اما به نظر می رسد این اقدام برای بازگردان آرامش در میان خاندان سلطنتی پس از تصمیم گیری های پر حاشیه پادشاه در برکناری شماری از اعضای سرشناس خاندان سلطنتی از جمله سعود الفیصل وزیر امور خارجه و مقرن بن عبدالعزیز ، ولیعهد صورت می گیرد.

برکناری اعضای پر نفوذ خاندان سلطنتی از سوی پادشاه جدید تاکنون در تاریخ حاکمیت این خاندان بر عربستان سعودی سابقه نداشته است .

این اقدامات که ناظران از آن به عنوان کودتا در خاندان سلطنتی یاد کردند با مخالفت های گسترده شاهزادگان سعودی روبرو شد.

موضع‌گیری اروپا علیه عربستان

پس از گذشت بیش از 100 روز از حملات تجاوزکارانه عربستان سعودی به یمن و کشتار هزاران نفر از مردم این کشور، پارلمان اروپا سرانجام این حملات را محکوم کرد و توقف فوری آن را خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پارلمان اروپا در بیانیه‌ای بر ضرورت توقف عملیات نظامی در یمن در سریعترین زمان ممکن، تأکید کرد.

پارلمان اروپا در این بیانیه، حملات عربستان سعودی علیه یمن و محاصره دریایی و زمینی این کشور را محکوم کرده است؛ چرا که این اقدامات خصمانه موجب بروز وضعیت بسیار دشواری برای مردم، و همچنین رشد فعالیت القاعده و داعش در یمن شده است.

در این بیانیه از یمنی‌ها خواسته شده است که اختلافات خود را از طریق گفتگو و به دور از خشونت حل کنند و طرفهای خارجی نیز نقش مثبتی را در یمن ایفا کنند.

پارلمان اروپا علاوه بر این، خواستار خودداری از حمله به آثار و اماکن تاریخی یمن شد و بر ضرورت حمایت از این امکان و آثار تأکید کرد.

پارلمان اروپا حملات داعش به مساجد صنعا و صعده را نیز محکوم و تأکید کرد که داعش و القاعده با سوء استفاده از اوضاع امنیتی در حال گسترش فعالیتهای خود در یمن هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها