جان کری پس از ترخیص از بیمارستان:

در مراحل پایانی مذاکرات با ایران حضور خواهم داشت

پاسخ دیپلماتیک کری به پیش بینی نتیجه مذاکرات هسته ای

خوشبین نیستم اما امیدوارم

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در اظهار نظری درمورد نتیجه نهایی مذاکرات هسته ای با بیان اینکه خوشبین نیستم اما امیدوارم گفت: احتمال دست یافتن به موفقیت در مذاکرات وجود دارد در حالیکه امکان شکست آن نیز هست.
کد خبر: ۸۰۷۸۸۲
خوشبین نیستم اما امیدوارم

به گزارش ایرنا، کری در اولین مصاحبه خود بعد از عمل جراحی که در خانه اش در 'بیکن هیل' با روزنامه بوستون گلوب انجام شده و روز یکشنبه منتشر شده است،گفت: درحال کار کردن روی چندیدن موضوع است و قصد دارد به زودی به عرصه دیپلماسی و مذاکرات هسته ای بازگردد.

وزیر امور خارجه آمریکا که شنبه صبح در خانه اش با 'ارنست مونیز' وزیر انرژی این کشور دیدار کرده بود گفت که احتمالا اواخر این هفته برای آماده سازی نشست های بعدی اش با مقامات چین به واشنگتن خواهد رفت و بعد از آن در پایان ماه برای حضور در مذاکرات هسته ای ایران، به اروپا سفر می کند.

کری درمورد سرنوشت این مذاکرات گفت: می دانید در بعضی از موضوعات در حال پیشرفت و در بعضی مسائل نیز همچنان با سختی روبرو هستیم، این مذاکرات بسیار دشوار است زیرا دو طرف طی 35 سال قبل اصلا با هم گفت و گو نکرده اند، بدبینی و مخاطرات پیش روی طرفین زیاد است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به نتیجه مذاکرات هسته ای خوش بین است، گفت: من هرگز خوش بین نبوده ام، گفته ام که امیدوارم و هنوز هم هستم.

وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا احتمال حصول توافق هست نیز گفت: یقینا، اما در سوال بعدی مبنی بر اینکه آیا ممکن است مذاکرات شکست بخورد نیز افزود: بله.

کری در مورد حادثه ای که هنگام دوچرخه سواری در روستایی در مرز سوئیس و فرانسه برایش روی داد افزود: من در حال دوچرخه سواری با سرعت کم حدود دو مایل در ساعت بودم و ناگهان چاله ای نمی دانم از کجا ظاهر شد و ... زمین خوردم...

وی با تاکید بر اینکه از داخل بیمارستان نیز در حال هدایت مذاکرات و گفت و گو با گروه مذاکره کننده آمریکایی بوده است ،گفت که با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز با تبادل نامه های الکترونیکی ارتباط داشته است و همچنین به راهکارهایی برای حل بحران سوریه و مبارزه با داعش در عراق نیز می اندیشیده است.

وزیر امور خارجه آمریکا با بیان اینکه در مدت استراحت در بیمارستان بیشترین تمرکز وی روی موضوع ایران بوده است،تاکید کرد: در صورتی که مذاکرات پیشرفت داشته باشد، تمدید زمان در حد چند روز ممکن است.

کری در پایان گفت و گو با بوستون گلوب این نکته را هم مورد اشاره قرار داده است که 'افرادی در داخل ایران و امریکا نمی خواهند توافق حاصل شود'.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها