رئیس مجلس شورای اسلامی شرایط امروز کشورهای اسلامی را داغ و پرمساله دانست و گفت: امروز بسیاری از کشورهای اسلامی درگیر پدیده شوم تروریسم هستند و نیرو و توانی که امت اسلامی باید در موضوع فلسطین و پشتیبانی از مردم آن صرف کند، صرف اختلافات درونی شده است.
کد خبر: ۸۱۴۶۸۴
لاریجانی: حامیان تروریسم گذشته‌شان را اصلاح کنند

علی لاریجانی در نشست مشترک با سفرای کشورهای اسلامی در تهران، با اشاره به این‌که ایجاد جریان‌های تروریستی و درگیر کردن کشورهای اسلامی پشت صحنه‌های خطرناکی دارد، افزود: برخی کشورهای قدرتمند در ایجاد گروه‌های تروریستی نقش دارند و این کشورها در سوریه، عراق و یمن دست به بحران‌سازی می‌زنند که این موضوع جای تاسف دارد که در شرایط امروز، گرفتار چنین بلایی در امت اسلامی شدیم که نمی‌گذارد کشورهای اسلامی نیروی خود را ذخیره کند تا از آن برای مقابله با رژیم صهیونیستی استفاده شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی مبارزه با پدیده تروریسم را موضوعی مهم و سرنوشت‌ساز خواند و ادامه داد: امیدواریم کشورهایی که مسیر اشتباه را انتخاب کرده بودند و به تروریست‌ها کمک کردند، با رفتار و عملکرد خود رویه‌های قبل را اصلاح کنند.

تشکیل کمیته‌ای برای بررسی پرونده ۲۲۰ بورسیه

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس از تشکیل کمیته‌ای برای بررسی حدود ۲۲۰ پرونده بورسیه‌هایی که دچار برخی مشکلات بودند، خبر داد.

محمد پورمختار در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به جلسه‌ای که دیروز در شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد گفت: قرار شد کمیته‌ای با حضور نماینده‌ای از وزارت بهداشت، نماینده رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، نماینده دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و بنده و دکتر فرهادی وزیر علوم پرونده بورسیه‌ها را بررسی کنند.

وی افزود: این کمیته پرونده حدود 220 بورسیه‌ای را که مشکلات دیگری دارند ظرف مدت یک ماه بررسی خواهد کرد.

رئیس کمیسیون اصل نود درباره وضعیت دیگر بورسیه شدگان نیز گفت: بورسیه‌هایی مانند مربیان باید مجوز لازم را از هیات امنای خود کسب کنند و بورسیه شدگان دیگر مشکلی ندارند و باید مراحل و فرایند اداری خود را طی کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع استادان دانشگاه‌های کشور درباره بورسیه‌ها، تکلیف این دانشجویان بورسیه چه خواهد شد، گفت: کمیسیون اصل 90 مجلس در جلسه‌ای با وزارت علوم به توافق‌هایی رسید و مقرر شد وزارت علوم موضوع بورسیه‌ها را دنبال کند و با توجه به همان نظری که کمیسیون اصل 90 مجلس دارد، مشکلات دانشجویان بورسیه حل شود.

پیگیری‌های ایران برای پایان جنایات عربستان در یمن

دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان در نامه‌های جداگانه به دبیرکل سازمان ملل متحد و کمیسر عالی حقوق بشر این سازمان، نسبت به شرایط فوق‌العاده وخیم و خطرناک مردم یمن ابراز نگرانی کرد و خواستار تحرک جدی برای پایان دادن به اقدامات تجاوزکارانه شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد حقوق بشر، محمدجواد لاریجانی در این نامه‌ها از بان‌کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل متحد و زید رعد الحسین کمیسر عالی حقوق بشر این سازمان، خواسته است به مسئولیت خود در کمک به مردم مظلوم یمن و پایان دادن فوری به اقدامات تجاوزکارانه نیروهای نظامی خارجی اقدام کنند.

لاریجانی در این نامه‌ها با اشاره به این‌که تاکنون بیش از 3000 نفر شامل 700 زن و کودک کشته و بیش از 10 هزار نفر غیرنظامی بی‌گناه نیز براثر حملات نظامی عربستان سعودی مجروح شده‌اند، آمده است: همان‌طور که ماده 23 کنوانسیون چهارم ژنو مقرر می‌دارد، هر دولت متعاهد باید به تمامی محموله‌های دارویی و هرگونه مواد غذایی ارسالی، آزادی عبور بدهد. حقوق بشردوستانه در ارتباط با بهره‌مندی انسان‌ها از حق غذا و آب حتی در طول درگیری مسلحانه نیز جاری است.

ایراد دوباره شورای نگهبان به طرح اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس

طرح اصلاح موادی از قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی که با اصلاحاتی در جلسه دوم تیر به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است در جلسه اخیر شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی شورای نگهبان، این شورا اعلام کرد با وجود اصلاحات به عمل آمده، سه مورد از ایرادات بند 2 قبلی این شورا همچنان به قوت خود باقی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها