روز قدس یکی از یادگارها و گفتمان‌های ابداعی امام راحل (ره) در تاریخ انقلاب اسلامی و قاموس جهان اسلام است که نشان‌ دهنده اوج هوشمندی ایشان در پیش‌بینی خطرات آینده در مسیر اسلام و مسلمانان است و همانطوری که بارها تاکید فرموده‌اند روز قدس فقط مربوط به فلسطین نیست بلکه مربوط به جهان اسلام است.
کد خبر: ۸۱۵۴۱۷
روز قدس، روز مبارزه با جاهلیت مدرن

پرواضح است روز به روز سرطان بدخیم اسرائیل به پشتیبانی آمریکا رو به گسترش است و یکی از زایش‌های نامیمون این جرثومه تباهی، اشاعه و گسترش بعد مردود و نامطلوب سلفیت با ابعاد تعصب کورکورانه، تحجر و خشونت میان ادیان و مذاهب اسلامی است.

بدون شک خطر تکفیری‌های آمریکایی، غفلت جهان اسلام از فلسطین و مساله قدس، بدبین کردن شیعه و سنی به یکدیگر، تبدیل حرکت‌های جهادی و مقاومت به جریان ترور و تکفیر، ترویج اسلام تکفیری و لائیک در مقابل اسلام مطلوب، دشمنی با امت اسلامی، ریشه‌کنی جریان بیداری اسلامی و قرار دادن افکار عمومی جهان و اعراب در مقابل ندای جهان‌پسند ایران اسلامی و در نهایت ارائه و بازنمایی چهره خشن و غیرعقلانی از اسلام و مسلمانان است.

آمریکا و اسرائیل با بهره‌گیری از عوامل پیشران منطقه‌ای از جمله محرومیت، ضعف ایمان و معرفت تعصبات کور و واهی، جهل و نادانی و عوامل مُعد منطقه‌ای از جمله حمایت کمپانی‌های نفتی و رسانه‌های عربی و غربی، بر‌ساخت جدید مصنوعی از اسلام ارائه می‌نماید.

در چنین شرایطی اهمیت و جایگاه روز قدس بیش از پیش مشخص می‌شود.

از سال 1948 تاکنون رژیم غاصب صهیونیستی حملات بی‌وقفه علیه مسلمانان و از جمله فلسطین داشته و امروز در فضای جدید رسانه‌ای و در قالب جنگ نرم علیه اسلام به جنگ‌افروزی خود ادامه می‌دهد.

چندین دهه است که هزاران فلسطینی در شرایط بد و غیرانسانی در زندان‌های مخوف و در حبس‌های طولانی‌ نگهداری می‌شوند.

فلسطین تنها سرزمینی در دنیاست که در آن حقوق بشر آشکارا و در طول شبانه‌روز نقض و ضایع می‌شود و اسرائیل تنها مرکز ذخیره و نگهداری سلاح‌های هسته‌ای در خاورمیانه است، هیچ نظارت بین‌المللی بر آن صورت نمی‌گیرد و کسی از این رژیم نمی‌پرسد که چرا تاکنون به NPT نپیوسته است؟ چرا رسانه‌های استکباری که دم از آزادی بیان می‌زنند و حقوق کودکان و زنان را محترم می‌شمارند، نسبت به کودک‌کشی و جنایات رژیم غاصب اسرائیل سکوت می‌کنند.

چرا سازمان ملل و قدرت‌های نظاره‌گر، اعلام موضع نمی‌کنند؟ و ده‌ها پرسش که همواره بدون پاسخ می‌مانند، اما وظیفه و تکلیف شرعی مسلمانان قطعا سکوت و تسامح نیست.

امسال که شعار «فریاد وحدت امت اسلام علیه جاهلیت مدرن و کودک‌کشی از غزه تا یمن»‌ طنین‌انداز شده و در ایام شهادت مولی‌الموحدین حضرت علی(ع) مصداق «کونوا للظالم خصما و للمظلوم عونا» باشیم.

هر سال مسائل جهان اسلام از اهمیت و حساسیت بیشتری برخوردار می‌شود و امسال هم حضور مسلمانان و خصوصا ایرانیان اعم از شیعه و سنی حاوی پیام اثربخش و راهبردی خواهد بود: 1ـ در بحبوحه مذاکرات هسته‌ای حضور مردم فقط حمایت از فلسطین نیست، بلکه حمایت از عدل و حقوق بر حق مسلمانان و دفاع از حقوق مسلم کشور در سطح بین‌المللی است که توسط قدرت‌های جهان از جمله آمریکا و تحت‌تاثیر شیطنت‌های رژیم اشغالگر قدس نادیده گرفته شده است.

2ـ حضور در راهپیمایی روز قدس لبیک به گفتمان آینده‌نگرانه حضرت امام در موضوع فلسطین و مسلمانان است. زیرا خطر اسرائیل امروز فقط مربوط به فلسطین نیست بلکه متوجه کل جهان اسلام است.

3ـ طبق نظر مقام معظم رهبری روز قدس مساله درجه اول جهان اسلام است لذا حضور پررنگ مردم مشروعیت رژیم اشغالگر قدس و اقدامات مداخله‌جویانه آمریکا در منطقه را زیرسوال اساسی می‌برد.

4ـ روز قدس تضمین‌کننده و پشتوانه امنیت کشور و اهتزاز بیرق جمهوری اسلامی در جهان و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی می‌باشد.

5ـ روز قدس، روز نمایش قدرت و اقتدار جهان اسلام و نشان‌دهنده بیداری اسلامی و بصیرت دینی و سیاسی مسلمانان می‌باشد.

6ـ روز قدس اعلان فراموش نشدن قدس در جغرافیای جهان اسلام و جنایات رژیم صهیونیستی بوده و اعلام برائت از تولید و گسترش نحله‌های مصنوعی آمریکا (داعش و...) است.

آری روز قدس، روز تبلور حق در مقابل باطل و عدل در مصاف ظلم است، یوم‌‌الله قدس تکلیف شرعی مسلمانان را یادآوری می‌کند که: «من اصبح و لم یهتم بامور المسلمین فلیس بمسلم.»

دکتر جعفر عبدالملکی - رئیس مرکز پژوهش و سنجش افکار صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها