جوزف سپ بلاتر رییس فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) در یک گفتگوی مطبوعاتی گفت که شخص فاسدی نیست، وجدانش در این باره راحت است و باور دارد که روزی وارد بهشت خواهد شد.
کد خبر: ۸۱۳۵۷۱
سپ بلاتر: جایم در بهشت است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از اسکای نیوز، بلاتر در گفتگو با هفته نامه آلمانی «پونتی» گفت: اگر کسی ما را به فساد متهم کند باید بداند که معنی کلمه فساد را می دانم و به هر کس این اتهام را متوجه ام کند می گویم که باید اول این اتهام را ثابت کند اما کسی نمی تواند این موضوع را اثبات کند زیرا من فاسد نیستم.

رییس فدراسیون بین المللی فوتبال افزود: نقد سازنده را می پذیرم اما اگر کسی بخواهد به دلیل فساد فیفا مرا فاسد بداند بر این باورم که چنین کسانی را باید در زندان انداخت.

وی از تدین و باورمندی خود سخن گفت و تصریح کرد: ایمانم کمک کرد تا از دوره سخت گذشته بگذرم...من یک متدین هستم...باور دارم که روزی وارد بهشت خواهم شد.

جوزف سپ بلاتر 79 ساله، هشتمین رئیس فیفا است. او برای نخستین بار در تاریخ ۸ ژوئن ۱۹۹۸ در پنجاه و یکمین کنگره فیفا جایگزین «ژاو هاولانژ» برزیلی شد. وی برای ۴ دوره متوالی دیگر در سال‌های ۲۰۰۲، ۲۰۰۷، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵ به عنوان رئیس فیفا انتخاب شد.

پس از بالاگرفتن اتهامات فساد مالی و رشوه‌خواری در فیفا و همینطور بازداشت شدن نزدیک به ده تن از مقامات عالی رتبه ی فیفا سپ بلاتر تحت فشار نخست وزیر وقت انگلیس دیوید کامرون و همینطور میشل پلاتینی رئیس اتحادیه فوتبال اروپا بعد از کمتر از یک هفته از منسوب شدن به رئیاست فیفا از سمت خود استعفا داد.این اتهامات مرتبط بود با نحوه واگذاری میزبانی جام جهانی فوتبال به آفریقای جنوبی، قطر و روسیه.

سپ بلاتردر تاریخ ۲ ژوئن ۲۰۱۵ چهار روز پس از این‌که برای پنجمین بار به عنوان رئیس فیفا انتخاب شد، اعلام کرد که از ریاست فیفا کناره‌گیری می‌کند اما با بازگشت به کار همچنان در سمت رییس فیفا ادامه فعالیت می دهد.

ترجمه: جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها