معاون وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه روند مذاکرات هسته‌ای گروه ۱+۵ و ایران کند شده است، گفت: ایران و ۱+۵ همچنان بر سر برخی مسائل مانند چگونگی کاهش یا رفع تحریم‌ها علیه تهران اختلاف دارند.
کد خبر: ۸۰۷۰۵۰
روند مذاکرات هسته ای کند شده است

به گزارش روسیا الیوم، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به آخرین تحولات مذاکرات هسته ای میان ایران و کشورهای غربی گفت: با وجود اینکه به سقف زمانی تعیین شده برای دستیابی به توافق هسته ای نهایی نزدیک می شویم اما همچنان اختلافاتی میان دو طرف در این زمینه وجود دارد.

وی ادامه داد: ایران و ۱+۵ همچنان بر سر برخی مسائل مانند چگونگی کاهش و یا رفع تحریم ها علیه تهران و همچنین نوع محدودیت هایی که قرار است بر فعالیت های هسته ای ایران اعمال شود، اختلاف نظر دارند.

معاون وزیر خارجه روسیه افزود: طرف های مذاکره بر سر بازطراحی رآکتور اراک با یکدیگر توافق کردند اما اینکه این بازطراحی توسط چه کسی و در چه زمانی انجام شود و منابع مالی آن از کجا باید تأمین شود، با یکدیگر اختلاف دارند.

وی با تأکید بر لزوم همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی، اظهار داشت: هرگونه اختلاف میان ایران و طرف غربی از طریق تعامل تهران با آژانس قابل حل است.

این دیپلمات روسی همچنین بر لزوم ارتقای سطح مذاکرات هسته ای و مشارکت وزرای خارجه تأکید کرده و گفت: بسیار ضروری است که در جریان دور کنونی مذاکرات، دو طرف بر سر یک جدول زمانی برای حضور وزرای خارجه در مذاکرات توافق کنند.

ریابکوف همچنین در واکنش به انتشار برخی اخبار مبنی بر جاسوسی سایبری از مذاکرات هسته ای اظهار داشت: باید به قوانین و قواعد امنیتی ساده در جریان مذاکرات احترام گذاشت تا شاهد بروز چنین مشکلاتی نباشیم.

ریابکوف درباره موضوع دسترسی‌ها گفت: تنها راه‌حل قابل پذیرش و جامع برای این مسئله سند چارچوب بین ایران و آژانس است و ادامه بحث درباره این است که چگونه باید این سند در توافق‌های آتی استفاده شود... [این سند] وظایف بسیاری پیش روی آژانس قرار داده و ایران را ملزم خواهد کرد که مسئله دستیابی به دارایی‌هایش را حل کند.

به‌گفته ریابکوف اکنون تنها دسترسی مدیریت شده مورد بحث است نه بازرسی یا بازپرسی.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها