معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت:

آنفلوآنزای پرندگان برای مردم تهدید نیست

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر گفت: تا به حال موردی از بیماری آنفلوانزای پرندگان در انسان گزارش نشده است و اقدامات کامل مراقبتی در جریان است.
کد خبر: ۸۱۱۰۰۱
مشاهده آنفلوانزای پرندگان در پرندگان محلی شمال

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از وزارت بهداشت،محمد مهدی گویا گفت: به محض گزارش سازمان دامپزشکی و مشاهده مواردی از آنفلوانزای پرندگان H5N1 در پرندگان محلی برخی از شهرهای استان مازندران، عملیات معدوم سازی و پرداخت خسارت به کشاورزان، توسط سازمان دامپزشکی صورت گرفت.

وی افزود: همزمان با این اقدام، دانشگاه های علوم پزشکی ساری و بابل عملیات گسترده شناسایی افراد در تماس با این پرندگان را آغاز کردند و بلافاصله داروهای پیشگیری برای همه آنها تجویز شد.

گویا با تاکید بر اینکه آموزشهای بهداشتی لازم به افراد داده شده است، گفت: توصیه کرده ایم که به محض مشاهده پرنده هایی که تلف شده یا بیمار هستند، از تماس با آنها خودداری کنند و مراتب را سریعاً به مسئولان دامپزشکی محل و نیز مسئولین بهداشتی گزارش دهند تا اقدامات لازم صورت گیرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر با بیان اینکه بیماری آنفلوانزای H5N1 با انواع دیگر آنفلوانزاهایی که انسان مبتلا می شود، تفاوت هایی جدی دارد، گفت: اگر انسان به این بیماری مبتلا شود، بیماری شدید است و حتی تا 60 درصد ممکن است فرد مبتلا فوت کند.

گویا با بیان اینکه داروی درمان این بیماری در کشور موجود است، تصریح کرد: به محض شک به ابتلا به بیماری، اقدامات لازم درمانی باید صورت می گیرد.

به گفته این مسئول مهم ترین موضوع در درمان این بیماری، تشخیص زود هنگام است. رئیس مرکز بیماری های واگیر وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: تا به حال موردی از بیماری آنفلوانزای پرندگان در انسان گزارش نشده است و اقدامات مراقبتی در جریان است تا چنانچه این بیماری در کانون های دیگری نیز گزارش شود، اطلاع رسانی لازم صورت گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها