روز دوشنبه خبرهایی درباره نامه باراک اوباما به مقامات کشورمان که از سوی نخست‌وزیر عراق به تهران رسیده منتشر شد که دیروز با عدم تائید این خبر از سوی سخنگوی دولت و تکذیب آن از سوی واشنگتن روبه‌رو شد.
کد خبر: ۸۱۳۲۰۰
نامه‌ای که تائید نشد

محمدباقر نوبخت در نشست خبری روز گذشته خود در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر این‌که آیا درست است که آقای اوباما در این بین نامه‌ای نوشته‌ است، اظهار کرد: «هیچ اطلاعی از این نامه ندارم و بالطبع تأئید نمی‌کنم. اگر بیان مواردی لازم باشد حتما ‌اطلاع‌رسانی خواهد شد ضمن این‌ که اجازه دهید در عالم سیاست اتفاقات در همان چارچوب‌ها و پروتکل‌هایی که وجود دارد تعقیب شود». همزمان دولت آمریکا گزارش‌ها در این‌باره که اوباما پیش از آغاز دور جدید مذاکرات هسته‌ای نامه‌ای را به سران ایران ارسال کرده، رد کرد.

هراس صهیونیست‌ها از موضع آلمان در مذاکرات

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» از مواضع هسته‌ای آلمان انتقاد کرده است. این روزنامه مبنای عملکرد آلمان در مذاکرات هسته‌ای ایران و غرب را لغو تحریم‌ها برای ورود به بازار ایران دانسته و تاکید کرده است: موضع «ضعیف» برلین از فشارهای وارده بر جمهوری اسلامی می‌کاهد و احتمال شکل‌گیری یک توافق «بد» را افزایش می‌دهد. این روزنامه تخمین زده حجم احتمالی میزان صادرات سالانه آلمان به ایران بعد از دستیابی به توافق هسته‌ای نهایی می‌تواند به پنج تا شش میلیارد یورو برسد.

طرح جرم سیاسی به عُمر مجلس نهم می‌رسد؟

محمدعلی اسفنانی، سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس درباره اظهارات رئیس‌جمهور مبنی بر لزوم تعریف جرم سیاسی و تفکیک جرایم سیاسی از امنیتی به آنا گفت: من تعجب می‌کنم که چطور رئیس‌جمهور این موضوع را مطرح کرده است، این طرح حدود یک سال است که تهیه شده و در نوبت دستور کار صحن علنی است. اگر دولت نقد یا نظری درباره طرح کمیسیون قضایی مجلس دارد، نماینده دولت می‌تواند زمانی‌که این طرح در صحن علنی در حال بررسی است نظر خود را اعلام کند.

وی در پاسخ به این پرسش که «با توجه به فرصت باقیمانده مجلس نهم، به نظر شما آیا این طرح در دستور کار مجلس نهم قرار خواهد گرفت؟»، اظهار کرد: با توجه به این‌که در سال پایانی مجلس نهم قرار داریم و امسال بررسی برنامه ششم توسعه در اولویت دستور کار مجلس است و پس از آن نیز مجلس باید لایحه بودجه 95 را بررسی و تصویب کند و سال انتخابات نیز هست، بعید می‌دانم نوبت به بررسی این طرح برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها