داعش با توزیع بروشورهایی در منطقه کوت در استان «ننگرهار» افغانستان، مردم این کشور را برای پیوستن به این گروهک تشویق کرد.
کد خبر: ۸۰۹۹۴۴
داعش چگونه در افغانستان تبلیغ می کند؟ + عکس

داعش با انتشار تصاویری از تبلیغات خود در منطقه کوت استان ننگرهاری افغانستان به دنبال تشویق مردم برای پیوستن به این گروهک تروریستی است.

این گروهک از چندی پیش در افغانستان که آن را ولایت خراسان نامیده، مشغول فعالیت و جنایت است و طی روزهای اخیر دو غیر نظامی افغانی را به اتهام جاسوسی سر بریده است.

غیر نظامیان ذبح شده توسط اعضای داعش اولی فردی به نام «دور خان» در منطقه ننگرها و دیگری شهروندی به نام محمد الله در منطقه شبرهار این ایالت بود که به اتهام جاسوسی برای دشمنان این گروهک سر از تنشان جدا شد.

با نفوذ داعش به افغانستان، طالبان با ارسال پیامی به ابوبکر البغدادی خواستار خودداری از تشکیل گروهک‌های تروریستی وابسته به داعش در خاک این کشور شد.

طالبان در این پیام آورده است: ما هرگز اجازه هیچ‌گونه فعالیت جهادی تحت لوای دیگر گروه‌ها را در خاک افغانستان نخواهیم داد و در صورتی‌که افراد مرتبط با داعش مشکلاتی را برای طالبان در افغانستان ایجاد کنند، ما نیز ناچار به واکنش خواهیم شد.

در پی شکست‌های پی‌درپی داعش در مناطق مختلف عراق و سوریه، این گروهک از هر وسیله‌ای برای جلب همکاری و حمایت مردم در مناطق و کشورهای دیگر استفاده می‌کند؛ از اعدام‌های وحشیانه تهدیدآمیز تا تطمیع و پخش پول، امکانات و تبلیغات.(جبهه جهانی مستضعفین)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
افغان از خوراسان
Netherlands
۰۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
۰
۰
زنده باد دولت اسلامی عراق و شام , ما مجاهدین افغان آمده جهاد هستیم , زیرا جهاد خیلی خوبه , باید مردان ایرانی را كشت و زنان آنها را كنیز و برده كرد
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها