روزنامه وال‌استریت ژورنال با اشاره به اظهارات مقامات آمریکایی درباره بازگشت‌پذیری تحریم‌ها علیه ایران نوشت: باراک اوباما دوست دارد بگوید در صورتی‌ که ایران هر توافق هسته‌ای را که امضا شود نقض کند، تحریم‌هایی که علیه این کشور اعمال شده قابل بازگشت است اما این هم یکی دیگر از خیالپردازی‌های دولت اوباماست.
کد خبر: ۸۰۹۴۱۳
خیالپردازی، از نوع اوباما

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، این نشریه در مطلبی نوشت: در کنگره شرکت‌های نفتی جهان که امسال در لندن برگزار شد شاهد علاقه زیاد شرکت‌ها برای تجارت با ایران بعد از تحریم‌ها بودیم. این شور و اشتیاق تقریبا بعد از امضای توافق موقت در نوامبر 2013 در ژنو آغاز شد.

وال‌استریت ژورنال نوشته است: دو ماه بعد از آن اتحادیه اروپا ممنوعیت بیمه کشتی‌های حامل نفت ایران را برداشت. تقریبا در همان زمان مدیران اجرایی شرکت‌های شل، انی ایتالیا و دیگر شرکت‌های بزرگ نفتی اروپا با وزیر نفت ایران در وین ملاقات کردند.

این علاقه‌مندی فقط به همکاری در صنعت نفت محدود نمی‌شود. نمایندگان شرکت‌های ایرباس، پژو سیتروئن، سوسیته ژنرال و بی. ان. پی در فوریه 2014 به ایران رفتند. ایرانیان و همتایان تجاری آنها در غرب زیرساخت‌های تجاری را هم ارتقا داده‌اند.

این روزنامه افزود: شاید اوباما فکر می‌کند که اگر ایران توافق هسته‌ای را نقض کند همه این فعالیت‌های اقتصادی متوقف خواهد شد، اما به نظر می‌آید جامعه تجاری خلاف آن را باور دارد.

نشست مشترک وزرای ارشاد و کشور درباره کنسرت‌ها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قرار است هفته آینده با وزیر کشور جلسه‌ای مشترک درباره برگزاری کنسرت داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علی جنتی پس از پایان جلسه دولت در جمع خبرنگاران گفت: برخی از مصوبات قبلی دولت وجود دارد که به اداره اماکن نیروی انتظامی اجازه می‌دهد در برخی جاها دخالت کند که آن را اصلاح می‌کنیم.

وی افزود: بر این اساس دیگر کنسرتی لغو نمی‌شود.

تدوین طرح 2 فوریتی برای افطاری‌ها

29 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح دوفوریتی ممنوعیت تامین هزینه افطاری از محل اعتبارات غیرشخصی را تهیه و تدوین کردند.

به گزارش فارس، مهرداد بذرپاش، نماینده مردم تهران و عضو هیات‌رئیسه مجلس گفت: در ماده واحده این طرح آمده، تامین هزینه افطاری تمامی دستگاه‌های اجرایی مندرج در ماده 5 قانون خدمات کشوری از هر محل از جمله بودجه کل کشور، اعتبارات عمومی و اختصاصی، منابع داخلی، اعتبارات خارج شمول و منابع حاصل از صرفه‌جویی به هر میزان و به هر نحو مطلقا ممنوع است.

عضو هیات‌ رئیسه مجلس همچنین تصریح کرد: نمایندگان از هرگونه هدررفت بیت‌المال جلوگیری خواهند کرد و مردم عزیز کشورمان مطمئن باشند وکلای آنها تمامی تلاش خود را برای صرفه‌جویی در نهادهای کشور به کار خواهند گرفت.

وزیر کشور: با تبلیغات نامزدها در فضای مجازی برخورد می‌شود

وزیر کشور درباره تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس در فضای مجازی از جمله تلگرام، فیسبوک و وایبر اظهار کرد: اگر تبلیغات توسط نامزدها در فضای مجازی باشد، حتما تخلف است و با آن برخورد می‌شود.

به گزارش تسنیم، عبدالرضا رحمانی‌فضلی همچنین در پاسخ به این پرسش که چرا تجمعاتی که از حامیان دولت هستند، لغو شده است، گفت: هیچ جا چنین چیزی نبوده و برنامه‌ای لغو نشده است.

وزیر کشور درباره تجمع گروهی موسوم به حزب‌الله مقابل ساختمان وزارت ورزش در اعتراض به حضور بانوان در ورزشگاه‌ها نیز گفت: این تجمعات غیرقانونی است و برخورد لازم با آن صورت می‌گیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تشکل یکتا که بتازگی اعلام موجودیت کرده از وزارت کشور مجوز گرفته است یا خیر، گفت: هنوز از وزارت کشور مجوز نگرفته‌اند و درخواستی هم نداشته‌اند و باید مجوز بگیرند.

واکنش ضرغامی به احتمال نامزدی‌اش در انتخابات مجلس

عزت‌الله ضرغامی، رئیس پیشین سازمان صدا و سیما در حاشیه مراسم ختم همسر محمدرضا رحیمی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا برنامه‌ای برای حضور در انتخابات دارید، اظهار کرد: بنده فعلا هیچ برنامه‌ای برای هیچ چیز ندارم. از این بهتر و صریح‌تر نمی‌توانم پاسخ دهم.

به گزارش ایسنا، وی همچنین درباره مذاکرات هسته‌ای و بازرسی از مراکز نظامی ایران گفت: چارچوب و کلیات این مساله مصوبه شورای عالی امنیت ملی است و طبق همان مصوبه عمل خواهد شد و مردم نباید نگران باشند. حضور مردم در صحنه حاکی از این است که چه می‌خواهند.

ضرغامی افزود: فکت‌ شیت ایرانی در مراسم تشییع شهیدان صادر شد و مردم عملا بدون آن‌که تعبیر و تفسیری وجود داشته باشد با آن اجتماع بزرگ و عظیم خود، موضع جمهوری اسلامی ایران را اعلام کردند.

آخرین فرصت برای استعفا

براساس تقویم وزارت کشور برای انتخابات مجلس دهم، امروز آخرین فرصت استعفا برای آن دسته از مسئولانی است که قصد نامزدی در انتخابات مجلس را دارند.

وزیر کشور چندی قبل اعلام کرده بود، استعفا به این صورت نیست که مسئولی استعفا کند و به صورت سرپرست در مدیریتش باقی بماند، بلکه این کار خلاف است و حق ماندن در همان پست به صورت سرپرست را نخواهد داشت.

خرازی: «ندا» به اصلاح‌طلبی مدنظر امام(ره) معتقد است

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: ندا به هیچ وجه از اصلاحات عبور نخواهد کرد چون به باورهای اصلاح‌طلبی واقعی که مدنظر امام(ره) بود، اعتقاد دارد.

به گزارش فارس، صادق خرازی در نخستین همایش تشکیلاتی این حزب گفت: هدف ندای ایرانیان این است که گام‌های مشترکی در راستای منافع ملی بردارد و بتواند بحث اصلاح‌طلبی جامع را تبیین کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها