جام‌جم از موانع اجرای اصل 44 قانون اساسی گزارش می‌دهد

پای لنگ خصوصی‌ سازی

رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد:

۲ محور برنامه ششم؛ اصل ۴۴ و اقتصاد مقاومتی

رئیس کل بانک مرکزی گفت: دو محور اساسی در تدوین برنامه ششم؛ اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۸۱۳۶۶۵
۲ محور برنامه ششم؛ اصل ۴۴ و اقتصاد مقاومتی

ولی الله سیف افزود: بانک مرکزی اقدامات جدی و سازنده ای کرده و در زمینه های پولی و بانکی اقدامات گسترده ای را شکل داده که البته مواردی از آنها بی نتیجه مانده و برخی هم درحال اجرایی شدن است.

وی در بیان یکی از موارد بی نتیجه گفت : ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی و ایجاد انضباط کامل در نظام بانکی کشور در حال اجراست و اساسنامه بانکهای فعال متناسب با نیازهای اقتصادی موجود برای ایجاد شفافیت و اشراف بیشتر بانک مرکزی بر اقداماتی که منجر به بی نظمی می شود ، تهیه شده است.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: در حال حاضر بانک مرکزی در شرایط مناسبی بسر می برد و توانسته است هماهنگی مناسب و لازم را میان دستگاه های مختلف از قبیل نیروی انتظامی، قوه قضائیه و بانک مرکزی ایجاد کند تا انضباط لازم در سیستم پولی و بانکی برقرار شود.

سیف درباره جلوگیری از بنگاهداری بانک ها نیز گفت: در این باره در گذشته هم بخشنامه ای به بانک ها ابلاغ و تکلیف شده تا در سه سال به حد نصابی که بانک مرکزی تعیین کرده است، برسد و به تدریج دارایی های بنگاهی و شرکتی خود را عرضه کند.

وی افزود: به دلیل نوسان هایی که در بازار سرمایه وجود داشت نیاز به شرایط خاصی بود که وقتی سهام شرکت ها عرضه می شود تأثیر منفی در بازار نگذارد.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه هر ماه پیشرفت های بانک ها با همکاری ناظران بانک مرکزی کنترل می شود، ابراز امیدواری کرد در پایان این سه سال بانک ها به هدف مورد نظر برسد.

رئیس بانک مرکزی درباره نامه ارسال شده برای استانداران برای حمایت از تولید داخل هم گفت: یکی از دغدغه های اصلی بانک مرکزی این است که بتواند بیشترین نقش را با تسهیلات نظام بانکی در خروج از رکود کشور داشته باشد.(خبرگزاری صدا و سیما)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها