مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان خبر داد:

مالیات یک میلیارد تومانی برای دندان مصنوعی!

مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان با اشاره به تخلفاتی در صدور کارت بازرگانی استان گفت: در یکی از شهرها به ازای خرید یک دست دندان مصنوعی برای یک زن مسن، برگه مالیات یک میلیارد تومانی برای وی صادر کرده اند.
کد خبر: ۸۰۹۵۱۶
مالیات یک میلیارد تومانی برای دندان مصنوعی!

علیرضا الوندی روز پنجشنبه در جلسه شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت با حضور استاندار کردستان در سنندج در تشریح این ماجرا با تاکید براینکه از کارت بازرگانی این زن سوء استفاده و برگه مالیات صادر شده، افزود: با صدور کارت بازرگانی برای زن 75 ساله، بدون اطلاع وی 12 میلیارد تومان با این کارت فعالیت اقتصادی انجام شده است و از سوی اداره مالیات نیز برگه مالیاتی یک میلیارد تومانی برای این شخص صادر شده است.

وی گفت: همچنین برای خانمی دانشجو در یکی از شهرستان های استان نیز کارت بازرگانی صادر شده و 800 میلیون تومان به نام وی با این کارت فعالیت اقتصادی انجام شده است که برگه مالیاتی برای این فرد نیز صادر شده و این مساله منجر به سکته پدر این دختر شده است.

الوندی با انتقاد از صدور بی رویه کارت بازرگانی برای اشخاصی که نه سواد و نه توان مالی این گونه فعالیت ها را دارند، افزود: اتاق بازرگانی باید بر روند صدور این کارت ها نظارت بیشتری داشته باشد تا این گونه مسایل و مشکلات پیش نیاید.

مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان گفت: به ازای صدور هر کارت بازرگانی در استان کردستان یک کارخانه تعطیل شده است و باید قبول کنیم که خودمان مقصر به وجود آمدن این مشکلات هستیم.

وی افزود: به عنوان مشاور مالیاتی در خدمت فعالان و تشکل های اقتصادی استان کردستان هستیم و استدعا داریم که با اطلاع از قوانین و مقررات مالیاتی اقدام به هرگونه فعالیت اقتصادی کنند.

استان کردستان 227 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد که عملیات واردات، صادرات و ترانزیت کالا از طریق مرز رسمی باشماق مریوان در این استان انجام می شود.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها