زاغ‌‌زن‌های مشتریان بانک شکار شدند

تشکیل باند سرقت پس از آزادی + عکس

اعضای باند زاغ‌زن‌های مشتریان بانک که بعد از آزادی از زندان اقدام به تشکیل باند کرده بودند،از سوی پلیس آگاهی تهران بزرگ شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۸۰۷۴۸۹
تشکیل باند سرقت پس از آزادی + عکس

۲۱ فروردین ماه فردی با مراجعه به کلانتری ۱۵۱ یافت آباد به مأمورین اعلام کرد که مبلغ ۵ میلیون تومان وجه نقد داخل خودرو سواری اش به شیوه تخریب شیشه درب سمت راننده، سرقت شده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «سرقت داخل خودرو» و به دستور شعبه هفتم دادیاری دادسرای ناحیه ۱۸ تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اظهارات مالباخته

مالباخته پس از حضور در پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ به کاراَگاهان گفت: صبح ۲۱ فروردین ماه برای انجام امور بانکی به یکی از شعبات بانکی در منطقه یافت آباد رفته، مبلغ ۵ میلیون تومان وجه نقد دریافت و آن را در زیر صندلی راننده قرار دادم؛ پس از خروج از بانک، به سمت پاساژ پاسارگاد در منطقه شادآباد حرکت کرده و برای دقایقی از ماشین خارج شدم در زمان مراجعه به محل پارک خودرو متوجه شدم که شیشه سمت راننده تخریب و بسته حاوی مبلغ ۵ میلیون تومان از زیر صندلی راننده سرقت شده است.

شناسایی زاغ زن داخل بانک

با توجه به شیوه و شگرد سرقت، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که سارق یا سارقان اقدام به شناسایی مالباخته به شیوه «زاغ زنی داخل بانک» کرده و پس از تعقیب وی، در یک لحظه از اشتباه مالباخته در قرار دادن وجوه نقد در داخل خودرو استفاده و پس از تخریب شیشه خودرو اقدام به سرقت کیف حاوی پول کرده اند لذا بلافاصله تصاویر دوربین های مداربسته بانکی در زمان حضور مالباخته در داخل بانک مورد بررسی قرار گرفت و فردی حدودا ۴۰ ساله مورد شناسایی قرار گرفت.

با شناسایی زاغ زن داخل بانک و بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمان سابقه دار، کارآگاهان موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه دار پایگاه پنجم بنام «علیرضا» (۴۰ ساله) شدند که سال گذشته نیز به همین اتهام (سرقت داخل خودرو به شیوه زاغ زنی) دستگیر، روانه زندان و پس از مدتی با تأمین قرار وثیقه آزاد شده بود.

همزمان با شناسایی تصویر «علیرضا» از طریق دوربین های مداربسته بانکی، کارآگاهان به بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته پیش بینی شده در پاساژ پاسارگاد (محل سرقت) پرداخته و اینبار نیز موفق به شناسایی تصویر علیرضا شدند؛ تصاویر بدست آمده، علیرضا را نشان می داد که از یک دستگاه خودرو سواری ال ۹۰ سفید رنگ پیاده و پس از دقایقی با یک کیف دستی (شبیه به کیف دستی مالباخته) مجددا به محل پارک خودرو ال ۹۰ مراجعه و بهمراه نفر دوم (راننده خودرو ال ۹۰) محل را ترک می کند.

دستگیری اعضای گروه سارقان زاغ زن

با شناسایی «علیرضا» به عنوان زاغ زن داخل بانک و بهره گیری از اطلاعات موجود در سوابق متهم، مخفیگاه و محل های تردد وی در منطقه مهرآباد جنوبی شناسایی و سرانجام ۳۰ اردیبهشت ماه توسط کارآگاهان دستگیر و به پایگاه پنجم آگاهی منتقل شد؛ بلافاصله با دستگیری علیرضا، مخفیگاه وی نیز در منطقه مهرآباد جنوبی بازرسی و از داخل این محل، کیف دستی مالباخته کشف شد.

علیرضا که در برابر دلایل و مدارک ارائه شده از سوی کارآگاهان چاره ای جز اعتراف نداشت، صراحتا به سرقت وجه نقد از مالباخته اعتراف و همدست خود بنام داریوش (۴۲ ساله) را نیز معرفی کرد.

بررسی سوابق داریوش نشان داد که او نیز همانند علیرضا از مجرمان سابقه دار در زمینه سرقت داخل خودرو به شیوه زاغ زنی است که سال گذشته و بهمراه علیرضا دستگیر و روانه زندان شده و پس از گذشت مدت کوتاهی و همانند همدست خود (علیرضا)، با تأمین قرار وثیقه زا زندان آزاده شده است.

با شناسایی داریوش به عنوان دومین متهم پرونده و در شرایطی که وی با اطلاع از دستگیری علیرضا از مخفیگاهش واقع در منطقه مهرآباد جنوبی متواری شده بود ماموران موفق به دستگیری و انتقال او به پایگاه پنجم پلیس آگاهی شدند.

متهم در جریان باز جویی ها به چندین فقره سرقت مشابه داخل خودرو از مراجعه کنندگان به شعبات مختلف بانکی، بهمراه علیرضا اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه احمـد نجفی، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود: با توجه به اعتراف صریح هر دو متهم به سرقت های مشابه، قرار قانونی از سوی مقام محترم قضایی صادر و در ادامه رسیدگی به پرونده و با توجه به سوابق متعدد متهمین در ارتکاب سرقت های داخل خودرو به شیوه زاغ زنی و به منظور رسیدگی تخصصی به جرایم ارتکابی و کشف سرقت های مشابه، هر دو متهم در اختیار اداره بیستم مبارزه با سرقت های داخل خودرو قرار گرفتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها