یک مقام نزدیک به هیأت اعزامی کنسولی ایران در استرالیا ، برخی اخبار منتشر شده مبنی بر توافق ایران و استرالیا برای بازگرداندن اجباری پناهجویان ایرانی را رد کرد.
کد خبر: ۸۰۹۶۲۷
تکذیب توافق برای بازگرداندن اجباری پناهجویان ایرانی از استرالیا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، این مقام مسئول گفت :هیچ توافقی با استرالیا برای بازگرداندن اجباری پناهجویان ایرانی نشده است.

وی افزود : سیاست دولت جمهوری اسلامی ایران بر مبنای آزادی عمل اتباع خود برای گزینش محل اقامت و شغل است و چنانچه کسی از اتباع کشورمان قصد بازگشت به ایران را دارد باید داوطلبانه و بدون هرگونه اجبار باشد .

بر اساس گزارش وزارت امورخارجه نشست کنسولی جمهوری اسلامی ایران و استرالیا برگزار شد.

در پایان دو روز نشست رایزنی های کنسولی میان جمهوری اسلامی ایران و استرالیا به ریاست مدیران کل کنسولی دو کشور ، افزایش تسهیلات روادیدی و مسافرت اتباع یکدیگر برای گردشگری ، تجارت و سرمایه گذاری به بحث و تبادل نظر گذاشته شد .

افزایش تسهیلات برای تردد آسان تر اتباع دو کشور در زمینه های گردشگری، بازرگانی، گسترش تبادلات دانشگاهی و اعطای بورس تحصیلی متقابل، گشایش نمایندگی های کنسولی، همکاری پلیس دو کشور برای مبارزه با تروریسم ، قاچاق مواد مخدر و قاچاق انسان، بررسی چگونگی کمک به حل مشکل پناهجوهای ایرانی در اردوگاه های مهاجران که در وضعیت بسیار نامطلوبی قرار دارند، تسهیلات برای مأمورین و دارندگان گذرنامه های سیاسی و خدمت از مطالب مورد بحث طرفین بوده است.

همچنین آقای چگنی مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه با آقای پیتر دوتون وزیر مهاجرت استرالیا نیز در حاشیه این اجلاس دیدار و گفتگو کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها