پلیس افغانستان می گوید روز دوشنبه هر 6 مهاجم وابسته به گروه طالبان که پارلمان افغانستان را بلافاصله بعد از انفجارهای انتحاری مورد حمله قرار دادند کشته شدند.
کد خبر: ۸۱۰۶۷۶
پلیس افغانستان: 6 مهاجم به پارلمان کشته شدند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری رویترز، پلیس افغانستان این خبر را دو ساعت بعد از حمله صبح روز دوشنبه به پارلمان در حین برگزاری مراسم معرفی نامزد وزارت دفاع افغانستان از زبان سخنگوی پلیس کابل منتشر کرد.

عبدالله کریمی سخنگوی پلیس کابل گفت: علاوه بر عوامل انتحاری که مسئول منفجر کردن بمب در محوطه و مقابل در پارلمان بودند، 6 مهاجم نیز در مواضع دیگری نزدیک ساختمان پالرمان موضع گرفتند و شروع به تیراندازی کردند.

وی افزود: نیروهای امنیتی افغانستان هر 6 مهاجم را کشتند و همه اعضای پارلمان در صحت و سلامت هستند.

صبح امروز دوشنبه همزمان با برگزاری مراسم معرفی نامزد وزارت دفاع افغانستان و در حالی که اکثریت اعضای مجلس این کشور در تالار عمومی مجلس حضور داشتند، انفجارهای پی درپی انتحاری پارلمان افغانستان را لرزاند .

خبرگزاری فرانسه به نقل از شاهدان عینی اعلام کرد یک بمب در ورودی پارلمان افغانستان در کابل منفجر شد. همچنین شبکه العربیه در خبری فوری اعلام کرد پس از این انفجار صدای تیراندازی خارج از پارلمان شنیده شده است.

آسوشیتد پرس نیز به نقل از منابع محلی اعلام کرد ۴ انفجار پارلمان افغانستان را در کابل لرزاند. پلیس افغانستان اعلام کرد طالبان مسئولیت این حمله انتحاری را بر عهده گرفت.

به گزارش بی بی سی، یکی از انفجارها زمانی رخ داد که رئیس مجلس نمایندگان مشغول سخنرانی در جلسه عمومی مجلس بود. به دنبال انفجار، صدای فریادها از تالار به گوش رسید و تصاویر زنده از تالار عمومی، نمایندگان مجلس را در حال خروج از تالار و سراسیمگی نشان می داد.

گزارش شده که ابتدا یک مهاجم انتحاری خودروی مملو از مواد انفجاری خود را در کنار ساختمان پارلمان افغانستان منفجر کرد و به دنبال آن تعدادی مهاجم شروع به تیراندازی کرده اند.

گروه طالبان اعلام کرد که حمله به پارلمان افغانستان کار اعضایش بوده است. در پیام گروه طالبان که به رسانه ها فرستاده شده آمده است که حمله هنگام معرفی نامزد وزارت دفاع صورت گرفت و تعدادی از مهاجمان وارد پارلمان شده اند.

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت کشور افغانستان به رسانه های محلی گفت که نیروهای امنیتی به محل حادثه اعزام شده اند و محوطه پارلمان زیر کنترل نیروهای امنیتی است.

صدیقی افزود: به هیچ یک از نمایندگان مجلس آسیبی نرسیده است.

یکی از کارکنان دبیرخانه پارلمان افغانستان که در این انفجارها زخم سطحی برداشته به بی بی سی گفت که شدت انفجار باعث شده که خیلی از شیشه های ساختمان های درون محوطه پارلمان بشکند.

نقیب الله فایق یک عضو مجلس نمایندگان گفته است که منتظر ورود معاون دوم ریاست جمهوری و نامزد وزارت دفاع بودند که ناگهان انفجاری قوی روی داد.

فایق گفت: پس از انفجار اعضای مجلس هراسان به طرف خروجی های تالار عمومی شتافتند.

این عضو مجلس گفت که صدای شلیک جنگ افزار سبک و سنگین به دنبال انفجار ادامه یافت و نمایندگان مجلس برای نجات جان خود از محل فرار کردند.

او می گوید برای معرفی نامزد وزارت دفاع، امروز اکثریت اعضای مجلس در تالار عمومی حضور داشتند.

هنوز از تلفات احتمالی این رویداد جزئیات دقیقی در دست نیست اما مسئولان وزارت بهداشت عمومی افغانستان گفته اند که 21 زخمی از جمله پنج زن و دو کودک به بیمارستان های نزیک محل انفجار، منتقل شده اند.

جام جم آنلاین- جواد ارشادی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها