رییس جمهوری در ضیافت افطار با فعالین سیاسی:

رقابت سالم سیاسی و پرهیز از انحصار به نفع جامعه است

روحانی در جمع مردم بجنورد:

اجازه نمی‌دهیم حقوق ملت پایمال شود

رئیس جمهور کشورمان با تاکید بر اینکه این دولت اجازه نمی دهد تحریم ها ادامه یابد، اظهار داشت: ما در تهران و بجنورد نمی نشینیم و شعار دهیم، ما می‌رویم در سازمان ملل و همانجا تحریم‌ها را لغو می کنیم.
کد خبر: ۸۰۷۸۲۴
اجازه نمی‌دهیم حقوق ملت پایمال شود

حجت الاسلام حسن روحانی در نوزدهمین سفر استانی خود صبح امروز در جمع مردم بجنورد گفت: مردم استان غیور و سرافراز خراسان شمالی در روز ۲۴ خرداد که روز شما، روز سرافرازی ملت ایران، مردم دلداده به اسلام است، در جمع شما حاضر شده ام.

وی با تشکر از شور، احساسات و محبت مردم بجنورد در استقبال از کاروان تدبیر و امید اظهار کرد: شما نشان دادید که ۲۴ خرداد روز سرافرازی و خوشحالی ملت ایران است.

رئیس جمهور کشورمان ادامه داد: مردم ما با ترکیب فارس، تات، ترک و ترکمن، زیبایی های لهجه، گویش، زبان و فرهنگ را در این استان در پناه مولایمان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) رقم زده اند و افتخارشان آن است که زیر قبه و هدایت امام هشتم(ع) هستیم.

روحانی همچنین با تبریک ماه مبارک رمضان به ملت ایران خاطرنشان کرد: ماه رمضان، ماه صیام، ماه قرائت قرآن، ماه دوستی، محبت، نشاط معنوی، ماه سخاوت و ماه زدودن دل ها از انواع کینه ها است که این ماه پربرکت بر همه مبارک باد.

وی تاکید کرد: از عبادت و روزه برتر در ماه مبارک رمضان، اخوت و نزدیکی و اصلاح ذات‌البین است.

رئیس جمهور ادامه داد: امروز دو سال از رای ملت ایران برای تشکیل چنین ملتی می گذرد. امروز دو سال از آراء مردم به اعتدال و میانه روی می گذرد. دولتی که چشم اندازش امید است و برنامه هایش تدبیر و کوششش همواره اعتدال خواهد بود.

روحانی با اشاره به حماسه ۷۳ درصدی مردم در انتخابات ۲۴ خرداد ۹۲ عنوان کرد: واجدین شرایط پای صندوق آراء ثابت کردند که این ملت عاشق نظام، جمهوری اسلامی و مردم سالاری دینی هستند و انتخاب خود را به جهانیان نشان دادند.

وی تصریح کرد: ۲۴ خرداد دو سال گذشته ملت ما اعلام کرد که ما مسیری را انتخاب می کنیم که در آن مسیر همه اقوام متحد کنار یکدیگر باشند. مسیری انتخاب می کنیم که فارس، بلوچ، عرب و لر زیر پرچم اسلام و ایران دست به دست هم برای توسعه ایران زمین خواهند داد.

آستانه تحمل خود را بالا ببریم

رئیس جمهور کشورمان همچنین با این توصیه که باید در برابر سلیقه های متفاوت، آستانه تحمل خود را بالا ببریم گفت: باید به سلیقه های یکدیگر احترام بگذاریم. این جناح و آن جناح، این حزب و آن حزب، این قومیت و آن قومیت، همه در پی یک هدف واحد هستیم و آن پیشرفت سریع و همه جانبه ایران عزیز است. ما می خواهیم در این کشور و رقبایمان همسایگان و دیگر کشورهای در حال توسعه پیشی بگیریم.

روحانی راه رسیدن به پیشرفت را اتحاد دانست و گفت: اگر می خواهیم به پیشرفت و قله های ترقی دست یابیم باید با یکدیگر متحد باشیم و دست به دست هم دهیم و اختلافات را کنار بگذاریم. همه باید کمک کنیم تا در این کشور رونق اقتصادی آغاز شود.

وی گفت: در شرایط رکود روز به روز از تولید کاسته می شود و اگر تولید کم شود، دست نیازمان به بیگانگان دراز می‌شود و برای نان شبمان هم نیازمندیم که گندم را از خارج وارد کنیم که ما نیازمندی های کشاورزی را در طول سال ۹۲ و ۹۳ به خارج از کشور کاهش دادیم و روی پای خود ایستادیم و در این مدت ۸ میلیارد دلار مواد غذایی کمتر از خارج وارد کردیم. این به معنای آن است که در مسیر تولید حرکت کرده ایم.

رئیس جمهور بیکاری را بالاترین مشکل اجتماعی ایران دانست و خاطرنشان کرد: چرا ما باید امروز با معضل بیکاری مواجه باشیم؟ با این همه معادن، سرزمین های آباد و جوانان لایقی که داریم، لذا باید حرکتی از نو آغاز کنیم. ما قادر هستیم که کشور را در مسیر حرکت و توسعه قرار دهیم.

روحانی با بیان اینکه دشمنان زنجیر تحریم به پای ملت ما انداخته اند، تصریح کرد: ما نخواهیم گذاشت که زنجیر تحریم ادامه یابد.

وی اضافه کرد: مردم بدانند هر مشکلی که در این کشور وجود دارد با اتحاد و کمک یکدیگر می توانیم آن را حل کنیم و از ۲۴ خرداد ۹۲ به بعد، با اتحاد، یگانگی، وحدت، انسجام ملی و با هدایت و حمایت رهبر معظم انقلاب توانستیم در حل مشکلات گام های روبه جلو برداریم.

ما یک ملت منسجم و یکپارچه هستیم

وی با بیان اینکه ملت، دولت و رهبر معظم انقلاب ما تنها نیست، گفت: ما یک ملت منسجم و یکپارچه هستیم که ائمه هدی(ع) پشست سر این مردم قرار دارند.

رئیس جمهور تاکید کرد: ما نخوهیم گذاشت بیگانگان ظلم، جنایت و تحریم را ادامه دهند، نمی گذاریم حقوق ملت پایمال شود و نمی‌گذاریم مواد خوراکی گران تر به دست مردم برسد.

روحانی یادآور شد: یادتان باشد آنها که به ما ظلم کردند و زنجیر تحریم را برای ملت ما آماده کردند، بدانید هر جنسی که از خارج به دست شما می رسد، ۱۰ تا ۱۵ درصد گرانتر رسیده، یعنی پول از جیب شما مردم داده شده است. آنها که می گویند تحریم مهم نیست، گویی از جیب مردم بی‌خبرند. آنها که می گویند ما در برابر بیگانگان نباید بایستیم و در برابر ۱+۵ با دیپلمات های کارآزموده نباید حرف بزنیم و مذاکره کنیم، گویی از زندگی مردم بی خبرند.

وی گفت: به حول قوه الهی هم در داخل ایران غنی سازی خواهیم کرد و هم چرخ اقتصاد را به حرکت درمی آوریم.

رئیس جمهور با بیان اینکه در طول ۲۲ ماه گذشته، صدها هزار هکتار زمین کشاورزی تحت آبیاری مدرن قطره ای قرار گرفته است، گفت: فقط در منطقه خوزستان و ایلام ۱۷۷ هزار هکتار زیر پوشش آبیاری مدرن قرار گرفته و در خراسان شمالی نیز برای این مساله مهم ۶۰ میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

روحانی با بیان اینکه ما نمی گذاریم ملت رشید ایران ذره ای در برابر فشار دشمنان خم شود، گفت: علی رغم همه فشارها، تحول بزرگ سلامت را در این ۲۲ ماه شاهد بودیم. در طول یکسال گذشته بیش از ۳ هزار و ۹۰۰ پزشک متخصص به استان های محروم اعزام و ساختن خانه های بهداشت را آغاز کردیم. در این مدت برای آسودگی بیشتر بیماران بیش از ۱۰ تا ۱۱ میلیون نفر در حاشیه شهرها را تحت پوشش خدمات درمانی قرار دادیم. ۱۱ میلیون نفر را تحت پوشش امنیت غذایی قرار دادیم.

وی تاکید کرد: این دولت ننشسته است تا در مذاکرات هسته ای طرف مقابل در برابر حق ما تسلیم بشود یا نشود. این دولت ننشسته است که تحریم ها برداشته بشود یا نشود و ما برای رفاه مردم قدم های خود را برداشته ایم و برخواهیم داشت.

رئیس جمهور کشورمان ادامه داد: ما در شرایط تحریم به فکر دریاچه های خشک، رودخانه های بزرگ و به فکر هامون‌ها و تالاب ها بوده‌ایم و در شرایط تحریم کیفیت بنزین های مصرفی را اصلاح کردیم، کیفیت گازوئیل را اصلاح کردیم، برای فاضلاب شهرها برنامه ریزی کردیم؛ چراکه ما از تحریم نمی ترسیم، نمی هراسیم، اما با تحریم مبارزه می کنیم و با کمک شما مردم تحریم ها را لغو خواهیم کرد.

روحانی تصریح کرد: ما در همان مرکزی که به ناحق علیه ما تحریم وضع کرده یعنی در همان سازمان ملل و شورای امنیت، تحریم ها را لغو می‌کنیم. و ما در تهران و بجنورد نمی نشینیم و شعار دهیم. ما در گوشه این اجتماع و آن اجتماع نمی نشینیم و شعار دهیم. ما می‌رویم در سازمان ملل و همانجا تحریم ها را لغو می کنیم.

وی با بیان اینکه ما ملتی شاد و سرزنده می خواهیم، ادامه داد: ما ملتی می خواهیم همانطور که به ارزش ها و ایمانشان احترام می‌گذارند، شاد و سرزنده نیز باشند. مگر در همین استادیوم ورزشی وقتی نام امام هشتم(ع) برده می شود و شما خوشحال می‌شوید، اشکال دارد؟ مگر ما با شادی و نشاط مردم مخالفیم؟ ما به موقع اش خوشحالی می کنیم و به موقع اش اشک می ریزیم. در ۱۵ ماه مبارک رمضان خوشحالی می کنیم و در ۲۱ ماه رمضان اشک می ریزیم.

رئیس‌‌جمهور ادامه داد: ما ملت رشید و شاد هستیم، ما ملتی بزرگ و فرهنگ‌دوست هستیم. موسیقی، فرهنگ، ادب، شعر از سرزمین ایران و خراسان شمالی به آسیای مرکزی و قفقاز رسوخ یافته است.

روحانی با بیان اینکه ما شادی ملت را می‌خواهیم، گفت: ما هم اشتغال، رونق اقتصادی کشور و رفاه اجتماعی می‌خواهیم و هم سانتریفیوژ را می‌خواهیم. ما همه آنچه که حق ماست، می‌خواهیم و برای احقاق حقوق‌مان قیام کرده‌ایم.

وی همچنین با اشاره به طرح‌هایی که دولت برای خراسان شمالی در نظر گرفته است، گفت: تکمیل بزرگراه بجنورد به جنگل گلستان یکی از طرح‌هایی است که در این سفر در نظر گرفته‌ایم. این مسیر ۲۵۰ کیلومتر است که مجموعاً ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. این پروژه در سال ۹۶ اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

رئیس‌جمهور افزود: ما همچنین برای تکمیل و اصلاح راه‌های روستایی این استان نیز برنامه‌هایی داریم. تکمیل ۶۶۰ کیلومتر از راه‌های روستایی تا پایان سال ۹۵ با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

روحانی همچنین با اشاره به طرح راه‌آهن اسفراین گفت: این طرح اعتبار سنگینی بیش از هزار میلیارد تومان نیاز دارد که تا پایان سال ۹۵ اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۱۳ منطقه حادثه‌خیز در خراسان شمالی وجود دارد، گفت: دولت ۱۷ میلیارد تومان برای مناطق حادثه‌خیز خراسان شمالی در نظر گرفته است که این اعتبار تامین شد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: فرودگاه بجنورد نیز ۳۰ میلیارد تومان هزینه نیاز دارد که این هزینه تامین و فرودگاه بجنورد امسال تکمیل می‌شود.

روحانی در پایان در خصوص طرح‌های سلامت دولت در این استان، گفت: برای مساله سلامت و تکمیل بخش بیمارستانی این استان، بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی بجنورد با ۴۲ میلیارد تومان اعتبار تا پایان سال ۹۵ اجرایی خواهد شد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نادر
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
۰
۰
شما خودت مراقب باش پایمال نكنی
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها