مدیرکل محیط‌زیست سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با شناسایی پنج گله جدید دلفین‌های گوژپشت در اطراف جزیره قشم، تا پایان امسال دو روستای جدید برای تماشای دلفین‌ها به ظرفیت گردشگری این جزیره اضافه می‌شود.
کد خبر: ۸۱۳۴۰۰
نمایش دلفین ها در دو روستای قشم

سید محمدهاشم داخته با اشاره به برنامه‌ریزی و حمایت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از این طرح، افزود: پیش‌بینی می‌شود با معرفی این روستاها به عنوان مقاصد جدید گردشگری، برای بیش از 50 نفر به صورت مستقیم و افزون بر 350 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی شود.

وی یادآور شد: اکنون سه روستای گردشگری در روستاهای شیب دراز، دیرستان و جزیره هنگام برای تماشای دلفین‌ها معرفی و حدود 300 نفر به صورت مستقیم صاحب شغل شده‌اند و درصورتی که زنان هنرمند عرصه صنایع دستی را که قبل از رونق صنعت گردشگری روستاها صاحب شغل شده‌اند نیز محاسبه کنیم، افزون بر یک هزار نفر به صورت غیرمستقیم در روستاهای یادشده از مزایای اجرای این طرح‌ها استفاده می‌کنند.

داخته آموزش ساکنان روستاهای هدف که در آینده نزدیک متولی اجرای طرح بازدید از دلفین‌ها خواهند شد را به عنوان اولویت نخست برنامه‌ریزی‌های این اداره‌کل اعلام کرد.

جزیره قشم با یک بیش از 9 اثر طبیعی ملی درکنار ذخیره‌گاه زیست‌کره حرا، از غنی‌ترین بوم‌های زیستی خلیج فارس و کشور ایران به شمار می‌رود که حفظ این اکوسیستم‌ها در کنار بهره‌برداری پایدار آن درقالب گردشگری مسئولیت‌پذیر از مهم‌ترین وظایف مردم این جزیره و مدیریت محیط‌زیست قشم است.

بتازگی پنج گله جدید دلفین گوژپشت در اطراف جزیره قشم شناسایی شده است که در آب‌های این منطقه به صورت دایم زندگی می‌کنند. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها