یک مخترع ایرانی موفق به ساخت سیستمی شد که می تواند در شرایط اضطراری، آب های آلوده را به آب آشامیدنی تبدیل کند.
کد خبر: ۸۱۲۰۰۵
قابل شرب کردن آب آلوده در ۱۰ دقیقه

احمد بهراد - مخترع «سیستم گندزداری الکترولیزی آب در شرایط اضطراری» گفت: سالم بودن آب آشامیدنی یک مسئله جهانی است. چراکه آب آلوده بیشترین تاثیر را بر روی سلامتی افراد می گذارد.

وی افزود: از این رو موفق به ساخت سیستمی جهت ضد عفونی آب، بدون استفاده از کلر، ازون و لامپ های «uv» شدیم تا از این طریق میزان آلودگی آب ها را کاهش دهیم و از آنها برای آشامیدن استفاده کنیم.

بهراد با بیان اینکه در این سیستم از هیچگونه مواد شیمیایی استفاده نمی شود، اظهار کرد: در این دستگاه از دو الکترود گرافیتی استفاده شده که با به کارگیری آن در آب و وصل کردن جریان برق به ضد عفونی کردن آب می پردازد.

وی افزود: این سیستم می تواند در شرایط بحرانی همچون زلزله، سیل، جنگ و ... به کار رود و با استفاده از آن، آب چاه ها و تصفیه نشده را برای نوشیدن استفاده کرد.

مخترع «سیستم گندزداری الکترولیزی آب در شرایط اضطراری» گفت: سیستم ضد عفونی کننده قادر است تا در زمان 10 دقیقه، 10 لیتر آب را ضد عفونی و قابل شرب کند.

بهراد در خصوص مزیت های این روش گفت: راندمان این سیستم بالاست و بدون اینکه در آب طعم و بوی نامطبوعی ایجاد کند به ضد عفونی کردن آب می پردازد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها