پسر دانش‌آموز به‌دلیل مردود شدن در امتحانات پایان سال، در خانه خودکشی کرد.
کد خبر: ۸۱۲۸۸۷
خودکشی به علت مردود شدن در امتحانات

به گزارش جام‌جم، ساعت 7 و 30 دقیقه عصر سی و یکم خرداد ماموران کلانتری ولنجک در تماس مسئولان بیمارستانی در شمال تهران در جریان مرگ مشکوک نوجوان 14 ساله‌ای قرار گرفتند. با حضور ماموران در بیمارستان مشخص شد او روز گذشته به علت آسیب به مغزش به بیمارستان منتقل شده بود. با اعلام موضوع به بازپرس جنایی تهران تحقیقات از پدر مجید آغاز شد.

مرد جوان در تحقیقات گفت: ساعت 12 ظهر بود که همسرم با من تماس گرفت و گفت: مجید با سیم برق خودش را در تراس حلقه‌آویز کرده است. ابتدا اورژانس او را به بیمارستان دیگری برد که ما ساعتی بعد او را به این بیمارستان منتقل کردیم و متاسفانه پسرم به علت آسیب زیاد به مغزش جانش را از دست داد.

در ادامه تحقیقات از مادر 39 ساله مجید آغاز شد. او در مورد علت مرگ پسرش گفت: پسرم در پایه اول متوسطه مدرسه نمونه دولتی تحصیل می‌کرد. روز حادثه ساعت 11 برای گرفتن کارنامه‌اش به مدرسه رفتم و کارنامه او را گرفتم از صحبت‌های معاون مدرسه فهمیدم او در چند درس مردود شده و نمره خوبی نگرفته است. برای این‌که روحیه مجید خراب نشود کارنامه را به او دادم و گفتم معاون مدرسه از تلاش تو راضی است.

به خانه آمدیم و او به اتاقش رفت و در را بست. چون همیشه موقع کار یا درس در اتاق را می‌بست به موضوع مشکوک نشدم اما وقتی یک ربع بعد به داخل اتاق رفتم متوجه شدم او خود را در تراس خانه با سیم برق حلق‌آویز کرده بود. سریع او را پایین آورده و با اورژانس تماس گرفتم. خودم هم در شوک بودم چرا که امکان نداشت مجید حتی به خودکشی هم فکر کند. درست است که او در امتحانات نمره خوبی نیاورد اما ما تلاش کردیم تا او ضربه نخورد به همین دلیل با او خوش رفتاری کردیم اما او به علت نمرات ضعیف دست به خودکشی زد.

با اظهارات پدر و مادر دانش‌آموز 14 ساله با دستور بازپرس سجاد منافی‌آذر پرونده در اختیار ماموران قرار گرفت تا در این باره تحقیقات بیشتر انجام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۸ انتشار یافته: ۹
امیر
Netherlands
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
۰
۱
خوب این مادر در طول عمر خودش كه عامل مرك یسرش شده فراموش نه خواهد كرد ،با اینكه سعی دارد با حرف های خوب كه من نه می خواستم ،،،،،،،فرزندم ناراحت نه شود و غیره وجدان خود را آرامش دهد ،ولی مر ك این جوان دلیل ان فقط فشار مادر و یدر خانواده ،بوده كه از زندكی سیر شده ،امید بر ان هست مادر ان و یدران از حوادث درد ناك درس بگیرن و فشار بی حد در این گونه موارد بر فرزندان خود وارد نكنند،
زاهدی نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
۱
۰
باسلام خداوند برای پدرو مادر متوفی صبر عطا كند درسته كه خود كشی دردین وشرع مقدس ما حرام است ....خدا رحمت كند و به خاطر این ماه پر بركت جز آمرزشدگان قرار بگیرد
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
۴
۳
سلام مگه میشه بخاطر نمره خودكشی كرده باشه من میگم یه مشكل دیگه داشته مثلا یارانشو قطع كردن یا نمیتونسته با این مشكلات ادامه تحصیل بده.من میگم همه مشكلات ناشی از فقر اقتصادیه.البته مسائل دیگه ای هم هست كه باعث این كار حرام می شود اما الكی نمیشه قضاوت كرد ...خدا به همه صبر بده و مشكلات همه رو حل كنه الهی آمین به رحمت تو ای ارحم الراحمین.
خسرو
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
۵
۴
مدرسه نمونه دولتی . همین است دیگر. وقتی یك مركز آموزشی درست می كنید كه نخبه های مدارس معمولی را گلچین كند سطح توقع را بالا می برید.
نكته دیگر این است كه والدین نباید سلیقه و خواست برآورده نشده خود را به فرزندان تحمیل كنند.
نكته سوم این است بچه درسخوان هر جا كه باشد درسش را می خواند چه دبیرستانی در تهران چه در چاه بهار و ماكو و سرخس.
و نكته آخر فرزندان ، جوانان عزیز با مردود شدن یك یا چند درس دنیا به آخر نمی رسد. اگر تلاش بیشتری به خرج بدهید نتیجه بهتری هم می گیرید.
مریم
Germany
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
۱
۵
منم با اینكه هیچ وقت از طرف خانواده تحت فشار برای درس خوندن نبودم و حتی بعضی موقعا مادرم به من میگفت بسه دیگه چقدر میخونی و این حرفا، همیشه از اینكه نمرم كم میشد ناراحت میشدم، لطفا همیشه خانواده رو مقصر ندونید، ولی حالا بعد گذشت سالها فهمیدم كه نمره خوب هیچ بدردم نخورد، انتخاب خوب از همه چیز مهمتره، به بچه ها یاد بدیم درست انتخاب كنن. خدا صبر بده به خانوادش و بیامرزدش.
الف.دال.میم
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
۳
۲
منم امسال مردود شدم و در حد خودكشی پیش رفتم ولی كمی فكر كردم فهمیدم كه حكمتی در این كاره و حتما مشكلی پیش امده من سال اول دبیرستان و در مدرسه نمونه دلتی و معدل گذشته ام 19 بوده خودتون درك كنید ولی بدونید با خودكشی چیزی تغیر نمیكنه و باید برای جنگ بعدی اماده باشید
س
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
۱
۳
مهمترین دلیل این كارها اینه كه طرف به ضعف خودش توجه نداره و فقط نگاه به دیگران می كنه. و هی می گه چرا این نمره آورد و اون نمره آورد و من نمره نیاوردم. بنابراین ضعفها برطرف نمی شند و این مسایل پیش می آد. آموزش درستی در این موارد وجود نداره وحاصلش هم همینه.
س.م
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
۰
۰
ماشاالله
س
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
۶
۰
به تو چه

نیازمندی ها