گزیده عناوین روزنامه های صبح سه شنبه

شاید حامل‌های انرژی دوباره گران شود

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابهامات هزینه های تبلیغاتی کاندیداها ،گفت: مگر یک نماینده درطول یک دوره نمایندگی چقدر حقوق می گیرد که به این میزان هزینه تبلیغات کند؟
کد خبر: ۸۱۴۴۲۰
طرح بررسی اموال نمایندگان، در دست تدوین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما سیدحسین دهدشتی درباره هزینه های تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای مجلس افزود: موضوع آشکار در ایام انتخابات هزینه‌های سرسام‌آوری است که برخی از کاندیدها برای جلب آراء عمومی پرداخت می‌کنند.

وی اضافه کرد: هزینه تبلیغاتی کاندیداهای مجلس، موضوع بسیار مهمی است که باید به آن توجه بیشتر و در قانون انتخابات مجلس نیز لحاظ شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این موضوع البته در گذشته هم مطرح بوده و بحث هایی شده اما با نادیده گرفتن آن، طبعاً به این موضوع بی توجهی شده است.

وی تاکید کرد: نماینده ای که با هزینه های گزاف وارد مجلس می شود قاعدتاً نمی تواند یک روند منطقی، سالم و متعارفی را در طول دوران مسئولیتش داشته باشد.

«باید از نمایندگان پرسید از کجا آورده‌ای؟»

نماینده مردم آبادان در ادامه با اشاره به اصل 142 قانون اساسی گفت: براساس این قانون، رئیس قوه قضاییه موظف است تمام اموال رئیس جمهور را قبل و بعد از دوران مسئولیتش بررسی کند تا مشخص شود که به چه میزان اموال او افزایش یافته است.

وی افزود: معتقدیم که اصل 42 قانون اساسی باید در مورد نمایندگان مجلس نیز اجرایی شود لذا برای تحقق آن به دنبال تدوین طرحی برای بررسی اموال نمایندگان هستیم که با شفاف‌سازی مشخص شود افراد از کجا آورده اند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه با اشاره به دستور کار مجلس خاطر نشان کرد: با توجه به طرح های کلان مطرح شده در مجلس امیدواریم عمر این طرح به مجلس نهم برسد و ما بتوانیم روند شفافی را برای مجلس دهم اجرایی کنیم زیرا با توجه به برخی از مصوبات بهارستان، ابهاماتی برای مردم ایجاد شده است که بسیاری از مصوبات مجلس به نفع نمایندگان موجود است.

وی افزود: امیدواریم با تصویب این طرح هم مسائل شفاف‌تر مطرح شود و هم علاوه بر روشن شدن تکلیف نمایندگان کنونی، شرایط نمایندگان دوره‌های آینده نیز مشخص‌تر شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها