معاون امنیتی - انتظامی وزیر کشور گفت: بررسی ها نشان می دهد در حادثه مسمومیت تعدادی از زائران عربستانی مستقر در هتل توحید مشهد ، هیچ عمدی در کار نبوده است.
کد خبر: ۸۰۶۷۲۳
مسمومیت زائران عربستانی در مشهد عمدی نبود

حسین ذوالفقاری در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما افزود: با دستور رئیس جمهور تیمی متشکل از وزارت بهداشت، وزارت اطلاعات ، وزارت امور خارجه ، سازمان گردشگری ، دادستانی و استانداری خراسان رضوی ابعاد این حادثه را بررسی کردند.

وی گفت: بر اساس تحقیقات تخصصی ، پزشکی به علت انتشار گاز سمی نوعی قرص برنج که برای سم زدایی و از بین بردن حشرات موذی در طبقه پنجم هتل استفاده شده بود ؛ این مسمومیت ایجاد شد.

ذوالفقاری افزود: به لحاظ حقوقی با ورود دستگاه قضا مدیر و چهار نفر از کارکنان هتل توحید مشهد بازجویی شدند.

وی گفت: آنان اعلام کرده اند به منظور دفع حشرات موذی از این قرص برنج استفاده کرده اند بدون اینکه از آثار و پیامد های ناخوشایند آن آگاه باشند.

ذوالفقاری افزود: در حال حاضر مدیر هتل مسئولیت این سهل انگاری را پذیرفته است و 4 نفر از کارکنان این هتل در بازداشت هستند.

وی گفت: برای درمان کامل ، اسکان و رسیدگی به وضع خانواده های زائران عربستانی اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

ذوالفقاری با اشاره به فوت سه کودک 2 تا 8 ماهه و یک نوجوان 12 ساله افزود: این خردسالان به علت ضعف بدنی نسبت به بزرگسالان بعد از استشمام گاز سمی منتشر شده از قرص برنج فوت کرده اند.

وی گفت: با توجه به درخواست خانواده های قربانیان این حادثه، قرار است این کودکان در حریم بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) به خاک سپرده شوند.

ذوالفقاری افزود: وزارت امور خارجه آخرین نتایج تحقیقات این حادثه را به مقامات سیاسی عربستان اعلام می کند.

وی گفت: در این حادثه از ناحیه هیچ شخصی در هتل یا غیر هتل هیچگونه عمدی برای مسمومیت در کار نبوده زیرا اصلا چنین اراده و قصدی وجود نداشته است.

معاون امنیتی -انتظامی وزیر کشور همچنین افزود: قرار است وزارت بهداشت آموزش عمومی تر مرتبط با این موضوع را برای همه مردم و سازمان گردشگری به صورت ویژه و تخصصی با برپایی کارگاه های آموزشی برای دست اندرکاران هتل ها و اقامتگاه های کشور برگزار کند.

137 زائر عربستانی صبح روز 16 خرداد امسال در طبقات 4 و 2 هتل توحید مشهد مستقر شدند .

بعد از 23ساعت علائم مسمومیت در برخی از این زائران مشاهده شد که بلافاصله به بیمارستان منتقل شدند که در نهایت ساعت 10 صبح روز 17 خرداد 4 نفر از آنان که خردسال بودند فوت کردند و 37 نفر دیگر نیز تحت درمان قرار گرفتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها