«قاتل جوان است و به حرمت جوان صحرای کربلا، او را می‌بخشم تا بتواند گذشته خود را جبران کند.»
کد خبر: ۸۰۷۳۴۷
بخشش قاتل پشیمان پای چوبه دار

پدر مقتول این جمله را گفت و به جای اجرای حکم قصاص، طناب دار را از گردن قاتل باز کرد.

به گزارش جام‌جم، با رضایت مرد میانسال، قاتل که به خاطر عصبانیت همکارش را با ضربه چاقو به قتل رسانده بود، ثانیه‌ای قبل از اجرای حکم به زندگی بازگشت.

هفتم دی سال 87 مسئولان بیمارستانی در شهریار در تماس با پلیس از مرگ پسر جوانی بر اثر اصابت چاقو خبر دادند. با حضور ماموران در بیمارستان مشخص شد، این جوان به نام جلیل 23 ساله ساعتی قبل به بیمارستان منتقل شده اما براثر شدت جراحت جان باخته است.کارآگاهان در جریان تحقیقات از دوستان جلیل دریافتند، مقتول در یک کارگاه فرغون‌سازی در روستای انجم کار می‌کرده و در درگیری با اسماعیل مجروح شده بود.

در حالی‌که تحقیقات برای شناسایی مخفیگاه قاتل فراری آغاز شده بود، او یک ماه بعد در یکی از شهرهای غربی شناسایی و دستگیر شد. با انتقال اسماعیل به دادسرای جنایی، تحقیقات از وی آغاز شد. او در بازجویی‌ها اتهام قتل جلیل را پذیرفت.

با صدور کیفرخواست، اسماعیل به اتهام قتل عمد در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد. مرد جوان در جلسه دادگاه در دفاع از خود، گفت: من و مقتول چند سالی بود در شرکت فرغون‌سازی کار می‌کردیم و با هم دوست بودیم. آن روز هم یکی از کارگران افغان با جلیل شوخی کرد که او ناراحت شد و به این کارگر فحاشی کرد.

درگیری آنها بالا می‌گرفت که من وساطت کردم، اما مقتول با من نیز درگیر شد. با وساطت بقیه کارگران، جلیل آرام شد و به سر کارش برگشت، اما عصر آن روز دوباره با هم درگیر شدیم. او از من به دلیل دفاع از یک افغانی کینه به دل گرفته بود. هر چه خواستم او را آرام کنم فایده‌ای نداشت دیگر خودم هم کنترلی روی اعصابم نداشتم.

با چاقویی که در جیب داشتم ضربه‌ای به او زدم که باعث مرگش شد. من از قتل او پشیمانم و یک عصبانیت لحظه‌ای باعث شد دوستم را به قتل برسانم. از خانواده جلیل و قضات دادگاه تقاضای بخشش دارم تا به زندگی برگردم و فرد مفیدی باشم.

قضات دادگاه پس از دفاعیات متهم، او را به قصاص محکوم کردند. با تائید حکم از سوی قضات شعبه 11 دیوان عالی کشور، متهم در یک قدمی اعدام قرار گرفت. در این مدت تیم صلح و سازش دادسرای جنایی هم برای کسب رضایت اولیای دم تلاش کردند، اما آنها همچنان قصاص می‌خواستند.

در حالی که بامداد چهارشنبه هفته گذشته اسماعیل برای اجرای حکم اعدام در محوطه زندان حاضر و در یک قدمی مرگ بود، اولیای دم، قاتل را بخشیدند و او فرصت زندگی دوباره‌ای پیدا کرد.قاتل که باورش نمی‌شد بخشیده شده، به پای پدر مقتول افتاد و از او به خاطر این گذشت تشکر کرد. پدر جلیل که از شهرستان ابهر استان زنجان به زندان رجایی‌شهر آمده بود، در مورد بخشش قاتل پسرش گفت: من و مادرش تصمیم گرفتیم بدون هیچ درخواستی و فقط به خاطر رضای خدا و حضرت علی‌اکبر(ع) به جوانی قاتل فرزندمان رحم کنیم و به او فرصت زندگی دوباره بدهیم. خوشحالم که قاتل فرزندم از اشتباهاتش پشیمان شده و اقدامات خوبی را هم در این مدت در زندان انجام داده است.

محمد مردانی رئیس زندان رجایی شهر در خصوص رفتار این قاتل در زندان گفت: اسماعیل در طول دوران زندان موفق به دریافت دو مدرک کارشناسی از دانشگاه‌های پیام‌نور و جامع علمی کاربردی شده و درحال حاضر برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد تلاش می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها