جنگل های منطقه «کجور» نوشهر در استان مازندران طعمه حریق شد این در حالی است که مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان برای مهار کامل آتش سوزی خواستار اعزام یک فروند بالگرد شده است.
کد خبر: ۸۰۹۶۵۴
حریق در جنگل های کجور

کورش خلعتبری روز جمعه به ایرنا گفت: به محض اطلاع نیروهای حفاظتی از وقوع آتش سوزی که از ساعت 14 در جنگل های بخش کجور نوشهر رخ داد، تمامی نیروها با در اختیار داشتن امکانات و تجهیزات لازم برای خاموش کردن و مهار آتش به محل حادثه اعزام شدند، اما برای مهار کامل این آتش سوزی از تهران درخواست یک فروند بالگرد شده است.

وی اظهارداشت: این حادثه غیرمترقبه بر اثر آتش سوزی در اراضی باغی افراد که جزو مستثنیات بوده در جنگل های این منطقه رخ داده است که متاسفانه گستره ای از جنگل های زربین این منطقه در آتش سوخت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه نوشهر، گفت :هم اینک با در اختیار داشتن امکانات اولیه نظیر دستگاه پمپ آب، چنگک، بیل و نیز خودروی آتش نشانی از بندر و کمک رسانی سایر ادارات، نیروهای حفاظتی با همکاری مشارکت های مردمی مشغول مهار کامل این آتش هستند.

خلعتبری بدون اعلام میزان سوختگی جنگل های این منطقه براثر آتش سوزی درعین حال اظهار داشت : با توجه به آن که این آتش سوزی به شیوه پراکنده در این منطقه رخ داده است تلاش می شود تا پس از مهار کامل با دستگاه جی پی اس سطح آتش سوزی اندازه گیری شود.

وی همچنین از نیروها و مسوولانی که با هدف کمک رسانی برای مهار آتش به این منطقه اعزام می شوند خواست تا امکانات و تجهیزات لازم اطفای حریق را در اختیار داشته باشند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر با اشاره به افزایش دما و وزش بادهای گرم به مسافران و گردشگرانی که برای استفاده از عرصه های جنگلی به این مناطق روی می آورند، توصیه کرد تا موارد ایمنی با هدف پیشگیری از وقوع آتش سوزی در جنگل های این منطقه را رعایت کنند.

منطقه ییلاقی و کوهستانی کجور در فاصله حدود 75 کیلومتری جنوب شرقی نوشهر واقع است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها