جنبش غیرمتعهدها در بیانیه ای در نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی از همکاری های ایران با آژانس استقبال کرد.
کد خبر: ۸۰۷۰۰۸
استقبال غیرمتعهدها از همکاری های ایران با آژانس

رضا نجفی سفیر ایران در آژانس که ریاست گروه جنبش غیرمتعهدها را برعهده دارد، گفت : جنبش عدم تعهد از اقدامات عملی ایران پیرو سند توافق شده بین جمهوری اسلامی ایران و آژانس موسوم به «چهار چوب برای همکاری» و نیز از همکاری مستمر ایران و آژانس استقبال کرده و تبادل نظر سازنده انجام شده در ملاقات های اخیر ایران و آژانس در تهران را با علاقه مورد توجه قرار داده است.

کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها در این بیانیه تاکید کرده اند، که انتخابها و تصمیم های کشورها، از جمله تصمیم های جمهوری اسلامی ایران، در زمینه استفـاده های صلح آمیز از فناوری هسته ای و سیاستهای چرخه سوخت می بایست محترم شمرده شوند.

جنبش غیرمتعهدها از بیانیه مشترک مورخ 2 آوریل 2015 وزیر امور خارجه کشورمان و نماینده عالی اتحادیه اروپا در لوزان (سوئیس) در مورد پارامترهای کلیدی یک برنامه جامع اقدام مشترک استقبال کرده و از دیپلماسی و گفتگو به عنوان تنها راه برای حل بلند مدت موضوع هسته ای ایران یاد کرده است.

جنبش عدم تعهد در این بیانیه همچنین مصونیت فعالیت های هسته ای صلح آمیز را مورد تایید مجدد قرار داده و تاکید کرده هرگونه حمله یا تهدید به حمله، به تاسیسات هسته ای صلح آمیز اعم از در حال فعالیت یا در حال ساخت، بشریت و محیط زیست را در معرض خطر جدی قرار داده و نقض عمده حقوق بین الملل، اصول و اهداف منشور ملل متحد و مقررات آژانس بین المللی انرژی اتمی محسوب می شود.

جنبش عدم تعهد همچنین نیاز به تدوین سند مذاکراتی چند جانبه جامع برای اعلام ممنوعیت حملات یا تهدید به حملات بر تاسیسات هسته ای مختص استفاده های صلح آمیز از انرژی هسته ای را تصدیق کرده است.

بیانیه جنبش عدم تعهد در حمایت از برنامه صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی را رضا نجفی، سفیر و نماینده دائم کشورمان در وین که ریاست گروه جنبش عدم تعهد در وین را بر عهده دارد، قرائت کرد.(خبرگزاری صدا و سیما)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها