کلکسیون انواع جرایم در کشور و اهل طایفه معروف به کف‌زنی و اخاذی در قالب مامورنما‌ها در اطراف تهران است. یوسف 35 ساله آخرین‌بار به اتهام سرقت مسلحانه دستگیر و به 17 سال زندان محکوم شد اما یک سال بعد با سپردن وثیقه میلیاردی از زندان مرخصی گرفت و دیگر بازنگشت. در ادامه گفت‌وگوی تپش با این سارق بین‌المللی و خطرناک را می‌خوانید.
کد خبر: ۸۱۱۵۷۸
سرقت نکنی از طایفه طرد می‌شوی

به چه جرمی دستگیر شدی؟

اخاذی به روش مامورنما. من همراه همدستانم در خیابان پرسه می‌زدیم و افرادی که سوار خودروهای لوکس یا افراد خوش پوشی بودند را شناسایی می‌کردیم و بعد به عنوان مامور مبارزه با مواد مخدر سد راهشان می‌شدیم. به بهانه این‌که مواد مخدر با خود حمل می‌کنند آنها را سوار خودرو کرده و اموال با ارزش‌شان را داخل نایلون مشکی می‌ریختیم. پس از طی مسافتی با سرقت اموال داخل نایلون او را به بهانه این‌که اشتباه دستگیر شده در مکانی خلوت پیاده می‌کردیم.

از چند نفر به این شیوه سرقت کردی؟

دقیق یادم نیست اما فکر کنم بیش از 50 نفر بودند.

قربانیان شک نمی‌کردند؟

همیشه دستبند، بیسیم و کارت قلابی همراهم بود و با ایجاد رعب و وحشت و حتی کتک زدن مالباخته‌ها اجازه نمی‌دادیم آنها فرصت
فکر کردن داشته باشند.

همدستانت هم سابقه دار بودند؟

نه. با داماد و پسر 18 ساله‌ام سه نفری سوار بر خودرو این کار را می‌کردیم. آنها تازه کار بودند. در طایفه ما هرکس اهل خلاف نباشد از طایفه طرد می‌شود و حق ندارد خودش را جزئی از ما بداند. تخصص همه اهالی طایفه چه مرد و چه زن کف زنی و سرقت در لباس ماموران پلیس است.

چند فقره سابقه‌داری؟

فکر می‌کنم بین پنج تا هفت بار به زندان رفته باشم، آمار دقیقش را ندارم.

آخرین بار کی دستگیر شدی؟

سال 87 به اتهام سرقت مسلحانه دستگیر شدم اما یک سال بعد در حالی که 17 سال باید آب خنک می‌خوردم با گذاشتن وثیقه میلیاردی به مرخصی آمدم. بلافاصله به پاکستان فرار کردم و دو سال آنجا بودم. وقتی آب‌ها از آسیاب افتاد به کشور بازگشتم. اولین کاری که کردم این بود که خانه ام را عوض کردم تا شناسایی نشوم.

در چه مناطقی سرقت می‌کردی؟

فرقی نداشت اما بیشتر سعی می‌کردیم مرکز شهر یا شمال شهر باشد تا از هر سرقت پول بیشتری نصیبمان شود.

نمی‌ترسیدی بعد از هر سرقت مالباخته با شناسایی پلاک خودرو باعث دستگیری‌ات شود؟

فکر اینجا را هم کرده بودم. در هر هفته سه سرقت انجام می‌دادیم و بعد از آن خودرو را قولنامه‌ای می‌فروختیم. در این مدت بیش از 10 خودرو عوض کردم و اجازه نمی‌دادم ردی از ما در سرقت‌ها باقی بماند.

بیشتر با چه خودروهایی برای سرقت می‌رفتید؟

پژو 206،سمند خاکستری،پژو پارس خاکستری و سفید و پراید.

از این همه سرقت چقدر پول به‌دست آوردی؟

آن‌قدر بود که شکم خودم و زن و بچه‌ام سیر شود و در طول چند ماه بتوانم براحتی خانه‌ام را عوض کنم و یک خانه بهتر بگیرم. باور کنید مزه‌اش زیر زبانتان برود این کار را ادامه خواهید داد.

می دانی چه اتهاماتی داری؟

تا جایی که خودم خبر دارم 12 اتهام، سرقت مسلحانه، درگیری با ماموران، کف‌زنی، فروش مواد مخدر، ورود و خروج غیر قانونی از کشور، جعل عنوان مامور، زورگیری، سرقت، سرقت مقرون به آزار، کلاهبرداری، نگهداری تجهیزات پلیسی و آزار و اذیت با چاقو است. اینها اتهاماتی است که به خودم گفته‌اند، اما اگر بازهم اتهامی باشد من نمی‌دانم.

می‌دانی چند سال باید در زندان بمانی؟

از جرم قبلی‌ام هنوز 15 سالش مانده است و این بار نیز حداقل به 10 سال زندان محکوم می‌شوم.

فکر نمی‌کنی در این 25 سال خانواده‌ات چه کار می‌کنند؟

خدا بزرگ است و من شاید زودتر از این سال‌ها بیرون آمدم. اما اهالی طایفه همیشه هوای خانواده‌ زندانیان را دارند و من نگران وضع زندگی آنها نیستم، فقط دلم برایشان تنگ می‌شود.

تپش (ضمیمه چهارشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
م.ج
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
۰
۰
سلام ،اون دفعه یك میلیارد مثلا وثیقه گذاشته باشه این دفعه دو برابرشو میزاره باپول شیرینیش چند وقت دیگه باز میاد
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
۰
۰
در تاریخ 1394/01/05 در بانك .... بانك مبلغ 2500000 تومان ازمن كف زنی شد و آنقدر من رفتم و آمدم كه دیگر خسته شدم و پرونده همینجور بلا تكلیف مانده و هیچ اقدامی هم از پلیس صورت نمی گیرد. به نظر شما وقتی پلیس پیگیر نباشه اولا چه معنی دارد؟ ثانیا دزدی هم زیاد می شود و یه دزد انقدر راحت با عملكردش برخورد می كند.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها