دزد تک‌ رو شبانه با تخریب دیوار مغازه‌های فروش تلفن همراه، به آنجا دستبرد می‌زد. متهم در بازجویی‌های اولیه به 40 فقره سرقت در شهرهای مختلف اعتراف کرده است.
کد خبر: ۸۱۲۸۸۸
تخریب دیوار؛ شگرد دزد شب‌ رو برای سرقت

به گزارش جام‌جم، بیست و پنجم خرداد امسال مرد مغازه‌داری با حضور در پلیس آگاهی استان زنجان از سرقت گوشی‌های گران‌قیمت مغازه‌اش خبر داد.

مالباخته به پلیس گفت: امروز که به مغازه‌ام در یکی از محله‌های مرکزی شهر زنجان آمده بودم، مشاهده کردم سوراخی در دیوار پشت مغازه حفر شده و سارق از آنجا وارد مغازه‌ام که فاقد دزدگیر و دوربین مداربسته بود، شده و گوشی‌های بسیاری را از مغازه‌ام سرقت کرده است.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی و شروع تحقیقات، ماموران به بررسی مغازه مالباخته پرداختند. ماموران مشاهده کردند بخشی از دیوار پشت مغازه به طور ماهرانه‌ای تخریب و سارق از آنجا وارد مغازه شده و گوشی‌های تلفن همراه را دزدیده است.

بررسی‌ها نشان می‌داد این سرقت در ساعات اولیه بامداد رخ داده و حرفه‌ای انجام شده است. در حالی که پلیس در جستجوی این سارق شب‌رو بود، صاحبان چند مغازه فروش گوشی تلفن همراه نیز با حضور در پلیس آگاهی این شهر، شکایت‌های مشابهی را مطرح کردند. بررسی شکایت‌ها نشان داد، سارق یا سارقان به یک شیوه به مغازه‌ها دستبرد زده‌اند.

روز‌های پایانی هفته گذشته ماموران به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد سارق به شیوه‌ای مشابه در چند شهر دیگر نیز به مغازه‌های فروش گوشی تلفن همراه دستبرد زده است. با گذشت دو هفته از وقوع این دزدی‌های سریالی، ماموران هنگام گشتزنی در یکی از محله‌های مرکزی شهر متوجه مرد 30 ساله‌ای شدند که با همراه داشتن وسایلی به پشت مغازه فروش گوشی تلفن همراه رفته و در حال تخریب کردن دیوار آنجا بود. ماموران وارد عمل شده و متهم را دستگیر کردند.

مرد سارق برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی استان زنجان منتقل شد و در بازجویی مقدماتی پلیس به سرقت از مغازه‌های فروش گوشی تلفن همراه اعترف کرد.

متهم به سرقت به پلیس گفت: در زمینه سرقت از مغازه‌های طلافروشی و فروش گوشی تلفن همراه فعالیت دارم. سال 92 از زندان آزاد شدم و فعالیت‌هایم را پس از دو ماه از سر گرفتم. در این دو سال به 40 مغازه در استان‌های زنجان، کردستان، اصفهان، یزد، گیلان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی دستبرد زده‌ام. با شناسایی مغازه‌هایی که فاقد تجهیزات ایمنی از جمله حفاظ مناسب، دزدگیر و دوربین مداربسته بود، شبانه به آنجا دستبرد می‌زدم.

سرهنگ جعفر رحمتی، رئیس پلیس آگاهی استان زنجان در این‌باره به جام‌جم گفت: با اعتراف این متهم به سرقت‌های سریالی در شهرهای مختلف، هموطنان چنانچه از متهم شکایت دارند یا می‌خواهند پرونده‌هایشان را پیگیری کنند، می‌توانند به پلیس آگاهی استان زنجان مراجعه کنند. بعد از پایان یافتن تحقیقات از متهم، او در اختیار پلیس آگاهی شهرهایی که متهم در آنجا سرقت‌هایش را انجام داده بود، قرار می‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها