واکنش رئیس مجلس شورای اسلامی به سخنان جان کری

ژست آمریکاییها برای ‌چانه زنی بیشتر است

لاریجانی در جمع خبرنگاران:

نگاهم به مذاکرات، در کل مثبت است

رئیس مجلس با توصیه به ۱+۵ جهت استفاده صحیح از زمان گفت: طرف غربی تصور نکند پایان وقت فرصت مناسبی برای ارائه آرای جدید و حداکثر فشار به ایران است.
کد خبر: ۸۱۶۲۷۷
نگاهم به مذاکرات، در کل مثبت است

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه پس از پایان صحن علنی مجلس و در حاشیه بازدید از نمایشگاه قاب سرخ - نخستین جشنواره عکاسی گلزار شهدای سراسر کشور - که در راهروی مجلس برگزار شده بود در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره پیش‌بینی خود از 24 ساعت آینده که مذاکرات هسته‌ای میان جمهوری اسلامی ایران و 1+5 گفت:‌نگاهم در کل مثبت است و تلاشی که عزیزان ما در تیم مذاکره انجام می‌دهند داخل یک مسیر روشن، تعریف شده، چارچوب‌دار و کاملا فکر شده است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به عقلانیت طرف مقابل جهت استفاده درست از زمان افزود: 1+5 نباید تصور کند که پایان وقت مذاکرات فرصت مناسبی برای وارد کردن آرای جدید در صحنه است و یا اینکه تصور کند که می‌‌تواند حداکثر فشار را در این مقطع به ایران وارد کند. چرا که این فشار ممکن است مشکل ایجاد کند.

لاریجانی تاکتیک یاد شده را مناسب مذاکرات سهل و آسان برشمرد و گفت:‌ وقتی مذاکرات پیچیده و دراز مدت می‌شود باید امور از قبل فکر شده باشد.

وی با ذکر این نکته که در جریان بعضی از چالش‌ها در جزئیات مذاکرات قرار دارد،‌ افزود: در کل تصور می‌کنم که حرکت مذاکرات رو به جلو بوده و می‌تواند در شرایط فعلی به نتیجه برسد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع خبرنگاران درباره برپایی نمایشگاه قاب سرخ با تأکید بر اهمیت نقش خانواده‌های شهدا در حفظ سنت زیارت مزار شهیدان گفت: یکی از ویژگی‌های این نمایشگاه نشان دادن تست غیرت دینی است.

لاریجانی ترسیم تفکر جهادی را بااهمیت خواند و تصریح کرد: بر پایه چنین نمایشگاه‌هایی صرفا یک حرکت فرهنگی نبوده بلکه نوعی القای انرژی به جامعه در ابعاد گوناگون است.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها