وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: درحال حاضر وزارت علوم تصمیمی برای اعزام تیم‌های علمی ایرانی به آمریکا ندارد.
کد خبر: ۸۱۳۵۴۱
اظهار نظر وزیر علوم درباره سفر هیات دانشگاهی آمریکا به ایران

محمد فرهادی در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما افزود: اگر قرار باشد هیات‌های علمی ایرانی هم به آمریکا سفر کنند، اطلاع‌رسانی‌های لازم صورت خواهد گرفت.

وی درباره سفر اخیر هیاتی از نمایندگان دانشگاه‌های آمریکا به ایران افزود: چندی پیش هیاتی از نمایندگان دانشگاه‌های آمریکا از 13 مرکز علمی ما بازدید کردند و در جریان بازدید از دانشگاه‌های ایران، هیچ تفاهم‌نامه‌ای بین طرفین امضا نشد و تمام بازدیدها جنبه آشنایی و معرفی دستاوردهای دانشگاهی را داشت.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سفر هیات آمریکایی به ایران با هماهنگی نمایندگی ایران در سازمان ملل و اداره کل آمریکای شمالی وزارت امور خارجه کشورمان انجام شد.

نمایندگان مجلس با «بابک زنجانی» در اوین دیدار می‌کنند

عضو کمیسیون انرژی مجلس از دیدار تعدادی از نمایندگان با بابک زنجانی در زندان اوین بعد از تعطیلات تابستانی خانه ملت خبر داد و گفت: در این دیدار چند سوال اساسی فنی و نفتی را از بابک زنجانی خواهیم پرسید.

امیرعباس سلطانی، نماینده مردم بروجن در گفت‌وگو با فارس با بیان این‌که تعدادی از نمایندگان مجلس پیش از این درخواستی را برای دیدار با بابک زنجانی به آیت‌الله آملی‌لاریجانی، رئیس قوه قضاییه داده بودند، گفت: خوشبختانه با این درخواست موافقت شده و ان‌شاءالله بعد از پایان تعطیلات تابستانی مجلس،‌ زمان این جلسه تعیین خواهد شد.

خودداری عربستان از پذیرش پیشنهاد شرکت ایرانی

روزنامه الاخبار نوشت: در میان جدیدترین اسنادی که ویکی‌ لیکس درباره عربستان منتشر کرده است، سندی از مکاتبه وزیر مشاور در امور اقتصادی و فرهنگی عربستان با سعود الفیصل، وزیر خارجه وقت این کشور درباره ایران وجود دارد که موضوع این مکاتبه، آمادگی یک شرکت فرشبافی ایرانی برای تامین فرش‌های حرمین شریفین است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما و به نقل از این روزنامه چاپ بیروت، در این مکاتبه آمده است: وزارت امور اقتصادی و فرهنگی عربستان، پیامی از سفارت ایران در ریاض دریافت کرده است مبنی بر این‌که شرکت «کره» که در زمینه بافت فرش‌های دستی فعالیت می‌کند و از قدیمی‌ترین شرکت‌ها در این زمینه به‌شمار می‌رود، آمادگی خود را برای تامین فرش‌های حرمین‌شریفین به صورت یک تکه و در اندازه مدنظر طرف‌های ذی‌ربط سعودی، اعلام کرده است.

در ادامه این سند آمده است: «سفارت عربستان در تهران، این ایده را از نظر ساختار و مضمون نامناسب می‌بیند زیرا به ارائه خدمت به حرمین شریفین مربوط است و ایران از مدت‌ها پیش تلاش کرده است با ادعای این‌که به این دو حرم خدمت می‌کند، وارد این مقوله شود و با توجه به این‌که انگیزه‌های ایران از این پیشنهاد بیشتر از آن که اقتصادی و تجاری باشد، سیاسی و دینی است، سفارت عربستان در تهران بهتر می‌بیند از درخواست ایران صرف‌نظر کند.»

«مجمع وزرای ادوار» تشکیل شد

«مجمع وزرای ادوار» با حضور برخی وزرا و معاونان دولت‌های قبلی و فعلی تشکیل شد.

به گزارش فارس، بر پایه این خبر جلسات مجمع وزرای ادوار در «سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی» برگزار می‌شود و در حال حاضر نیز هیأت موسس این مجمع با برگزاری جلسه‌ای اساسنامه مجمع وزرای ادوار را تهیه کرده است.

در همین زمینه یحیی آل‌اسحاق رئیس پیشین اتاق بازرگانی که در این مجمع حضور دارد، اظهار کرد: این مجمع، مجموعه‌ای غیرحزبی است که وزرای دوره‌های مختلف در آن حضور دارند.

آل‌اسحاق تصریح کرد: قرار است در این مجمع وزرای ادوار دور یکدیگر جمع شوند و به دولت‌ها مشاوره داده و درباره مشکلات اظهار نظر کنند، زیرا هرکدام از این وزرا دارای تجربیات بسیار خوبی هستند و این مجموعه تجربیات می‌تواند در اختیار دولت قرار گیرد.

عضو حزب موتلفه با بیان این‌که رویکرد این مجموعه، اقتصادی و فرهنگی خواهد بود درباره حضور وزرای دولت نهم و دهم در این مجمع خاطرنشان کرد: علی‌القاعده تفاوتی درباره دوره اول، دوم و سوم وجود ندارد و در حال حاضر نیز هیات موسس، با برگزاری جلسه‌ای اساسنامه مجمع وزرای ادوار را تهیه کرده است.

ایرادات متعدد به طرح استانی شدن انتخابات

سخنگوی شورای نگهبان گفت: طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی با ایرادات متعددی مواجه است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، ابراهیمیان با اشاره به بررسی این طرح در جلسه امروز اعضای شورای نگهبان گفت: این طرح با ایرادات متعددی مواجه است که مشروح این ایرادات متعاقباً از طریق پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، منتشر خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها