آیت‌الله مکارم‌‌شیرازی، از مراجع تقلید در دیدار سرپرست استانداری قم با بیان این‌که دولت باید به استان قم نگاه ویژه داشته باشد، پاسخگویی به نیاز زائران را از وظایف مسئولان برشمرد و افزود: هزینه‌های تحمیل شده بر قم باید با نگاه ویژه دولت جبران شود.
کد خبر: ۸۱۲۸۷۷
انتقاد از عزل و نصب‌های حزبی

به گزارش ایسنا، این مرجع تقلید با انتقاد از برخی عزل و نصب‌های حزبی در دولت‌های مختلف، بر ضرورت استفاده از مدیران لایق، کارآمد و شایسته تاکید کرد و افزود: از افراد متعادل از هر جناحی باید استفاده شود.

دور تازه مذاکرات به روایت وال‌ استریت ژورنال

در حالی که مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 به مرحله نهایی خود رسیده، یک روزنامه آمریکایی ضمن بازگشت به گذشته، به مرور وقایعی پرداخته که به‌زعم خود، سبب آغاز روند گفت‌وگوهای فعلی هسته‌ای با حضور مستقیم ایران و آمریکا شده است.

دیپلماسی ایرانی به نقل از وال‌استریت‌ژورنال نوشته است که ایران در اواخر سال 2009 تلاش کرده تا صداقت طرف آمریکایی در درخواست بهبود مناسبات با تهران را مورد راستی‌آزمایی قرار دهد.

در همین راستا این روزنامه نوشته است که ایران فهرستی از خواسته‌های خود را که شامل درخواست برای آزادی تعدادی از ایرانیان زندانی در آمریکا بود، به واشنگتن ارائه داد تا از این طریق، تعهد باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا به وعده خود مبنی بر تلاش برای بهبود روابط با ایران را محک بزند. همین مکاتبات، سبب گشوده شدن بابی برای مذاکرات هسته‌ای شد.

بنابر ادعای این روزنامه، این پیام‌های محرمانه که توسط نماینده سلطان قابوس، پادشاه عمان ارسال شده، شامل موارد دیگری از جمله قرار دادن نام برخی گروه‌های اپوزیسیون ایران در فهرست سیاه و افزایش اعتبار روادید برای دانشجویان ایرانی در آمریکا بوده است.

به گفته مقامات آگاه از این موضوع، ایالات متحده نهایتا برخی از این درخواست‌ها، از جمله آزادی چهار ایرانی زندانی در آمریکا و انگلیس را پذیرفت. این مکاتبات تا سال 2013 ادامه داشت.

در این مطلب به جزئیاتی از آنچه درخواست‌های ایران از آمریکا خوانده شده نیز اشاره شده است. از جمله این درخواست‌ها، موضعگیری آمریکا در مقابل گروه تروریستی «جندالله» بوده که سبب شده در نوامبر 2010، وزارت خارجه آمریکا این گروه را در فهرست سیاه قرار دهد.

درباره درخواست دیگر ایران، یعنی تمدید روادید برای دانشجویان ایرانی نیز در سال 2011، هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا، مجموعه برنامه‌هایی را برای تسهیل روند تحصیل دانشجویان ایرانی در آمریکا اعلام کرد.

امضای میلیونی در حمایت از تیم مذاکره‌کننده

بسیج از رونمایی طوماری با امضای میلیونی آحاد ایرانیان پای گزاره برگ ملی در حمایت از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در میدان آزادی خبر داد.

به گزارش ایرنا، قرار است آیین رونمایی از امضاهای میلیونی ایرانیان و طومارهای چند کیلومتری مردم ایران از اقصا نقاط کشور پای گزاره‌ برگ ملی در حمایت از تیم غیور و شجاع مذاکره‌کننده کشورمان با حضور نمایندگانی از آحاد و اقشار مختلف جامعه برگزار شود.

این گزاره برگ که 7 خرداد ماه با امضای خانواده شهدای هسته‌ای و بیش از 17 هزار حقوقدان رونمایی شد اکنون با امضای میلیون‌ها ایرانی موافق توافق خوب تائید شده است. یادآور می‌شود در این مراسم طومارهای کیلومتری مردمی بر دیوارهای برج آزادی نصب خواهد شد.

یادداشت اینستاگرامی درباره پدیده شاندیز

عبدالرضا رحمانی‌فضلی در صفحه اینستاگرام خود از تشکیل کارگروه پیگیری موضوع تخلف پدیده شاندیز و صیانت از حقوق مردم و بیت‌المال خبر داد.

به‌ گزارش ایسنا، وزیر کشور در صفحه اینستاگرام خود آورده است: جای تعجب و شگفتی است که چگونه اتفاق پدیده شاندیز با اشکالات و تخلفات بسیار فاحش و بی‌شماری مانند تملک، تغییرکاربری، جوازات، تصرفات، نحوه فروش سهام شرکت، هویت سهامی خاص از یک‌سو و از طرفی دیگر در نظر نگرفستن مسائل زیست‌محیطی، حریم رودخانه، ساختار شهر شاندیز و ارتباطات جاده‌ای در کنار چشم تمام مسئولان مربوط اتفاق بیفتد.

او نوشته: دولت با همکاری قوه قضاییه تلاش دارد با رسیدگی به تخلفات و برخورد با مجرمان، حق مردم و بیت المال را تامین کند. لذا با هماهنگی وزارت کشور کارگروه پیگیری موضوع تشکیل و با بررسی‌های انجام گرفته موارد تخلف و ادعاها شناسایی شده است.

تکذیب اظهارنظر فابیوس درباره سفر ظریف

اگرچه محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان امروز به مذاکرات وین بازمی‌گردد و گفته می‌شود نشستی نیز با وزرای خارجه 1+5 خواهد داشت، ولی درباره دلایل بازگشت او به تهران گمانه‌زنی‌هایی مطرح شده است.

در همین راستا لوران فابیوس که مواضع بهانه‌جویانه‌اش در مذاکرات هسته‌ای مشهور شده، مدعی شده است که «ظریف به منظور بررسی و گفت‌وگو در مورد تحریم‌ها به تهرن بازگشته است». با این حال یک عضو تیم هسته‌ای ایران گفته سخنان فابیوس در مورد علت سفر ظریف به تهران صحت ندارد.

«صادق» بستری شد

محمدرضا صادق، مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور به‌دلیل عارضه قلبی در بیمارستان بستری شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی از ابتدای هفته جاری در بیمارستان شهید رجایی بستری شد و تحت آنژیو قرار گرفته است.

سخنگوی طالبان: با ایرانی‌ها مشکلی نداریم

ملاذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در گفت‌وگو با روزنامه الشرق‌الاوسط چاپ لندن گفته است: ایران کشور همسایه ماست و برای ایجاد روابط خوب با این کشور تلاش می‌کنیم. ما می‌خواهیم توجه کشورهای همسایه و کشورهای منطقه را به این مساله جلب کنیم که با آنها مشکلی نداریم.

توضیحات رستم قاسمی درباره دکل گمشده

رستم قاسمی، وزیر سابق نفت با تاکید بر این‌که مشکلات احتمالی در عملکرد شرکت‌های پیمانکاری در وارد کردن دکل‌ حفاری ارتباطی با وزارت نفت نداشته و خود این شرکت‌ها مسئول هستند، گفت: اگر در این پرونده تخلفی است، دستگاه قضایی قاطعانه رسیدگی می‌کند.

او به فارس توضیح داده است: «شرکت تاسیسات دریایی که مالکیت عمده آن مربوط به بنیاد تعاون ناجا و صندوق بازنشستگی نفت است، به‌عنوان پیمانکار شرکت نفت و گاز پارس در پارس جنوبی فعالیت می‌کند و براساس آنچه مدیر عامل سابق این شرکت گفته است، یک فروند دکل حفاری خریداری شده و بخشی از پول آن را پرداخت کرده‌اند و ضمانت‌های لازم را نیز دریافت کرده‌اند. ظاهرا به دلایلی برای تحویل دکل به طرف ایرانی مشکلاتی ایجاد شده است که پرونده آن در دادگاه داوری بین‌المللی در حال رسیدگی است و به صورت همزمان دستگاه‌های نظارتی داخلی نیز مشغول پیگیری آن هستند.

طرحی برای اصلاح قانون انتخابات مجلس و خبرگان

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح اصلاح قانون مربوط به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری آماده تقدیم به هیات رئیسه مجلس است تا برای تصویب نهایی در صحن علنی خانه ملت مطرح شود.

محمدابراهیم رضایی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: بعد از تعطیلات مجلس شورای اسلامی در کمتر از دو هفته آینده این طرح تقدیم هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی می‌شود.

وی ادامه داد: به دلیل همزمانی انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان باید قوانین هماهنگ و ایرادات ساختاری برخی قوانین رفع می‌شد.

رضایی اظهارکرد: پس از یک ماه کار کارشناسی در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، شش بند از این قوانین اصلاح شد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی یکی از این بندهای اصلاحی را تشکیل کمیته‌ای زیرنظر فرمانداری هر شهر برای نظارت بر تبلیغات و هزینه‌های انتخاباتی دانست. رضایی یکی دیگر از مواد اصلاحی را درخصوص ممنوعیت برای افرادی که از طریق پیام کوتاه یا دیوارنویسی له یا علیه کسی خلاف واقع تبلیغ می‌کنند، بیان کرد. وی گفت: کمیسیون شوراها این ماده را نیز که نامزدها باید هزینه‌های انتخاباتی خود را به اطلاع عموم برسانند با رای اعضا حذف کرد.

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین انتخابات مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها