امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه مجلس وظیفه دارد چتر نظارتی خود را برای صیانت از تیم مذاکره کننده و همچنین پافشاری برای دستیابی به حقوق حقه ملت در موضوع فناوری صلح آمیز هسته ای داشته باشد افزود: توقع نداشتیم که در چنین زمانی که مذاکرات هسته ای در حال جریان است و تیم مذاکره کننده نیاز به حمایت دارد مجلس تعطیل باشد.
کد خبر: ۸۱۱۶۳۵
توقع نداشتیم در زمان مذاکرات هسته ای مجلس تعطیل باشد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ،جت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی باشاره به حمایت ویژه مقام معظم رهبری از تیم مذاکره کننده هسته ای با الفاظ مهم گفت: این حمایت ها بار تیم مذاکره کننده را سنگین تر می کند.

وی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در موضوع هسته ای، این بیانات را آرامش بخش و موجب دلگرمی مسئولان و مردم خواند و گفت:‌ ما اعتقاد داریم، هم کلام ایشان ذکر است و هم خود ایشان.

وی همچنین برگزاری مذاکرات اخیر را حساس خواند و خواستار دعا برای موفقیت تیم مذاکره کننده شد و گفت:‌ در یک موقعیت خاص و پیچ خطر ناک تاریخی قرار داریم، ملت ایران‌،ملتی است که با تقدیم شهدای زیادی انقلاب را به پیروزی رساند و هرگز ذلت پذیر نیست و ما پرچم ولایت فقیه را پرچم امام زمان (عج) می دانیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: صلابت امام و ولایت باید در تیم مذاکره کننده حفظ شود.

سرمایه هسته ای را جدی بگیریم

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی محورهای بیانات مقام معظم رهبری و همچنین خطوط قرمز ترسیم شده در موضوع هسته ای گفت: ما انتظار داریم با عنایات صاحب مان امام زمان (عج) سرمایه هسته ای را جدی بگیریم .

حجت الاسلام صدیقی همچنین با اشاره به درخواست امریکا از ایران درباره حل مشکلات هسته ای که در بیانات مقام معظم رهبری عنوان شد به زیاده خواهی های آمریکا اشاره کرد و از تیم مذاکره کننده خواست تا در مذاکرات خود برای حفظ عزت، کرامت ، روح انقلابی و سربلندی ملت ایران هوشمندانه و با اقتدار و پشتگرمی به پیش رود.

وی همچنین با یادآوری محورهایی از سخنان مقام معظم رهبری در باره ادامه تحقیق و توسعه هسته ای، منوط نبودن اجرای تعهدات ایران به امضای آژانس و لغو تحریم های مالی و پولی در زمان امضای توافقنامه بر در نظر گرفتن خطوط قرمز تعیین شده از جانب مقام معظم رهبری درمذاکرات تاکید کرد.

اقتصاد مقاومتی

خطیب موقت نماز جمعه تهران همچنین درباره موضوع اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری در بیانات اخیر خود فرمودند، به چالش‌های بیان شده از جانب معظم له اشاره کرد و گفت: سطحی نگری یکی از چالش های اقتصاد مقاومتی است و با حرف و ‌شعار اقتصاد مقاومتی به پیش نمی رود.

امام جمعه موقت تهران افزود: اقتصاد مقاومتی حاصل تلاش های عقل جمعی است و باید برای رسیدن به یک اقتصاد پایدار آن را دردستور کار جدی قرار داد.

حجت الاسلام صدیقی همچنین جلوگیری از واردات کالاهای غربی و استفاده کردن از تولیدات داخلی و رواج فرهنگ مصرف داخلی را در اقتصاد مقاومتی بسیار مفید و سازنده خواند.

عقب نشینی کشور را به سراشیبی می کشاند

وی دربخش دیگری از خطبه دوم نماز به برخی القائات از سوی برخی افراد که اینگونه تلقی می کنند که عقب نشینی از مبانی می تواند مشکلات کشور را رفع کند گفت:‌ این افراد یا واقعا تربیت شده مکاتب مادی غرب اند یا مامورین اجانب هستند که چنین مطالبی را عنوان می کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: عقب نشینی از مبانی انقلاب و تفکرات امام راحل کشور را به سراشیبی خواهد کشاند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه خطبه دوم موضوع رعایت تقوای الهی را از مسائل جدی مسلمان ذکر کرد.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در بخش دیگری از خطبه دوم نماز جمعه ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: تقوا کلید نجات انسان است و بی تقوایی خیر و برکت را از زندگی انسان ها دور می کند.

صدیقی همچنین با تسلیت ایام رحلت جانگداز حضرت خدیجه کبری (س) ، آن حضرت را از ارکان دین دانست که درتاسیس ،‌نشر و بقای اسلام نقش مهمی داشتند.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن لیالی قدر گفت: ماه رمضان ماه پر گنجی است که باید از برکات و ظرفیت های این ماه به خوبی استفاده کرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: ‌درک لیالی قدر فقط به بیداری شب قدرنیست و باید روح و قلب انسان به سمت معبود خود معطوف باشد.امام جمعه موقت تهران در خطبه نخست نیز گفت: نفس اماره خطرش از ام الفساد قرن امریکا ، رژیم صهیونیستی و تکفیری های خون ریز بیشتر است.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه اول نماز جمعه امروز افزود: ما هر لحظه باید همچون رزمنده و مجاهد آماده باشیم تا در برابر توطئه های ابلیس بایستیم و کمر به دفع این دشمن غدار ببندیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
۰
۰
چرا مذاكرات هسته ای علیرغم اینكه فقط باچندمسئله ساده روبرواست به مشكل ویااحتمال به بن بست رسیدن است؟آیااززیاده خواهی یاپنهان كاری ویادبه درآوردن از ایران است یاآمریكاإ؟آیا مشكل سیاسی وعدم اعتماددنیادرزمینه های دیگر مثل حقوق بشر و یادشمن تراشی اسرائیل،عربستان،اعراب،تندروها،افراطیون،جنگ طلبها ومفسدان درایران یا آمریكاست إ؟
اگر مسئله بازرسی آژانس ازمراكزهسته ای ورفع تحریمهای هسته ای است؛ -خوب كاملا مشخص است آمریكاوایران اصلا بخاطرحل همین دوموضوع برسرمیزمذاكره هستندپس رفع تحریمهاهسته ای وبازرسی همزمان باتاییدآژانس طبق(چك لیست كاملا مشخص ازقبل درتوافق،كه نمیتواندآژانس سلیقه ای عمل كند)حل شدنی است 2-بازرسی ازمراكزنظامی ایران؛ اگربامدارك ومستنداتی كه مشخص كنددرجای ازایران فعالیتهای نظامی هسته ای انجام میشود،حق آژانس ودنیااست كه بازدیدكند(ولی اگربعدازبازدیدمشخص شودكه این یك تهمت ودروغ بوده بایستی دنیا جریمه و خسارات این افترا رابه میزان هزینه های انجام شده ضربدر 80میلیون نفررابدهدواگر بازرسی ازاین مناطق نظامی ثابت شودكه افرادی درایران میخواسته اندبه سلاح هسته ای برسند،ایران بایدتغییرات واصلاحات لازم راانجام داده وآژانس میتوانندباافرادخاطی نیزدرایران مصاحبه كنند و این افرادخاطی نیزخساراتی راكه واردكردندبه بیت المال جبران كنند ولی كاملا بایدمشخص شودكه چه فعالیتهای نظامی،مشكوك ودرارتباط باموضوع سلاح هسته ای وكشتارجمعی،محسوب میشود(مثلا موشكهای دوربرددفاعی یاغنی سازیهای قبل ازشروع مذكرات،برای زیردریایی یامعادن... به هیچ عنوان جزفعالیت هسته ای جنگی بعدازتوافق،محسوب نمیشود3-تحقیق وتوسعه كاملا مشخص است بایستی طبق رونداین توافق واحتیاجات صلح امیزدرهرحدموردنیازغنی سازی،بایدباشد-چطورممكن است این مسائل منطقی راعقل سلیمی چه درایران وچه درآمریكاودنیا،قبول نكندإإإ؟؟؟پس اگرتوافق صورت نگیردمشخص میشودمشكل ملتهانیستند بلكه دولتها هستند

نیازمندی ها