مسئولان بیمارستانی و درمانی امریکا می گویند تعداد مرگ و میرهای ناشی از استعمال دوزهای بالای هروئین در این کشور در فاصله سال های 2002 تا 2013 به 4 برابر رسیده است و علت این پدیده را علاوه بر ارزانی هروئین در آمریکا، استعمال مشتقات دارویی مسکن از خانواده تریاک دانسته اند.
کد خبر: ۸۱۵۴۵۳
هروئین و مشتقات تریاک در آمریکا؛ مرگ ضربدر 4

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از رویترز، توماس فریدن مدیر مرکز مبارزه با بیماری ها و پیشگیری در آمریکا می گوید داروهایی مانند ویکودین، آکسیکونتین و پرکاست یکی از علت های مهم افزایش اعتیاد به هروئین در آمریکا است؛ داروهای مسکنی که از ترکیبی از تریاک و مشتقات آن را در خود دارند.

گزارش مشترک مرکز مبارزه با بیماری ها و پیشگیری در آمریکا و اداره غذا و دارو (اف.دی.ای) دربرگیرنده تحلیل گزارش هایی بالینی درباره اعتیاد بین سال های 2002 تا 2013 است و تصریح می کند: آنچه می بینیم نشان می دهد که هروئین ارزان قیمت همه جای کشور را فرا گرفته است.

این گزارش می افزاید: 96 درصد مصرف کنندگان هروئین علاوه بر آن، مواد مخدر دیگری را نیز به اشکال دیگر استعمال می کنند و مساله خطرناک دیگر در کنار هروئین، استفاده گسترده از مشتقات تریاک در آمریکا است.

در این گزارش آمده است: افرادی که از مشتقات تریاک استفاده می کنند، 40 برابر بیش از افراد عادی در دام هروئین می افتند. این واقعیتی است که در سال های 2002 تا 2013 دامن آمریکا را گرفته و مرگ و میرهای ناشی از استعمال دوزهای بالای هروئین را 4 برابر کرده است.

این گزارش تصریح می کند: تنها در سال 2013 بیش از 8 هزار و 200 مرگ بر اثر استفاده دوز بالای هروئین گزارش شده است.

فریدن مدیر مرکز مبارزه با بیماری ها و پیشگیری در آمریکا می گوید: راه مقابله با این پدیده در عزم و واکنشی اجتماعی برای شناخت و استفاده درست از مشتقات دارویی افیونی نهفته است.

وی می افزاید: همچنین طرف های اجرایی رسمی و قانونی باید همکاری کنند تا با استفاده از داروهایی مانند نالوکسون (آمپول درمان مسمومیت مواد مخدر) مانع از استفاده دوز بالای مواد مخدر در جامعه آمریکا شد.

پیش از این مسئولان بیمارستانی آمریکا اعلام کرده بودند که تعداد جوانان و نوجوانانی که به اورژانس بیمارستان های این کشور به علت مسمومیت ناشی از استعمال هرویین منتقل شده اند به نسبت دهه گذشته میلادی شش برابر و میزان مرگ و میرها سه برابر شده است، اما آمارهای جدید از مرگ و میرهای چهار برابری می گوید.

گفته می شود یک هزار و 600 میلیارد دلار حجم گردش مالی حاصل از مواد مخدر در سال (در کل جهان) است که آمریکا به دلیل در دسترس بودن این مواد و نبود قوانین دست و پاگیر برای ممانعت از فعالیت باندهای مواد مخدر در آن کشور، سهم عمده ای از این حجم تجارت سیاه را داراست. از مجموع این میزان گردش مالی حاصل از تجارت مرگ در کشورهای جهان، حدود 500 تا 600 میلیارد، سود خالصی است که در سال عاید کارتل های مواد مخدر می شود.

بر اساس آماری که در سال 2010 منتشر شده 21.5 درصد (بیش از یک پنجم) از آمریکایی های 18 تا 25 ساله و 13.8 درصد از 26 تا 34 ساله ها به مواد مخدر وابسته اند که آمار گروه اول بیش از 1 و گروه دوم بیش از 3 درصد نسبت به 8 سال پیش از آن افزایش نشان می دهد؛ معضلی که حالا بزرگترین قدرت نظامی و اقتصادی جهان را از درون با چالشی اساسی مواجه کرده است.

جام جم آنلاین- جواد ارشادی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها