راهپیمایی باشکوه روز قدس امسال، پیام‌هایی هم در سطح داخلی، هم منطقه‌ای و هم بین‌المللی داشت.
کد خبر: ۸۱۵۷۷۳
پیام‌های یک حضور تاریخی

در سطح داخلی، این حضور معنادار، نشان داد که 36 سال پس از آن‌که امام خمینی (ره) روزی را به‌عنوان روز قدس نامگذاری کردند، همچنان مردم ایران و نسل‌های جوان انقلابی به آرمان‌های انقلاب اسلامی پایبند بوده و با وجود همه تبلیغات منفی، ارزش‌های انقلابی مردم پایدار مانده است.

در سطح منطقه‌ای هم این حضور حاکی از آن بود که به انحراف کشیدن موج بیداری اسلامی مردم منطقه و تلاش برای تبدیل پیام این بیداری به فتنه و تنش مذهبی بی‌فایده بوده و دولت‌هایی چون عربستان سعودی که تلاش می‌کردند با منحرف کردن اذهان مسلمانان، آزادی قدس را از اولویت جهان اسلام خارج کنند، با برپایی راهپیمایی عظیم روز قدس امسال در کشورهای مختلف دریافتند که همچنان آرمان اصلی جهان اسلام، مبارزه با رژیم اشغالگر قدس است.

دیگر پیام برگزاری این راهپیمایی، حفظ امنیت راهپیمایان بود که نشان داد در منطقه‌ای که دچار بحران تروریسم و هرج و مرج است، راهپیمایی عظیمی در این گستره وسیع، در ایران بدون هیچ تهدید امنیتی برگزار شده و در نتیجه، کشورمان توانسته است با اقتدار، ثبات و امنیت خود را در دل بی‌ثباتی حفظ کند.

در ابعاد بین‌المللی هم این راهپیمایی پرشور آن هم همزمان با مذاکرات هسته‌ای این پیام را در دل داشت که برخلاف تبلیغات طرف غربی که مدعی بود فشار اقتصادی به ایران، کشورمان را مجبور به حضور در مذاکرات کرده، مردم با تحمل فشارها، همچنان بر آرمان‌های انقلابی خود تاکید کرده و اگر قرار بود تحریم‌ها مردم کشورمان را مأیوس کنند، شاهد حضور وسیع اقشار مختلف مردم در راهپیمایی روز قدس نبودیم. بنابراین این راهپیمایی می‌تواند موضع تیم مذاکره‌کننده کشورمان را در گفت‌وگوهای هسته‌ای تقویت کرده تا به طرف مقابل نشان دهند، مردم با حمایت وسیع از سیاست‌های هسته‌ای، هرگونه فشار طرف آمریکایی در روزهای آخر مذاکرات را با هوشمندی خنثی می‌کنند.

دکتر مسعود اسداللهی - کارشناس مسائل خاورمیانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها